VOD (1)
Série(5) / Epizody(31)
-
Série 1 (2014) - 8 epizod
-
Série 2 (2015) - 8 epizod
-
Série 3 (2019) - 8 epizod
-
Noční krajina (2024) - 6 epizod
-
Série 5 (2025) - 1 epizod
Obsahy(1)
Toto drama s Matthewem McConaugheym a Woodym Harrelsonem v hlavních rolích se soustředí na dva detektivy státní policie z Louisiany. Sleduje jejich osobní i profesionální vztah během sedmnáctiletého pátrání po děsivém rituálním vrahovi. Čím déle pátrání trvá, tím více se mění jejich životy a jejich partnerství dostává zabrat - každý z nich musí sám zjistit cenu odplaty a projít si ztrátou iluzí. V roce 2012 je znovu otevřen případ vraždy z roku 1995, na němž pracovali detektivové Rust Cohle a Martin Hart, kteří se mají znovu pustit do vyšetřování. Vše probíhá v současnosti prostřednictvím samostatných výslechů. Oba detektivové vyprávějí příběh svého vyšetřování, přičemž znovu otevírají nezhojené rány a začínají pochybovat o tom, že se jim podaří vyřešit případ bizarní rituální vraždy z roku 1995. Jednotlivé časové linie se rozcházejí a znovu sbíhají v roce 2012 a oba muži jsou opětovně vtaženi do světa, o kterém si oba mysleli, že je dávno pohřbený v minulosti. Ve chvíli, kdy poznají sami sebe i vraha, je jasné, že temnota je přítomna na obou stranách zákona. (HBO Europe)
(více)Videa (70)
Recenze (1 521)
1. SÉRIE (5/5): Absolutní seriálová špička. Skvěle napsané postavy, které se vám dostanou pod kůži, herci válí, napětím a atmosférou vás to div nezadusí a návštěvu buranského amerického jihu si připíšete na seznam toho, co chcete stihnout před smrtí. A znělka je luxus nejluxusnější. 2. SÉRIE (5/5): Ještě luxusnější znělka! Oproti první sérii tu chybí tak výrazná postava jako Rust a ani řešený, lehce nepřehledný případ korupce a pomsty nestrhne tolik jako minule. Pořád je to ale parádní scenáristická, herecká a režijní práce, se skvěle napsanými a zahranými postavami a dialogy, která díky (i když trochu mechanicky servírovaným) sugestivním leteckým záběrům města a hudbě pobublává sugestivní temnou atmosférou a občas exploduje třaskavou přestřelkou. Vince Vaughn mi jako komik nikdy nepřišel vtipnej, ale ve vážné poloze je famózní, stejně tak Farell a McAdams. 3. SÉRIE (4/5): První polovina na mě působila, jako by se Pizzolatto nasral na diváky, co žehrali, že dvojka není jako jednička, a vzal jedničku přes kopírák a narval jim ji do chřtánu. Zase dva rozdílní poldové, kteří ve třech časových rovinách pátrají po zmizelých dětech, zase jejich výslechy, zase působivá přestřelka v půli série... A až do té přestřelky to nebylo špatné, ale vlastně mi to bylo dost ukradené. Od přestřelky to ale dostalo slušný drajv a našlo se pár silných scén, včetně zajímavého zakončení, částečně ponechaného na divákovi. Případ je triviální, ale znepokojivou atmosféru má a lehce ho ozvlášťňují nápadité přechody mezi časovými rovinami. Navíc tady nejde o samotný případ, ale o to jak se promítá do vztahů vyšetřujícího detektiva (který je velmi dobře napsaný i zahraný Mahershalou Alim), jeho parťáka a manželky. ()
Asi jsem jediný, ale pro mne největší seriálové zklamání snad za 10 let. Tady se další Chernobyl, Mindhunter, Queens Gambit a Money Heist fakt nekoná. Už dlouho jsem neviděl tak přehypovaný seriál. Možná kdybych seriál zhlédl v roce 2014, tak bych hodnotil jinak, ale takový Mindhunter/Night Stalker po stránce Krimi je kvalitativně úplně někde jinde. ( Dokonce i francouzské krimi z téhož roku Případ SK1 je daleko intenzivnější). Jediné, co se zde dá pochválit je Matthew McConaughey a Woody Harrelson, kteří si odehráli své a řemeslo je také na vysoké úrovni, ale stačí to? Mně teda ne. Nejvíc šokující je snad fakt, že za celý seriál proběhne jen jedna vražda a představení vraha je 20 minut před koncem a to je u Krimi žánru neodpustitelné. (Paradoxně tam kde seriál končí, měl začínat). Člověk doufá v rituální okultní vraždy, které by přidali na temnotě, syrovosti, nepříjemnosti a místo toho se řeší klasicky rodinné vztahy, kdo s kým spí, vývoj postav a podobné záležitosti, které mě absolutně nezajímaly. Za celých 8 hodin jedinou zapamatovatelnou scénou jsou kozy od Daddario a to je bohužel ostudné. Ve výsledku i vyšetřování a sbírání důkazů zde hraje třetí housle ( většinu času se seriál odehrává na stanici, v autě či v něčí posteli) a jestli deštivé počasí příjde někomu temnější než rozříznuté mrtvoly, tak žiju v jiném světě. O pomalém a nezáživném tempu nemluvě. Jako drama bych byl ochotný jít i na 7, ale po stránce Krimi/Thriller je to u mě tak na 4. takže kompromis někde mezi 5. ()
Idea je asi taková. Máme film a ten má stopáž dvě hodiny. Ale na odvyprávění příběhu a ještě rozvinutí postav je potřeba uchýlit se k různejm zkratkám a zjednodušením. Seriál má výhodu delší stopáže a tak může potenciál příběhu naplnit doslovněji, dokonaleji v tomhle slova smyslu. A True Detective vážně ukazuje nějaký postavy, jejich hodně zajímavý osudy a promakanej vývoj. V souvislosti s vyřešením případu mi to ale nějak nestačilo, zdálo se mi, že tam to ještě šlo líp vytěžit... I tak asi nejlepší seriál, co jsem kdy viděl. Další série už nebudu sledovat. // Lhal jsem. Seriálový sucho mě donutilo mrknout i na druhou sérii a zpětně musím říct, že na ní budu vzpomínat stejně rád jako na první. Ta chandlerovská Kalifornie a všudypřítomná beznaděj s koncem, kterej mi vyhovuje víc než u první řady. Bomba, díky! ()
Štýlové titulky to áno, aj hlavná dvojica detektívov je sympatická, rovnako ako je to kvalitne natočené, ale že by bola prvá časť niečím výnimočná, to nie. Nájdenie mŕtveho nahého dievčaťa s parohami a preloženými vetvičkami vedľa neho pre priemerného vyhľádavača drsných detektívok je zívačka. Okrem nahodenia charakteristík hlavnej dvojice detektívoch sa tu o niekom inom nedozvieme nič, čo je na hodinu dosť málo, ale tak na seriál sa predsa patrí nikam sa neponáhľať predsa, nie?! Neviem ako píše Pizzolatto, viem však ako tomu zvykne šéfovať Fukunaga a pri zisťovaní kto to vlastne je ma prekvapilo, že som videl už dva jeho filmy a oba sú za plnú šajbu (nejaká Jane Eyre a Sin Nombre - na to si spomínam). Seriál budem ďalej s napätím sledovať kým Alexandra Daddario naplno nepredvedie svoj talent, čo sa zatiaľ v prvej časti nestalo (aspoň že sa v jednom či dvoch záberoch objavila) a tak tvorcovia sa budú musieť trošku viac posnažiť a "začať klásť správne otázky". *** Druhá časť rovnaký priemer, čo sa však o Alexandrinej fasáde nedá povedať. *** V tretej ukáže didiky aj Michelle, no to ako začne Matthew dávať na zraze náboženskej sekty ma dostalo, žeriem jeho výklady. Trojka zatiaľ najlešia z prvej sérii, konečne sa to rozbehlo, záverečný song ppči, kukal som do konca titulkov. Dvíham hodnotenie. ()
Masterpiece. Opravdu jsem přesvědčenej, že tohle je naprostý mistrovský dílo. Inspirace Sedm a všechna akademické scenáristické poučky jsou převedeny v mistrovsky rozepsanou látku, kdy je radost sledovat nejen vytrvalou konfrontaci dvou protichůdných charakterů, ale i to, jak je jejich rozdílné posedlosti vedou po téže dráze vstříc zatracení i rozhřešení. Dokonale využité kulisy Louisiany, jíž po téhle sérii asi nestoupne turistický ruch, a samozřejmě oba urputně hrající tahouni. Hlavně je tu ale cítit geniální ruka režiséra, jenž dokonale ví, kdy nasadit zpomalovačku, kdy dlouhý záběr, kdy boží oko a kdy intimní pohled přes záda - s každou scénou pracuje precizně, během pár vteřin dokáže vtisknout dané pasáži kýžené vyznění, náladu, další významy. Fakt masterpiece. ()
Galerie (700)
Zajímavosti (65)
- Fiktívne mesto Vinci z 2. série Temného prípadu má až pozoruhodne veľa podobných charakteristík ako reálne mesto Vernon – priemyselný charakter a blízkosť LA, typická vodárenská veža, podobné zloženie obyvateľstva, starostovia oboch miest žijú v rozľahlých rezidenciách mimo svojho mesta či záhadná smrť vysokopostaveného mestského úradníka a následné vyšetrovanie celého mestského aparátu pre korupciu a zneužívanie verejných financií. (Rorschach_SK)
- Při příchodu Rusta Cohlea (Matthew McConaughey) do motorkářského baru zazní skladba americké kapely The Melvins s názvem "A History of Bad Men". Tato skladba vznikla v roce 2007, ale zmíněná scéna se odehrává v roce 1995. (Kárl)
Reklama