Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (214)

brutale 

všechny recenze uživatele

Neviem čím to je, že je toľko ľudí týmto filmom unesených, ja snímku považujem za priemer dokonca nudný. Trojica Jean Gabin, Alain Delon, Lino Ventura je jediné, čo film drží ako tak nad vodou. Scéna úteku z väzenského transportu v štýle agenta 007 ma rozosmiala a ukázala svoju naivitu, ktorá sa prepletá celým filmom. Žiaľ snímka je takmer bez napätia, dopozeral som ju len z úcty k hereckým legendám. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Chcem začať tým,že Lino Ventura je francúzsky velikán herectva so skvelými vlastnosťami,kde stačí vidieť jeho výraz a hneď mi je všetko jasné.Pritom je rodený talian,ale považujem ho za Francúza. Okrem Lina tu sú Alain Delon a Jean Gabin na opačnej strane barikády proti klasicky pojatému policajnému vyšetrovateľovi,ktorý im bude neustále v pätách...A bude mať posledné slovo/čin. Réžia Henriho Verneuila je dobrodružná ako spisovateľ science-fiction Jules Verne,s ktorým majú podobné priezviská,ale najmä napätie a premyslenú akciu,kde neexistuje pocit nudy,ja som sa nikdy nepozrel na čas,až ku koncu,to znamená,že snímok perfektne odsýpa,kde dabing má šmrnc. Jean Gabin mi pripomenul v niečom Dona Corleoneho,s ktorým ho spája rešpekt,tak v každom zábere,v ktorom je Vittorio Manalese nie je zbytočný. Ukážková je scéna v lietadle,kde sa chystajú prebrať drahocenné šperky vysokej hodnoty,ktoré pristáva inde ako malo za asistencie plánu,ktorý vychádza tak,že všetci,čo čakajú na letisku v New Yorku budú prekvapení,keď sa objavia na diaľnici,ale to nech si každý pozrie sám. Sicílsky klan ponúka výborné obsadenie,zrady,výborne napísané postavy,akciu,aj nahotu,špičkovú kameru,réžiu,hudbu,kde som si istý,že tento trojlístok je garancia totálnej kvality... ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Mně se tedy film líbil hodně. Viděla jsem ho poprvé, a přestože už má 45 let, nezdál se mi zastaralý. Hlavně Jean Gabin, hlava klanu, byl vynikající. Chladnokrevnost, poker face, staré konzervativní sicilské tradice. Komisař Lino Ventura ve filmu jen sekunduje a Alain Delon je v něm hlavně kvůli svému designu. Nicméně doporučuji. ()

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o typický mafiánský film,jak by někdo mohl čekat,ale o obyčejnou kriminálku,kde je v loupeži zapojená jedná malá mafianská rodinka.Trio nejspíš těch nejlepších francouzských herců je skvělé a akorát mě mrzelo,že ze souboje těchto tří mužů Gabin odešel poražen.Byl mi opět ze všech nejsympatičtější.Hudba,která je tu tak vychvalovaná se mi moc nelíbila a přišlo mi,že se k filmu nehodí.Takže pěkný francouzský film,ale až si budu chtít pustit francouzské krimi,asi raději zvolím Dva muže ve městě. 80 % ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

S klidnym svědomim se můžu podepsat pod komentář, co napsal flanker.27. Kmotr mě dost nudil. Tady jsem se nenudil snad ani chvíli. A sestava Lino Ventura, Jean Gabin a Alain Delon prostě strčí Ala Pacina, Jamese Caana i s Marlonem Brandem do kapsy. Rozhodně lepší než Kmotr, o trochu horší než Scorseseho Mafiáni - 4 hvězdičky. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Spolek pro ochranu zvířat obvinil filmový štáb, že ve scéně odehrávající se na pláži „zabil pan Delon rybu velice brutálním způsobem". Režisér Henri Verneuill však vyvrátil jejich tvrzení tím, že ryba byla koupena na trhu již mrtvá. (Terva)
  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)
  • Film zaznamenal nevídaný úspěch. V Paříži se na něj prodalo 800 000 vstupenek a celkový výtěžek ve Francii činil 5 milionů francouzských franků. Žádný další Gabinův snímek z 60. a 70. let se takového kasovního úspěchu nedočkal. (Pierre)

Reklama

Reklama