VOD (2)
Obsahy(2)
Z chování osamělého mořského vlka vycítíte, že v životě zažil už mnoho krizí. Ani ta, při které se jeho jachta střetla s plovoucím kontejnerem plným čínských bot, ho zpočátku nevykolejí. Jednoduše zalepí mohutnou díru v boku lodi, která po nárazu vznikla, a pluje vstříc nejbližší pevnině a bezpečí. Jenže tahle srážka je jen ochutnávkou před sérií katastrof, které musí zkušený mořeplavec čelit. Smrtící koktejl složený ze silných bouřek, houfujících se žraloků a nefungující techniky vystaví jeho schopnosti zkouškám, které není v lidských silách zvládnout. A to pořád ještě není všechno... (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (623)
One Redford show. Stařešina nemočí, nekadí a tím patrně jeho charisma roste. Celé to vypadá jako jedna táhlá reklama na přežití, potažmo preparát na dobře fungující prostatu Roberta Redforda. Však také režisér Jeffrey C.Chandor je známý svou reklamní tvorbou. Tenhle příběh moderního mořského vlka není doslova strhující, ale má v sobě kus poutavého vyprávění, které má hned několik hlavních (technických) předností - neotřelá režijní stránka, kamerová sevřenost kolem hlavního hrdiny a kvalitou oplývající vizuál a úplně nejvíc film získal Robertem Redfordem. Ten si tedy ve svém požehnaném věku zkusil fyzický maraton. V době natáčení mu bylo nějakých 75 járů, což v mém případě by znamenalo nemožnost si vytřít vlastní zadek. On zde šplhá po stěžni, bičován bouří padá na krovky, pod vodu se potápí bez většího zadýchání. Pane Redforde, všechna čest. A přitom tenhle maník nepřestává hrát a nevídaný dobrodružný experiment s jedním hercem posunuje zkušeně vpřed. Až je škoda, že se filmový svět obejde dál už bez něj. Mohl z něj být Clint Eastwood na druhou, určitě by na něj čekaly mnohé zajímavé role. Já ho v hodnocení nepotopím. Ač film má občasné potíže zapůsobit po stránce příběhové, na vině je určitě o maličko delší stopáž, ovšem technicky a herecky je to podáno bravurně. Rovněž se mně líbilo postupné znázornění osamělosti hlavního hrdiny. Dějová logika je nejslabším článkem mozaiky. Přece jen se mořeplavec jakože nějakou dobu plaví a zrovna znenadání se mu celé plavení začne srát, tak to je už jen scenáristovo přání, nicméně filmová historie už zrovna tohle nemusí rozpitvávat. 7/10 ()
Na začátku to vypadalo na zajímavej film, ale postupem času mě Robert Redford v souboji s oceánem přestal bavit. Pořád jsem čekal, že se o hlavní (respektive jediný) postavě něco dozvim, ale nedozvěděl jsem se vůbec nic. Zůstalo mi utajeno, kdo to je, kam na tý lodi pluje, proč tam pluje, atd... Navíc Redford zarytě mlčí a za celej film řekne asi tak 10 slov. Ta postava na mě nepůsobila vůbec nijak a bylo mi tim pádem lhostejný, jestli umře, nebo se zachrání. Ke konci jsem se už nudil. ()
Sám na moři bez příkras a bez tygra. One man show Roberta Redforda, kterej mi sice občas lezl na nervy tím svým naprostým klidem, mlčenlivostí, sebekontrolou a praktičností (která občas ale hraničila s blbostí - to jeho neustálý vylejzání v bouřce), ale z jeho chování v krizové situaci by se dalo odvodit o jakého člověka šlo, respektive, že věděl, koho chce hrát, že měl určitě vymyšleno (a scénárista), čím se živil, jakou měl rodinu a jaký byl... Kdybych byl na tý lodi já, tak bych během toho filmu asi milionkrát řval na všechny strany jen samý kurvy a piče. A taky bych s sebou měl vodotěsnou navigaci a vysílač nouzového signálu. :-) ()
Myslel jsem původně, že tuhle výtku budu směrovat spíš na Gravity, ale nakonec to padne doprostřed oceánu. Tomuhle filmu chybí jakákoli přidaná hodnota. Situace je vypjatá, řemeslně plus mínus hodně slušný (až strhující místy), Redford hraje do posledního dechu, ale když si odmyslím intenzivních 106 minut, vyplněných sledem mých nejhorších nočních můr, pak Vše je ztraceno představuje jen velmi povrchní metaforu samoty a naděje. Postava "našeho člověka" (titulkové označení) je strašně přibližná, de facto jde spíš o kochání se Redfordovým charismatem, vitalitou a úsporným herectvím - fuck už dlouho neznělo na plátně tak autenticky. Film spotřebuje skoro všechna slova v úvodu na docela banální epitaf hrdiny, následný průběh nám o něm paradoxně už moc neprozradí. Nechybí tomu v žádném případě epický rozměr, stopáž pro mě letěla jako splašená, co mi chybí je cokoli vertikálního (krom zdůrazňovaných nadhledů a podhledů kamery). Možná je to proto, že film lze skrze Redfordovu osobnost číst hlavně jako mne nijak nedojímající symbolický obraz chřadnoucí "staré Ameriky" a výzvu vytrvat až do posledního Amen, protože i v absolutní temnotě existuje světlo naděje. Jak se zpívá v závěrečné písní Alexe Eberta: "Old man, the word... raised on golden days, God love the USA". Jednoduše mi tu ale chybí něco, co s trochou patosu nazvu univerzálním, a přitom konkrétním pohledem na obnažené lidství, možnost identifikovat se nejen se situací, ale též s protagonistou. Je to silné, ale jen v okamžiku trvání. Při pohledu zpět se to pomalu, ale jistě ztrácí jako plachetnice s příliš křehkým trupem. [70%] ()
,,FUCK!“… /// Komorní a uvěřitelnej příběh o souboji člověka s přírodou a snaze chytit v Indickým oceánu stopa. Flegmatickej Redford provádí se svojí bárkou eskamotérský kousky a fascinuje mě ta racionálnost, kterou dává mimoděk na vědomí, že ho potkávat ťamanský kontejnery vlastně baví. Baví tím i mě a kupodivu si nemusím z tý hnusný vlhkosti a zurčení tekoucí vody, neustále vodskakovat ulevit. Zato budu muset navštívit plastickýho chirurga, páč mám vožraný nehty až po dlaň. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím, že bych někdy vyměnil jachtu za gumovej člun. 2.) Pochopím, proč do nutný výbavy pro přežití, nedávaj bouchačku. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Galerie (45)
Zajímavosti (23)
- Natáčelo se i v zálivu Santa Catalina u pobřeží Jižní Kalifornie. Jedná se o stejnou lokalitu, kde tragicky zahynula Natalie Wood, se kterou Roberta Redforda pojilo přátelství od doby jejich společného filmu Zakázaný majetek (1966). (sator)
- Po uvolnění lodi ze sevření kontejneru není kontejner uvázán. V dalším záběru je lano opět na svém místě. (silebis)
- Robert Redford je ve skutečnosti levák, ve filmu ale píše pravou rukou. (orkadimenza)
Reklama