Režie:
José PinheiroKamera:
Jean-Jacques TarbèsHudba:
Pino MarcheseHrají:
Alain Delon, Jacques Perrin, Fiona Gélin, Jean-François Stévenin, Vincent Lindon, Mouss Diouf, Luis Marquès, Marc Andréoni, Stéphane Ferrara, Eva Darlan (více)Obsahy(1)
Na policii i na Paříž chtěl jednou provždy zapomenout, ale vrátil se, aby našel vraha své dcery... Bývalý policista Daniel Pratt žije na africkém ostrově v zapadlé rybářské vesnici. Má tam svůj malý bar, slunce, moře a přátele a nechybí mu ani Paříž, ani jeho bývalá práce. Do svého ráje však dostane nečekaný telegram – jeho dcera měla smrtelnou nehodu. Pratt se okamžitě vrací do Francie a znovu se noří do toho, před čím kdysi utekl, čeká ho podsvětí, zločin a zkorumpovaná policie. Jeho dcera se totiž stala obětí záhadné teroristické skupiny, která už delší dobu „čistí“ město od pochybných existencí. (Česká televize)
(více)Recenze (107)
Pinheiro se stále snaží natočit detektivku a já s odstupem času už můžu říci, že marně. Vznikl hloupý akční film, který si bohužel napsal Delon sám. A Pinheiro mu v tom pomáhal. Tedy přesněji řečeno, pomáhal mu do filmového hrobu. A nehudební skladatel spáchal glycerinovou bombu v podobě přeslazených a umolousaných melodií. Jediné, co by jej mohlo v mých očích rehabilitovat, by mohlo být, že měl uši zalité voskem. (Jen mne tak napadá, že pokud tomu tak nebylo již tehdy, nebylo by od věci tak učinit nyní.) Jednou se na to podívat dalo. A přitom podívání se mohlo s obdivem pokývat hlavou nad tím, že Delon nebyl v padesáti ani náhodou páprda. ()
Nemůžu si pomoct ale tohle je hned po Dvou mužích ve městě druhý Delonův nejlepší film. I když námět je ten samý jaký kolikrát použil ve svých filmech ( nějací hajzlové mu zabijou někoho koho měl rád a on se de msít ), záporáci nejsou nijak překvapivý a i konec filmu se dá už od půlky s přehledem odhadnout, má tento film výborný scénář kde je prostě všechno, co má správná "Delonovka" mít: akce, suché hlášky, láska a i trocha brutality. Skvělý film na pozdější večer!! ()
Jestli si Delon o sobě myslí, že je Charles Bronson, …tak já mu to věřím! Ira Dei má tentokráte podobu zkušenosti, vysportovaného bronzového těla, ocelově modrého pohledu, něco mála šedin a nonšalantní arogance. Způsob oprávněné vendety je nekompromisní a i když lze vznést směrem k Pinheirovi režii několik námitek, francouzská krimi znovu potvrdila přitažlivost svou neučesaností, syrovostí a experimenty s diváckým očekáváním (viz.cirkusový závěr). Je fakt, že hudba místy připomínala Kamaráda do deště, ale schválně si pusťte z tohoto období nějaký film od Michaela Manna - ostatně, Parole de flic své ovlivnění americkým krimi nikterak neskrývá.. Alaine, byl bys tak laskav a naloupal mi teď před Vánocemi nějaké ořechy? ()
Slovo "policajta" by pre príslušníka polície bolo lepšie ako policajt (napr. "Policajta Pratt likviduje lumpov hlava nehlava. Hlava z toho nebolí, naopak. Napriek jednoduchosti zápletky, je tu pekne ukázané, koho túžia mocenské zložky v skutočnosti zlikvidovať: bezdomovcov, imigrantov, sprejerov, drobných zlodejíčkov, imigrantov. Policajta Pratt je správny chlap a koná drsne, ale spravodlivo. V mene pomsty."). ()
Na této delonovsé kriminálce je zajímavé že je až podezřele ve stylu amerických akčních béček, Delon hraje postavu jakou by si klidně mohl střihnout Jean - Claude Van Damme. Delon je však mnohem lepší herec a zvládl to skvěle, akční scény dobře natočené, a ani se syntenzátorová hudba není až tak katastrofální. Slušné 4* (kdyby byl tento film natočen v americe a hrál v něm již zmíněný Van Damme, dnes by to jistě byla klasika akčních béček, jedna z nejlepších). ()
Galerie (26)
Photo © Adel Productions
Zajímavosti (3)
- Ve scéně v hotelu, kdy nastražená kulovnice vystřelí dveře ze zárubní, tak na nich není ani škrábnutí. (sator)
Reklama