Reklama

Reklama

Pierre Richard jako postrach reklamní agentury... Pan Guiton je ředitelem reklamní agentury Jerico, paní Glycia jeho milenkou. Pierre Malaquet je synem paní Glycie. Pierre nemá štěstí ani v lásce, ani v zaměstnání. Jediné, co mu nechybí, je jeho přesvědčení o vlastním talentu, který může nejlépe uplatnit právě v reklamní agentuře. Protože pan Guiton nemůže odolat přání své přítelkyně Glycie, přijme tohoto talentovaného muže do své agentury. Netuší, co rozpoutal a jak blízko má jeho kvetoucí podnik ke krachu. Pierre Malaquet není zlý, je jen trochu… Roztržitý. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (142)

hippyman 

všechny recenze uživatele

Místy nápaditá kamera a střih; humor je, no... řekněme prostě francouzský, zejména situační či založený na crazy-dialozích a ztřeštěných (až absurdních) scénách. Jednoduchá záležitost, co pobaví (především) v případě, že máte škodolibou náladu a/nebo sedmičku (nejlépe) francouzského vína pod kůží. 60% Update: po druhém (střízlivějším) shlédnutí musím jít skutečně o hvězdu níž. V rámci svého debutu sice Richard ukazuje, že režii zvládá, ale scénář se mu zrovna dvakrát nepovedl. 40% ()

majky19 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že byly natočeny i daleko lepší a zábavnější komedie s Pierrem Richardem v titulní roli, ale ani tato rozhodně nepatřila k těm nejhorším. Celkem příjemná oddychová komedie o roztržitém pracovníkovi reklamní agentury, který je neochvějně přesvědčen o svém talentu a potenciálu, i když výsledky jeho práce tomu příliš neodpovídají a následky z toho plynoucí na sebe často nenechají dlouho čekat. Přesto má úspěch u žen a to nejen u mladších, ale i starších ročníků. :) Zejména Marie-Christine Barrault v roli Lisy byla moc hezká... Hodnotím na 60 %. ()

Reklama

Hrabovo 

všechny recenze uživatele

Tenhle film byl pro mě zjevení, vyvedl mě z míry naprosto jinou komikou, než jakou jsem doposud zažívala. Pierre Richard se pak zabydlel v roli potrhlého zmatkaře, se kterým musíme soucítit, protože je prostě k pomilování, ale tedy to byl šok: spousta absurdních komických situací, které v rychlém sledu vedou hlavního hrdinu dějem. Nezapomenutelné reklamy na cigarety či mýdlo, které umyje kůži až na kost... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Smějme se, než budem šťastni, nebo se nezasmějem do smrti.“ Musím říct, že během úvodní scény s Pierrovými trampoty v zácpe aut (i několika dalších) jsem se taky zcela nečekaně nahlas zasmál. Pierre Richard patří k těm tvůrcům, který v moderní francouzské komedii obnovili klasickou grotesku v nových podobách, nicméně tak jako u většiny celovečerních grotesek, i zde jsem občas vnímal dost kolísavou úroveň, která závisela od aktuálního dění a nápadů. Na pár trapných fórků, které vystřídaly ty vtipné a velmi povedené, jsem už u Richarda z jiných viděných filmů docela zvyklý, takže mě tolik nerozhrázely (byť po tak skvělem úvodu přeci jen zamrzí) a jako celek Roztržitého poměrně drží na úrovni hlavní nadčasové téma kolem výroby reklam, jenž originální nápady rozhodně nepsotrádají. Jako autorský debut tedy hodnotím Roztržitého zdařile, jako zábavnou filmovou jednohubku určitě taky, byť pro mě osobně jde o spíše jen o malou legrácku jedno zhlédnutí, ke které se už asi nevrátím a logicky mám coby mladší divák trochu jiné dojmy, než ti, kteří film viděli v rámci tehdy mizerné konkurence v československých kinech. Život plný malérů (1972) mě tedy rozhodně bavil víc, kromě toho mi připadalo, že o dva roky později již dokázal Richard přepojit romantickou linku se satirickým pohledem na média (fenomén televize) daleko hravějším způsobem. 65% ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

V tomto případě se můj vkus s většinovým hodnocením jaksi míjí. Roztržitý? Spíš duševně narušený! - Komedie (no... spíš groteska) o týpkovi, který by v reálu nejspíš trávil víc času hospitalizací na psychiatrii, než škoděním v reklamní agentuře. Prvoplánovost fórků je na můj vkus hluboce pod úrovní vtipnosti ba i roztržité roztomilosti. Tedy alespoň pro mě. Filmu nemůžu upřít určitou eleganci a dobré nápady. Ale komedie mě musí především bavit a tu nudu odpustit nemůžu. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Úvod filmu na rušné křižovatce se odehrává na Place d'Iéna ve čtvrti Chaillot (náměstí pojmenováno podle německého města Jena, u kterého v roce 1806 Napoleon porazil pruskou armádu). [Zdroj: filmovamista.cz] (aniiicka)
  • Známý francouzský režisér Yves Robert si zde zahrál epizodní roli, ve scéně kdy mu zmatený Pierre Richard vleze do bytu v domění, že je doma. Yves Robert se holí a nechápavě pozoruje Pierra Richarda ve svém bytě. (Enšpígl)
  • Během titulků na začátku a na konci filmu se písmeno „I“ pohybuje přes obrazovku jako kreslená postavička tak, aby doplnil mnoho slov, kde toto písmeno chybí. (aniiicka)

Reklama

Reklama