Reklama

Reklama

Borsalino a spol.

  • Francie Borsalino & Co. (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Válka gangů v marseillském podsvětí třicátých let, kde jedinou dorozumívací řečí byly kulky... Roch Siffredi (Alain Delon) má roku 1934 francouzskou Marseille pevně ve svých rukou. Ale jen do chvíle, kdy se do přístavního města pokouší dostat italská mafie. Jeho přítel Francois Capella je zabit a Roch sám je unesen a vězněn lidmi z Volponeho klanu. Po systematickém ponižování a mučení se mu podaří uprchnout do Itálie. Je bez přátel, bez peněz, zcela na dně a přesto chystá pomstu. Jako uragán se vřítí do Marseille a systematicky ničí budovanou říši vetřelecké mafie. „Zabij mě pomalu,“ řekne jednoho dne s nenávistným pohledem svému rivalu Volponemu, „Jen jeden z nás přežije!“ (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (117)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Srovnáváme-li americký akční film naší současnosti s francouzskou školou detektivky, jak postupně vzniká a dozrává v průběhu šedesátých a zejména sedmdesátých let minulého století, vynikne řada nepřehlédnutelných rozdílů. Kvalita výpravy a vůle po vystižení hodnověrnosti prostředí jsou v zásadě srovnatelné; americké škole až fatálně však chybí francouzská záliba v kultivované formě a hladce plynoucím příběhu. Zužovat vysvětlení na vývoj žánru nebo odlišné tempo doby nepostačí právě tak jako odkaz na různost národních povah. BORSALINO A SPOL je přitom špičkovou ukázkou své školy i žánru. Nejen Italové, ale i jiné národy - jak dnes také postupně zjišťujeme - mají svůj organizovaný zločin s historií neméně poutavou a plnou krve jako v případě Apeninského poloostrova. Marseilleské podsvětí třicátých let s hnědým nádechem z italské strany ne tolik vzdálených hranic vytvořilo pro základní situace filmu víc než dobré výchozí prostředí. Nejen v popředí stojící Delon, ale i další představitelé důležitých úloh jako Riccardo Cucciolla v dvojroli bratří Volponů nebo Catherine Rouvelová jsou součástí ostré kresby doby, přepychových interiérů nevěstinců i vaudevillů a kabaretů. Kontroverzně působící přímočarost řešení je jen zdánlivě vytržena mimo kontext času a místa; rychlost ideálně uskutečňované akce jiné postupy ani nedovoluje a graciéznost, jakkoliv chorobná a zrůdná, k tomu všemu patří. Ptáme-li se po původu těchto komozičních postupů, nemůžeme skončit jinde než u starých dobrých Dumasvých hrdinů. Monte Christové i D´Artagnanové mají také své Planchety, i oni staví na přátelství na život a na smrt a není-li zbytí, sahají k drsnostem, při kterých běhá mráz po zádech. Pravděpodobnost toho, co v jejich případě vidíme na stříbrném plátně, není významně vyšší než v BORSALINECH. Spíše naopak. Lehkost žánru si tedy i v BORSALINOVI vynucuje snadnost prvoplánových postupů, jejichž vnějšková přesvědčivost je druhotně zesilována důkladnou kresbou charakterů i přesvědčivostí kontextu, do něhož je zasazována (Volpone není jen gangstrem, ale i exponentem krajní francouzské pravice a v mnoha ohledech i vysoce pravděpodobným poučeným příjemcem Hitlerových říšskoněmeckých marek). Určitý mezižánrový i dějový hybrid, jímž BORSALINO také je, jen dále zesiluje hodnotu jednoho z prvních Delonem produkovaných filmů. Máme-li tedy uzavřít tento komentář tím, čím byl započat, totiž srovnáním klasické francouzské a současné americké školy drsného filmu, propracováváme se k podobenství výrobků z plně robotizované linky a poctivých, manufakturně se starou řemeslnickou precízností vyhotovovaných kusů na zakázku. Můj pocit je, že manufaktura právě pro tu starosvětskou nešablonovitou důkladnost v tomto srovnání nejen vede, ale i jednoznačně vítězí. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Kvalitně předvedená gangsterka, kde jde v sekundárním mafiánském státě o pomstu, kterou následuje další pomsta, kterou následuje pomsta konečná a je zakončen triumfálním vítězstvím a odjezdem do Nového kontinentu. Hlavním hrdinou napínavé podívané je vládce Marseille Roch Siffredi (nesmlouvavý Alain Delon), který pomstí smrt svého partnera. Ale protože jde o silného nového dravce, dostává zpět těžký úder. Samozřejmě Roch už plně přistoupil na svou roli v "druhém" státě, zachraňuje se, sebere síly a vrátí takový úder, který Volponeho (Riccardo Cucciola) s celým jeho hejnem věrných v čele se Samem (Reinhart Kolidehoff) rozmetá a zlikviduje. Je zobrazeno prorůstání politické moci s mafiánskou a oficiální dodržovatelé pořádku se s nimi podílejí na spolupráci, jako inspektor Cazenave (André Falcon), či v lepším případě nezaujatě pozorují jako inspektor Fanti (Daniel Ivernel), který si plně uvědomuje svoji bezmocnost. Z dalších postav je nutno zmínit věrného psa Fernanda (Lionel Vitrant) a stále svůdnou Lolu (Catherine Rouvel). Zajímavý napínavý film. o bestialitě, krutosti a čestnosti lidí neoficiálního státu. Ale je otázka jestli je neoficiální, či jen souběžný s tím, jehož zákony musíme dodržovat automaticky. ()

Reklama

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

První Borsalino byl znatelně lepší. Delon tentokrát nemá žádného parťáka k sobě a vše táhne sám. Ne že by mu to nešlo, ba naopak, ale příběh je takový nemastný neslaný, k tomu zamotaná politika a fašisti a než se člověk dokouká k finálovému masakru a likvidaci úhlavního nepřítele, tak se chvílemi dost nudí. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Pokračování filmu Borsalino začíná Capellovým pohřbem. Siffredi tak zůstal na vše sám. Má však své kumpány a brzy Capellovu smrt pomstí. To se ovšem nelíbí Volponemu, jehož bratra mu Siffredi vyhodil z vlaku a tak začíná válka gangů....O poznání brutálnější a temnější než první díl s dávkou nastupujícího německého nacionalismu, neboť se příběh odvíjí mezi léty 1934-1937. Spousta mrtvol, přestřelek a finální likvidace Volponeho se může směle zařadit do elity gangsterských dramat. Potěšil i původní český dabing, Ladislav Mrkvička vs Alain Delon. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Taká klasická "vyřizovačka", kde iba málokedy nepočuť kadenciu samopalov a ďalších zbraní. Pri monotónnom spôsobe vraždenia poteší sem tam nejaké to vyhodenie z vlaku.Pridanou hodnotou je potom najmä politický kontext. Delon je už na všetko sám, iba s anonymnou partiou a ide to ťažšie, pretože už nemá pri sebe Belmonda. Taký je aj môj dojem z filmu, je to ako keby už skutočne odišiel Glover do dôchodku a my by sme sledovali iba Gibsonovu snahu vyriešiť prípad. Čiže aj napriek kvalitám tomu niečo chýba. Potešil "jemný" čierny humor, všimnite si romantické zhľadanie Delona s jeho milou v nevestinci a čo musel urobiť preto, aby k nemu došlo. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Borsalino je jméno zakladatele firmy vyrábějící už od r. 1857 klobouky. Přeneseně je to i pojmenování pro klobouk. (csfde)

Reklama

Reklama