Kamera:
Jean TournierHudba:
Christian DorisseHrají:
Alain Delon, François Périer, Pierre Mondy, Anne Parillaud, Andréa Ferréol, Marie-Christine Descouard, Michel Beaune, Richard Anconina, Philippe Castelli (více)Obsahy(1)
Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)
(více)Recenze (99)
Příběh z edice "Fleuve noir", což je ve Francii takový Harlequin pro muže. Zajímavé je, že v Česku sériově vyráběné příběhy pro ušlápnuté muže nemají velkou odezvu. Nick Carter či Leon Clifton jsou už jen zaprášenou minulostí pro pár šílenců. Ale ve Francii mají Delona, a podle vzoru větší, násilnější a erotičtější vznikl i tento standardní Delonův kousek - erotičtější, protože hééérečky ukazují svoji "petit chat" a chtějí jenom To jedno a hlavně chtějí být vlastněny tvrdými muži; násilnější, protože Delon vraždí jako stroj, a proto je fim i delší. Prostě točím pořád to jedno, tak musím přitvrdit! ()
Příběh, který má mnoho proměnných. Je neobyčejně flexibilní ... a jeho denním chlebem jsou klam a přetvářka, takže si prakticky až do poslední chvíle nemůžete být jistí, na kterou stranu se přikloní vrtkavá - a na rozdíl od nás smrtelníků neuplatitelná štěstěna. Přesto dle mého názoru představuje velice zvláštní a velice přitažlivý mix prohnanosti protřelého padoucha a bezelstnosti naivního dítěte ... 4,5* ()
Diamanty jsou věčné, a stejně tak galerie samotářských a tvrdých elegánů klasika Alaina Delona, který ani tentokrát nehodlá jen tak složit zbraně do klína. Čtveráckému pistolníkovi, ptáčkovi zpěváčkovi, nedotknutelnému veřejnému nepříteli č. 1 v obleku nažehleném, v rozhalené bílé košili, s letmě odhalenou hrudí, dýchají na záda živly podvratné. Je třeba ohlédnout se zpět a srovnat nevyřízené účty odpočítáváním minulosti. Svým úsměvem potutelným, pln nasazení, jest terčem informace cenné. Rivalští kumpáni nedočkavě vyčkávají, až ukáže prstíkem na skrýš mamonu. Pohled tváře delonovské přitahuje, neodolatelně probodne zjihlá srdce každé z přítomných dam, vzápětí něžně strhne i jejich neprůsvitný šat. Pro potěchu svou i ostatních mužů, nechává Anne Parillaud, svou oblíbenou, v zásadě na Evu oděnou. Revolver zpívá ukolébavku zloduchům dotěrným. Kdo si první uždibne z lupu klenotnictví, ochutná tvrdost diamantu a bude si lebedit v bavlnce? "Alain Delon je ten nejbohatší z bank nad Seinou," se snídaní u Tiffanyho, po boku své "mademoiselle de Paris" s diamanty netknutými svitem odhalení. Čest lupiči hájeném v ráji dalekém. ()
No, žádná bomba to teda nebyla. Sice se nato dalo dívat a člověk se zase až tolik nenudil, ale bylo to takové umělé. Chvílemi mi připadalo, že to je hrozně nereálné, naivní a klišovité, někdy zase, že docela napínavé, originální a zajímavé. Je to moje první zkušenost s Delonem na režisérské stoličce, ale mohlo to být lepší. Hudba taky nebyla špatná, ale pořád se opakovala, takže po chvíli už člověku moc hezká nepřipadala. Prostě Tři muži na zabití mi sedlo více a tento snímek musím ohodnotit pouze průměrem. ()
Klasická Delonovka, kterou si sám odrežíroval, obsadil si své oblíbence (hlavně Annu) a vzal svůj ikonický příběh. Alain je tu ve formě, Anne odhazuje jeden svršek za druhým a divák se baví, co chtít víc? Jacques opouští vězení a v tu chvíli začnou jeho stří kumpání chcípat jak mouchy, minulost se prostě vrací a on se s ní musí porvat... 70% ()
Galerie (22)
Photo © Adel Productions
Zajímavosti (6)
- Film věnoval spoluautor scénáře a režie Alain Delon slovy: „Svému učiteli René Clémentovi.“ (sator)
- Film sa natáčal na viacerých miestach Paríža a Versailes, v obci Garches a v mestách Meudon a Levallois-Perret. (dyfur)
- Píseň v úvodu filmu znějící v baru je „Silentio“ od Carlose Gardela. (sator)
Reklama