Reklama

Reklama

Nesahejte na prachy

  • Francie Touchez pas au grisbi (více)
Trailer

Měla to být poslední akce před odchodem z podsvětí. Jean Gabin volí mezi přátelstvím a penězi. Max je všemi uznávaný muž podsvětí, muž pevných zásad. Ve svém věku už chce mít klid a zajistit se na stáří. To mu má umožnit poslední akce – uloupení velkého množství zlata. Max je chytrý, nikomu nevěří, a tak o všem ví jen jeho nejbližší přítel Riton. Ale Riton je přesný opak Maxe, nemá jeho zásady ani vůli. Osud Maxova „důchodu" je ohrožen... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Klasická gangsterka s Gabinem a Venturou v hlavních rolích. Max je sice gangster, ale není lump a přátelství má pro něj velkou hodnotu. Angelo je mladý dravec, který nekouká nalevo, napravo, jde si za svým cílem. První setkání dvou velkých postav francouzského filmu dopadlo znamenitě. Gabin s Venturou rozehráli partii, při které se jiskří, paráda. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od jiných si nemyslím, že by tenhle film „táhnul“ jenom Jean Gabin. Což při vší úctě ke zde komentujícím vyplývá z neznalosti dalších herců. Protože například Dora Doll tu byla nejen velmi krásná, ale i dobrá (a zastiňující často zmiňovanou Jeanne Moreau). Gabin tady razí (s ohledem na další filmy nijak originální) teorii, že když jde o kšeft, nevykecat to ženskejm, přitom sám si hrábne, kde může (včetně bývalé americké Miss Marylin Buferd). Jako celek se to nicméně krapánek táhne, víc se mluví, než koná, výsledku to ovšem nijak neubližuje. A jako Rosalinda jásám nad hudbou Jeana Wienera, i když se nemůžu zbavit dojmu, že ty první tóny mi pořád připomínaly ústřední motiv z Kmotra. Já dávám dobrou. Dobrá je za tři. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Beckerova Diera patrí medzi moje najobľúbenejšie filmy vôbec, nie iba z väzenského prostredia. Nešiahajte mi na prachy ale patrí aj medzi gangsterkami iba k priemeru. Všetko ide podľa šablóny a na istotu. Množstvo žvanenia, Gabin iba prechádza z interiéru do interiéru a rvačka nikde. Dokonca aj záverečné zúčtovanie je skôr sklamaním a pôsobí tak trochu parodicky. Ventura nedostatočne využitý, ženy málo osudové. Z úcty k Beckerovmu spomínanému neskoršiemu majstrštyku a Gabinovmu slušnému výkonu zaokrúhľujem 50% hore. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

• Film pod lakonickým vedením Jacquese Beckera pro mě nemá tu pravou noir atmosféru a je to hlavně konverzační krimi. Je tu debutující Ventura, mladá Jeane Moreau a především jako vždy uvolněný lehce flegmatický Jean Gabin. Ne náhodou si Francouzi na konci milénia zvolili Gabina hercem století. 70%. Produkce: Del Duca Films ()

sud 

všechny recenze uživatele

Přímočará realistická gangsterka s jednoduchým až prostým dějem a přímým tahem na bránu, pomalá, málo akční, avšak dostatečně atmosférická. Jean Gabin v roli sympaťáka Maxe válí na celé čáře a zdatně mu sekundují mj. Jeanne Moreau coby neodolatelná mrška Josy a debutující Lino Ventura v roli vypočítavého podrazáka Angela. 85%. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Během natáčení filmu se spřátelili nejen Jean Gabin a Lino Ventura, ale i jejich rodiny. Gabin se posléze stal kmotrem Ventruova třetího potomka, dcery Lindy. Gabin a Ventura se před kamerou pak setkali ještě pětkrát. (vesper001)
  • Snímka sa odohráva na siedmich rôznych parížskych lokáciách, pričom jasne nedefinujú mesto, sú obyčajné, sú to akoby anonymné miesta. Becker vymyslel názvy ulíc ako „rue Alphonse Allais“, „rue des Détroits“ či „Hotel Moderna“, čo je v skutočnosti Perfect Hotel, na ulici Rodier č. 39. Reštaurácia „Bouche“ je mix štúdiových kulís a skutočného exteriéru tančiarne na Montparnasse, na ulici Blomet. Táto tančiareň bola známou v 20. rokoch ako „Bal Blomet“ či „Bal nègre“, jednalo sa o centrum karibskej jazzovej kultúry v Paríži. Film to však nezdôrazňuje a ignoruje, že dejisko filmového príbehu sa nachádza na opačnom konci mesta ako Pigalle. Na rozdiel od románovej predlohy teritoriálne rozdiely medzi jednotlivými časťami Paríža nie sú vo filme podstatné. (Biopler)
  • Snímek byl první filmovou příležitostí pro do té doby úspěšného zápasníka, jehož kariéru ukončilo zranění, Lina Venturu. Jeho spoluhráč Jean Gabin byl Venturovým talentem tak uchvácen, že se ho sám rozhodl přemlouvat, aby se dále věnoval herectví. (Olík)

Reklama

Reklama