Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Osem rokov po tom, čo malá Cassandra záhadne zmizla, začnú na povrch vychádzať skutočnosti, ktoré indikujú, že by ešte stále mohla byť nažive. Polícia nevie, čo má robiť, ale postupne sa odhaľujú nové a nové fakty, napríklad aj to, že Cassandriných rodičov niekto sleduje. Vysvitne tak, že ich dcéra bola pravdepodobne obeťou zvláštneho únosu. (readan)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (68)

POMO 

všechny recenze uživatele

V momentu únosu mimo obraz použil Egoyan úplně stejný záběr jako Villeneuve v o rok dřívějších Prisoners. Jinak se ale vydává jiným směrem, padouchy i zákulisí s unešenou obětí nám ukazuje hned od začátku, průběžně s představováním hlavních postav. Chronologické rozházení některých událostí dělá sledování filmu zajímavým. Jasno začnete mít až po pár desítkách minut. Následně dojde na působivě mrazivé scény i slušně vyobrazené záporáky, ze kterých naskakuje husina. Slušný, ne úplně typický příspěvek do skupiny podobných žánrovek. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Film dvoch diametrálne odlišných polovíc. Tej prvej, v ktorej sa deprimujúci thriller prelína s emocionálne nabitou drámou a v niektorých momentoch Captive pripomenie vynikajúcich minuloročných Prisoners, prípadne zasneženou krajinou Fargo alebo námetom o unesenom dieťati a zdeptaných rodičoch nedávny britský seriálový hit Missing. Divákovi ani na chvíľu nenechá vydýchnuť od napätých scén, stiesnenej atmosféry, má niekoľko silných momentov podporených vynikajúcimi hereckými výkonmi všetkých zúčastnených od Ryana Reynoldsa, Rosario Dawson, až po Mireille Enos (scéna, keď v slzách vykríkne meno dcéry). Prelína sa tu niekoľko časových rovín (prítomnosť, minulosť), aj niekoľko dejových línií (vyšetrovanie polície, línia so zlomenými rodičmi, línia s unesenou dcérou) a príbeh postupne veľmi šikovne dávkuje informácie a rozmotáva túto niť udalostí. Bohužiaľ druhá polovica zabíja všetky poctivo vybudované momenty. Scenár robí sprvu inteligentne napísaného thrilleru len obyčajnú B-éčkovú thrillerovú břečku s nedôveryhodnými a maximálne vykonštruovanými situáciami (scéna so stromami, keď Ryan Reynolds navštívi dcéru). Pravdepodobnosť doteraz civilne budovaného príbehu sa odrazu rovná nule a celá tá línia s unesenou dcéru (ktorá absolútne nijako nekoná) a jej „únoscom“ je tak nedôveryhodná a hlúpa (to by vážne tých sedem rokov prežila v relatívnej psychickej pohode?!) až sa čudujem, že Captive dokázal napísať jeden a ten istý človek. Tam kde film zo začiatku prehádzanými časovými líniami vyžaduje od diváka pozornosť a premýšľanie, tu už by sa zišlo akékoľvek mozgové závity radšej odpojiť. Samotný záver je následne jedno obrovské klišé, ktorému chýba potrebná gradácia a samotné zúčtovanie pôsobí skôr komicky než napäto. Potenciál tu bol obrovský a minimálne necelá prvá hodinka dokázala správne podať ako tú dramatickú líniu v ktorej fungujú emócie, tak aj thriller v ktorom postupne narastá napätie, dopomáhalo tomu aj prostredie večne zasneženého mestečka. Je vidieť, že všetci zúčastnení sa snažili od silných hercov až po solídnu réžiu. Následne sa však akákoľvek snaha (aj kvalita) rúca rýchlejšie ako domček z karát a ostane len pocit kruto nevyužitého potenciálu, ktorý v druhej polovicu doslovne zabil akúkoľvek dobrú myšlienku a namiesto toho naservíroval typicky hlúpy thriller z tretej cenovej kategórie. V tomto prípade ani neviem ako hodnotiť, zo začiatku som chcel udeliť aj silné štyri hviezdičky, postupne som nebol ochotný ísť takmer ani na tie dve. Radšej to len čisto spriemerujem a viac sa nad Captive nezamýšľam. CELKOVO: 2,5* (5/10) ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Přešel bych, že Atom skoky na časové ose hodlal diváka rozložit na atomy (zřejmě měl strach, že by chronologická posloupnost přinesla banalitu) i laciný závěr bez emočního účinku, ovšem způsob vedení policejního vyšetřování ze mě udělal idiota a to já i přes působivě zasněžené Ontario nerad. Chcete mi namluvit, že policie nebude monitorovat návštěvy u vězněného pedofila, jenž byl zatknut v souvislosti s případem? Chcete mi říct, že se stovek svědků z charitativního večírku nikdo neptá, kdo s jeho hlavní hvězdou ten večer seděl u stolu? A že si tyto informace pak nedá dohromady? Co to bylo? Díl Policie Modrava? Škoda, první film s Reynoldsem, kdy mi nececkal krev jak Lestat a musí jej zkazit jiné okolnosti. Holt co se týká mizení, není Kanaďan jako Kanaďan.. ()

zbyshek 

všechny recenze uživatele

Opravdu chladný thriller. Po Zmizení je tu další podobný srdcervoucí příběh. Ztráta potomka je vážná záležitost, a je jasné, že to diváka dostane. Ale tady se mi líbilo, že se netlačilo zas tak na pilu, a byly tam i jiné dějové linie. Takže veškerá koncentrace nebyla jen na dívenku v multifunkční místnosti. Celý průběh a vyvrcholení bylo celkem očekávané. Ale jsem rád za happyend. Po herecké stránce žádné výtky, scénář si myslím obstojný. Tak mi nic asi nebrání dát tomuto dílu už slušných 70%. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Krásně tady můžeme porovnat práci Egoyana a Denise Villeneueva. Nedotažený scénář, který nabízí sice spoustu zajímavých scén a dialogových pasáží, ale prapodivně přeskakuje v časových rovinách a neumožňuje divákovi improvizovat a domýšlet, ani však listovat v bujarém obsahu, jelikož je nepřehledný. A bohužel zároveň není ani z poloviny tak atmosferický (chybí práce s kamerou, hudbou, nasvícením) jako Zmizení, což je element, který tvořil v o rok starším počinu 50 procent úspěchu. Celkově vzato tedy Captive o třídu horší, stále však slušná filmařina. Nejvíc potěší opět expresivní Reynolds, který se do těhle rolí prostě umí položit. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na mnohých miestach v kanadskej provincii Ontario. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama