Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

Lyžař 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to zkusil. No a me to netrefilo. Dokazu pochopit, proc tolik lidi tohle dilo hodnoti tak vysoko. Ja to mam ale jinak. “Pojdme kouknout na novy natoceny film”, rikame. No, tenhle neni natoceny. Jen sestrihana prace jinych. A zadruhe? Po 10 minutach jsem zjistil, ze ja nechci film pouze jako pribeh. Ja potrebuju postavy, do kterych se mohu vcitit. U kterych si reknu: “Jo, tohle je on, takovy chci byt taky.” Tady tohle neni. A byt nemuze. Kazdou vterinu se ukazuje nekdo jiny. Bez moznosti se divacky usadit. Jednu hvezdu davam pouze za ty hodiny hledani stripku ve filmech a skladani. Jinak nic. Tzv: klasickou filmarinu tady nehledej! ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Naprosto geniální záležitost, u které jsem oněměl úžasem a vydechl překvapením - přesně něco takového jsem si už před léty vysnil v literatuře (jaké by to asi bylo vytvořit knihu, která by celá sestávala výhradně z citací jiných knih, které by na sebe smysluplně navazovaly), a najednou se úplnou náhodou dostanu k někomu, kdo to realizoval ve filmu. Takový nápad samozřejmě není bez rizika - v tomto konkrétním případě jsem se velmi obával o uhlídání správné délky jednotlivých záběrů, přehnaného výskytu notoricky známých scén či opakování různých scén ze stejného filmu - Pálfi naštěstí vše ukočíroval naprosto brilantně, délka jednotlivých záběrů správně kolísá a nikdy nepřesáhne několik vteřin, takže žádný záběr na sebe nestrhává zbytečně velkou pozornost a výsledný dojem z filmu je velmi dynamický a osvěžující; notoricky známé scény se zde takřka nevyskytují - výběr scén a záběrů z jednotlivých filmů je naopak velmi promyšlený a ukazuje překvapující podobnosti mezi jednotlivými filmy, které - navzdory tomu, že jsou časově i tematicky zcela rozdílné - často obsahují neuvěřitelně podobné scény; a nepotvrdila se ani má obava, že by se opakovaly scény ze stále stejných filmů nebo že by Pálfi pracoval jen s filmovým mainstreamem - tomu prvnímu předešel pravidlem na zahrnutí maximálně dvou záběrů od stejného režiséra (s výjimkou Lynche) a tomu druhému skutečně pestrým výběrem z filmů od tak rozdílných tvůrců, jako Kar-wai Wong, Rainer Werner Fassbinder či Michelangelo Antonioni, abych jmenoval alespoň tři své oblíbence, které za mainstream nelze považovat ani omylem. Fanoušky českého filmu může potěšit, že se zde objeví i záběry z několika českých filmů. Při naběhnutí závěrečných titulků, kde jsou všechny použité filmy vypsány, jsem si s velkou chutí očima prolítával jejich přehled a s uspokojením konstatoval, že jsem většinu filmů identifikoval správně - tenhle "film" je něco jako splněný sen každého cinefila, a spolu s podobně geniálním snímkem The Artist je to asi nejhezčí pocta filmovému umění, jakou znám. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nič som o filme, predtým, ako som ho začal sledovať, nevedel. Od prvých záberov ma zaujal, pretože som filmový fanúšik už takmer 70 rokov a pred očami sa mi v rýchlom tempe mihali známe postavy v známych situáciách, i keď teraz v nových spojitostiach. Po pár minútach som tie mihotavé zábery prestal vnímať ako nejaký filmový kvíz a nechal som sa iba unášať tým, čo sa dialo na obrazovke a snažil sa tiež vnímať tajničku tej obrovskej skladačky. Spokojný som bol až do samotného záveru a ak by som bol suchár, napíšem: 450 filmov, 113 postáv, 84 minút, päť hviezdičiek. Ale ja to radšej zakončím predsavzatím: Tento film si ešte pozriem v dohľadnej dobe. A bude mi pri ňom tak dobre, ako dnes. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Maďarům tu originalitu a schopnost posouvat film nečekaným směrem může naše kinematografie jen závidět - nejen Tarr, ale nyní i hravý Pálfi plně dokazuje, že podunajská step je místem filmu zaslíbeném. Úžasné cinefilní orgie, které se nezvrhávají v chladnou poznávačku, ale v emotivní příběh lásky, který chce skrze filmové vyjádření napříč časy a místy dosáhnout až na samotnou esenci. A docela se mu to daří. Divák má skutečně pocit z toho, jak magicky dokáže film přetvářet realitu a Pálfi svým střihovým extempore navíc nabízí nezvratný důkaz, že dokáží proniknout i pod její slupku a být oním pověstným destilátem skutečnosti, který nám otevírá oči i srdce. Kdo ještě neviděl a film mu není lhostejný, ať neváhá ani chvíli! ()

dan.pacino 

všechny recenze uživatele

Pocta světovému filmu (a ani na český se nazapomnělo!). Dílo působí na diváka v mnoha rovinach a to, jakou rovinu vidíte, je jen vaše volba. Jedním z úhlů pohledu je dívat se na Ladies and Gentlemen jako na romantický příběh dvou lidí, kteří jsou dokonalí svou anonymitou, protože dávají divákovi možnost vytvarovat si je tak, jak chce, aby vypadali. Druhou možností je dívat se na film jako na prezentaci toho, co všechny filmy spojuje a v čem jsou odlišní. S úsměvem na tváří budete pozorovat, jak jsou scény z vašich oblíbených filmů, u kterých byste to ani nečekali, změneny v jedno pro filmového fanouška dokonalé dílo. A co vidíte vy? ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Režisér György Pálfi si pri procese tvorby filmu stanovil pravidlo na zahrnutie maximálne 2 filmov od jedného režiséra. Ako veľký fanúšik tvorby Davida Lyncha sa pri ňom rozhodol toto pravidlo porušiť a použil viac než dva. (Madsbender)
  • Film vznikal tři roky z peněz, které měl György Pálfi z grantu určené na filmovou postprodukci. Šlo o znouzectnost v době, kdy vznikal a měnil se systém financování maďarské kinematografie a autoři neměli peníze na to, aby natáčeli filmy. Pálfi se tedy rozhodl vytvořit film z peněz, které měl určené pro postprodukci - tedy bez natáčení, jen postprodukcí cizího materiálu. (Ydiot)
  • Film vznikl, aniž by autoři řešili autorská práva. Filmy, z nichž čerpali, stáhli díky torrentu. Na poslední veřejné projekci v Budapešti Pálfi před publikem prohlásil: "Z torrentu jsme vzešli, na torrent se vracíme". Nevyřešený copyright zabraňoval tomu, aby film vidělo platící publikum, takže je jeho oficiální distribuce omezená na "potřeby výuky" na dvou maďarských filmových univerzitách a na DVD (stáhnutelné v HD verzi), které je součástí "učebnice o filmu Final Cut". Po projekci v Cannes v roce 2012 si film vzal pod křídla Wild Bunch, aby vyřešil právní problémy s použitím cizích záběrů, do roku 2014 se však situace kolem autorských práv nezměnila. (Ydiot)

Reklama

Reklama