Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (219)

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Absolútna ťažká váha medzi klasickými francúzskymi gangsterkami a klenot z najväčších. Niet sa čo diviť, že je film tak populárny, keď sa v ňom zišla vtedajšia elita kriminálneho filmu (ktorú myslím netreba bližšie predstavovať). Henri Verneuil ma po dokonalom Strachu nad mestom zasa raz potešil (narozdiel od zvláštne umelecky nadsadenej, ale tuctovej Melódii podzemia) pomaly a precízne vyrozprávaným príbehom s uvoľneným tempom o chladných a vypočítavých členoch talianskej mafie, medzi ktorých sa dostane aj francúzsky kriminálnik a vrah Sartet, po ktorom je vyhlásené pátranie. Takže logicky dochádza ku kolízii zásad a naučeného modelu správania, reprezentovaného patriarchálnym Gabinom s Delonom, zosobňujúcim odporného lupiča a vraha bez silnej morálky a s menším podieľom zodpovednosti a lojálnosti, než by si "rodina" želala. Za zvyšok všetko vypovie fráza "Špinavé prádlo si vyperieme doma." Celkovej, drsnej atmosfére tradičného, ale nie tak celkom predvídateľného príbehu z taliansko-francúzskeho podsvetia výrazne napomáha nielen hereckých prejav všetkých zúčastnených, ale aj opäť neoddiskutovateľne pohlcujúce tóny Morriconeho skladieb, ktoré sú opäť malým (alebo skôr veľkým) skvostom. 80% ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Výborná francúzska gangsterka, ktorá vyťahuje z kabáta všetku tú dobovú eleganciu a zápletkové vyšperkovanie udalostí. Výborne rozčlenené, dej je mimoriadne napínavý aj bez skvelého Morriconeho, aj bez dialógov, skrátka reč tela zúčastnených je fantastická. Nápaditosť, dynamika, scenár. Aj medzi postavami možno nájsť rozdielne špecifiká. Zatiaľčo Ventura je inteligentný a charizmatický "policajt", Gabin corleonsky kamenný otec klanu, Delon naproti tomu improvizujúci vorkoholik, ktorý tým, že vykonáva potrebnú špinavú robotu, je zároveň i najviac ohrozeným spomedzi kriminálnikov. Ako sme sa postupne dopracovali k prepadnutiu lietadla, neraz som si spomenul, aké béčka s touto tematikou vznikali (a vznikajú) a ako ich Sicílsky klan v pohode strčí do vrecka. ()

Reklama

major.warren 

všechny recenze uživatele

Sicilský klan je absolutní klasikou gangsterského žánru. Nestárnoucí podívaná režiséra Henriho Verneuila stojí především na trojici hereckých výkonů Jeana Gabina (Vittorio Manalese), Alaina Delona (Roger Sartet) a Lina Ventury (inspektor Le Goff). Dokonalou atmosféru tvoří nádherná hudba Ennia Morriconeho. Film jako celek má neuvěřitelný spád, není zde ani trocha vaty, a závěr je skutečně strhující. Některé trikové scény jsou sice dnes již pasé, ale přesto dokáže Sicilský klan stále budit v divákovi úžas a zůstává nezapomenutelnou klasikou francouzského filmu jako takového. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Dobieham resty s Gabinom, ktorého herecké umenie nesmierne obdivujem, no v prípade Sicílskeho klanu som tak nejak tušil, že to nedopadne najlepšie. Nejde o Gabina a ani ostatnú hereckú smotánku, ktorá si v tomto snímku zahrala, ide o námet, ktorý je jeden z mojich naj(NE)obľúbenejších. Mne sú tieto mafiánske snímky ľahostajné, len zriedka ktorý ma naozaj zaujme natoľko, aby som ho dokázal plnohodnotne sledovať, pričom ani v tomto prípade sa nevyhli určitým pasážam, ktoré sú za mňa proste za hranou a potom môj interes o takýto film rapídne klesá na duchu .. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Dobře zmáknutá žánrovka, kterou obestírá pověst kultu, ale nijak zásadní mi to nepřišlo. Scénář je hodně rutinní, herecky na levačku, sic dobře obsazené. Nejzajimavější je asi to, že se tu prakticky s nikým nedá moc sympatizovat a že si na sebe Alain Delon vzal takhle negativní postavu. Mimochodem v letadle, kterým parta kriminálníků letí do New Yorku se promítá předchozí Verneuilův film GUNS FOR SAN SEBASTIAN. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Velkým režisérovým problémem se stala milostná plážová scéna Alaina Delona s Irinou Demick. Verneuil tvrdil, že erotika ve filmu pro něj není a natáčení scény oddaloval. Nakonec ji ale přece jen natočil, i když cudně odvracel zrak. [Zdroj: Jan Šmíd - Ennio Morricone a jeho filmový svět] (Mirokukii)
  • Film získal v roce 1981 na festivalu David di Donatello ceny v kategoriích nejlepší kostýmy a nejlepší výrobní design. (Terva)

Reklama

Reklama