Reklama

Reklama

Nesahejte na prachy

  • Francie Touchez pas au grisbi (více)
Trailer

Měla to být poslední akce před odchodem z podsvětí. Jean Gabin volí mezi přátelstvím a penězi. Max je všemi uznávaný muž podsvětí, muž pevných zásad. Ve svém věku už chce mít klid a zajistit se na stáří. To mu má umožnit poslední akce – uloupení velkého množství zlata. Max je chytrý, nikomu nevěří, a tak o všem ví jen jeho nejbližší přítel Riton. Ale Riton je přesný opak Maxe, nemá jeho zásady ani vůli. Osud Maxova „důchodu" je ohrožen... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (55)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Tak tohle nahlédnutí do zločineckého podsvětí se mi velmi zamlouvalo, byla to přímočará chlapácká jízda s jedinou otázkou - parťák nebo prachy, v tomto případě osm cihel zlata.. No a bylo nad slunce jasné, že blýskavý drahý kov strhne pozornost všelijakých živlů.. Jean Gabin v roli Maxe dokonalý, elegantní gentleman, radost pohledět, ten jeho nádherně shovívavý pohled na Ritona si budu pamatovat, stejně tak jako pohled, který věnoval půvabné Marilyn Buferdové.. Lino Ventura v roli Angela mě velice potěšil, dal toho mladého drsňáka a drzého chlapíka v kvalitě první ligy. A ženy jsou tu krásné tak, až se tají dech.. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Skvělá francouzská záležitost, která teprve dává stále užívanému sousloví "ze staré školy" ten správný rozměr. Věčně otrávený Jean Gabin hraje toho nejstylovějšího gangstera, jehož návyky by byly správnou průpravou i pro bratříčky z amerického filmu noir. Pokouší se definitivně zbavit starých hříchů a připravit se na klidné stáří, ale... Vyprávění o posledních akcích jsou leitmotivem s těch nejvíce vděčných, ve filmu Jacquese Beckera se s dějovou osnovou revolučně nehýbe, vše zůstává, jak určují ustálená pravidla žánru. Naštěstí to nevadí, pokud na place pochoduje takové vybraná společnost. A protivník Gabina je velký kalibr - sám Lino Ventura. Bývalý zápasník, který si zde střihnul vůbec první roli, je možná ještě příliš mladý, ale přes omezený prostor naznačuje mnohé. Je to výtečná gangsterka, negraduje každou vteřinou, pohodlně ubíhá a byť se v ní stane minimum, vtáhne bezpečně do svého světa. ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od jiných si nemyslím, že by tenhle film „táhnul“ jenom Jean Gabin. Což při vší úctě ke zde komentujícím vyplývá z neznalosti dalších herců. Protože například Dora Doll tu byla nejen velmi krásná, ale i dobrá (a zastiňující často zmiňovanou Jeanne Moreau). Gabin tady razí (s ohledem na další filmy nijak originální) teorii, že když jde o kšeft, nevykecat to ženskejm, přitom sám si hrábne, kde může (včetně bývalé americké Miss Marylin Buferd). Jako celek se to nicméně krapánek táhne, víc se mluví, než koná, výsledku to ovšem nijak neubližuje. A jako Rosalinda jásám nad hudbou Jeana Wienera, i když se nemůžu zbavit dojmu, že ty první tóny mi pořád připomínaly ústřední motiv z Kmotra. Já dávám dobrou. Dobrá je za tři. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Už to zní jako ohraná deska, ale na Jeana Gabina se vždycky opravdu těším. Tentokráte dokonce stál přímo u herecké kolébky Lino Ventury, který svůj filmový debut zvládl na jedničku, kdy jsem si říkal, že to je přesně ono. Ostatně neznám žádný jeho film, kde by nezahrál dobře. Přišlo mi to tak všechno fajn, v případě filmu Nesahejte na prachy, když ti dva spolu hrají. Film si nikdy nelze užít bez dobrých herců, a proto je zážitek především z nich. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Stárnoucí gangster Jean Gabin se snaží zachránit svého přítele ze spárů hrabivého dealera (kupodivu debutující Lino Ventura). Kéž bych i já byl na počátku svého stáří takový frajer jako on, co se vlastně o peníze starat nemusí a padne mu do náruče (teda spíš do postele) ta první i poslední. Inspirace americkým noir-filmem je víc než zřejmá, ale zároveň je to starší člen rodiny francouzských gangsterek, které podobné téma ještě tolikrát později zpracovaly buď s Belmondem nebo Delonem. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (12)

  • Jean Gabin se přiznal, že mu Becker předvedl hereckou zkoušku Lina Ventury, což Gabina ohromilo. Později se během natáčení stali z Gabina a Ventury dobří přátelé. (Monco)
  • Snímka sa odohráva na siedmich rôznych parížskych lokáciách, pričom jasne nedefinujú mesto, sú obyčajné, sú to akoby anonymné miesta. Becker vymyslel názvy ulíc ako „rue Alphonse Allais“, „rue des Détroits“ či „Hotel Moderna“, čo je v skutočnosti Perfect Hotel, na ulici Rodier č. 39. Reštaurácia „Bouche“ je mix štúdiových kulís a skutočného exteriéru tančiarne na Montparnasse, na ulici Blomet. Táto tančiareň bola známou v 20. rokoch ako „Bal Blomet“ či „Bal nègre“, jednalo sa o centrum karibskej jazzovej kultúry v Paríži. Film to však nezdôrazňuje a ignoruje, že dejisko filmového príbehu sa nachádza na opačnom konci mesta ako Pigalle. Na rozdiel od románovej predlohy teritoriálne rozdiely medzi jednotlivými časťami Paríža nie sú vo filme podstatné. (Biopler)
  • Během natáčení filmu se spřátelili nejen Jean Gabin a Lino Ventura, ale i jejich rodiny. Gabin se posléze stal kmotrem Ventruova třetího potomka, dcery Lindy. Gabin a Ventura se před kamerou pak setkali ještě pětkrát. (vesper001)

Reklama

Reklama