Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a následně začne být pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si zpět koupil svůj bývalý život. Protože policie jedná váhavě, rozhodne se Bastien zjistit, kdo za vydíráním stojí. (borsalino)

Videa (1)

Z natáčení  - Lino Ventura

Recenze (42)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V rámci svého žánru (tedy kriminálního thrilleru) a filmové epochy 80. let představuje Sedmý terč nepopiratelně nadprůměr, nicméně nadšení není namístě. Jakkoliv scénář v rámci toho, oč se snaží, vcelku funguje a jednotlivé scény vyvolávají zhruba ty emoce, které scénárista zamýšlel, přesto je na řadě míst cítit, jak to drhne. A nejvíc, bohužel, v samém závěru, kdy se příběh přesune do Berlína a napětí má při automobilové honičce městskými ulicemi a v těsném sousedství berlínské zdi gradovat. Lino Ventura byl zkušený matador francouzské kinematografie a na slovo vzatý profesionál. Jeho oblíbená stylizace do pozice tvrďáka, který ke zjednání pořádku a svých práv vlastně ani policii nepotřebuje, tady už naráží na limity dané věkem - vždyť v době natáčení bylo Venturovi bezmála 65 let. Ve scéně, kde složí člena gangu zhruba polovičního věku, se už člověk neubrání vzpomínce na Clinta Eastwooda, jak v Gran Torinu coby vetchý stařeček dal nakládačku o dvě generace mladšímu gangsterovi. Celkový dojem: 70 %. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Docela slabý kousek a popravdě, nehrát v tom vynikající Lino Ventura, nevím, jestli bych to dokoukal. Samozřejmě zde hraje hlavní roli touha zjistit, kdo a proč muže šikanuje. To postupné rozvíjení děje se mi líbí, i průběžné seznamování s postavami, až na to, že ty postavy jsou vlastně zbytečné a pro děj nemají často větší smysl - jen matou diváka, protože vyznat se v tom, kdo je kdo, je od začátku hodně složité. A nakonec mi přijde, že ta historka je poněkud děravá (třeba by mne zajímalo, jak se dostali k tomu bankéři) a že podobný způsob vydírání je poměrně amatérský, neboť počítá s tím, že policie bude dělat prd. Což možná platí ve Francii, ale v Německu té doby nevím nevím. A ta snaha nějak do Berlína zapracovat zeď a hranici s východním Německem mi rovněž přišla až moc okatě nastrojená. Spousta zdlouhavých a zbytečných scén, přitom skoro nulová prokreslenost postav. Mizerná návaznost scén (třeba letiště - tenis - letiště) nebo chyby scenáristické (Ventura je u nehody dřív než sanitka). A závěrečná honička za zvuku smyčců je sice taková avantgardní, ale nějak mi rovněž nedávala smysl - nijak se to k ději nevztahovalo a ten motiv houslí včetně panáčka mi přišel tak nějak mimo mísu. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Byť je tomu už více jak čtvrtstoletí, co byl film natočen, tak přes všechny ty dlouhé roky, je stále se na co dívat. Skvěle vymyšlená zápletka. A není se co divit, pověstný filmový tvrďák Lino si filmy, ve kterých bude hrát, vybírat uměl. A když se podíváte na jeho hereckou kariéru, tak v žádném vyloženě špatném filmu nehrál. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem viděl o rok mladší americký film TERČ (1985). Stejný motiv v názvu, stejná doba, podobný žánr – jiný příběh... se stejným závěrečným místem v podobě hranice mezi východním a západním Berlínem. Americký Terč mi přišel určitě o něco napínavější, ale tady to ve Francii na oplátku oplývalo mimořádně tajemnou atmosférou – ta se mi hodně líbila! Nevinný člověk znenazdání jednoho včera přepaden, nikdo netuší motiv ani pachatele... jenomže tím hrozba zdaleka nekončí, teprve začíná. Slibně vyznívající záležitost, která vůbec není detektivkou, se bohužel občas táhne v množství postav či motivů, které moc neposouvají děj, či za chvíli pro změnu zmizí a sám, ač zvědav, jak to celé dopadne, jsem se chvílemi začínal ztrácet. Sedmý terč zůstává pro mne filmem jenom velmi lehce nadprůměrným, přičemž do onoho nadprůměru ho pozvedá vyvrcholení... pro mne osobně ale nikoliv dějové, jako spíše tvůrčí. Dechberoucí živé vystoupení smyčcového orchestru, které paralelně probíhá s posledním zvratem a podbarvuje i velkou závěrečnou akci s automobily a zbraněmi, na mne udělalo silný dojem a potvrdilo mi, jestliže tento film nestálo možná tolik vidět ani kvůli Linovi Venturovi (kterého jsem si určitě vychutnal více v jiných filmech, jako mladšího v daleko lepší formě) ani kvůli napínavému příběhu, tak rozhodně stálo vidět kvůli postupně vyvolaným pocitům, v závěru opravdu velice sesilněnými. Bravo, pane Vladimire Cosmo, za tenhle nadpozemský motiv musíte jít definitivně do mé skladatelské top desítky! 75% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak snáď prvý krát som sa stretol na našich obrazovkách so starou francúzskou školou v pôvodnom znení, respektíve s absenciou českého dabingu. Odlišnosť sa prejavuje aj v samotnom filme, kde sa predstavuje v hlavnej úlohe Lino Ventura, tentokrát sa ocitá častokrát na lopatkách a nevie, čo s tým. Spočiatku paranoidný kriminálny triler sa postupne mení skôr na rodinnú drámu a v mojich očiach práve záverečné rozuzlenie v Berlíne je tým skutočným tromfom filmu. Ten sa dovtedy tak trochu vlečie a občas prešľapuje na mieste, situáciu však zachraňuje excelentný Ventura. Nasleduje však konečne poriadna stopa, vďaka ktorej sa príbeh rozbehne a pripraví ďalšie prekvapenia. Pre hlavnú postavu dosť nepríjemné, pre diváka naopak vďačne dramatické. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Lina Volongi ztvárnila matku Lina Ventury, přestože byla starší o pouhých 5 let. (Snorlax)

Reklama

Reklama