Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Paní učitelko, paní učitelko, Novák se hlásí. Asi má nějaký dotaz! Možná něčemu nerozumí! A sakra, odpověď nějak nepřichází. Johnny Depp mě bohužel za posledních pět let v žádném svém filmovém výletu (Cizinec, Alenka v říši divů, Rumový deník, Osamělý jezdec) nebavil. Po letech pitvoření se zřejmě vrací k civilnímu herectví. Bohužel je to sakra nudný projev. Své představy umělé inteligence nám filmaři předhazují poměrně často. Teď se (mnou úplně tak nemilovaný) Christopher Nolan rozhodl, že dá s předstihem pod stromeček možnost debutovat svému dvornímu kameramanovi Wallymu Pfisterovi. Geniální a nutno podotknout dosti kontroverzní vědec se tu znelíbí technoteroristům, ze škrábance po kulce je pořádný problém, a tak přichází na scénu možnost uchovat vědátora naživu. Velikášské s rádoby hlubokým přesahem. Výsledkem je prázdné tlachání, které naplno odkrývá tvůrčí impotenci. Bylo mi jedno, kdo dostane klávesnicí přes hubu, jednoduše jsem se ztrácel a troufám si tvrdit, že moje chyba to nebyla. Nezbývá mi, než se holt vrátit ke svému prachobyčejnému životu. ()
Znáte ten pocit? Určitě ho znáte. S hlavou zabořenou do načechraného polštáře, jež voní jako čerstvě nařezané květiny, pomalu otevíráte oči a začínáte svět vnímat všemi smysly. Vrabčáci na okenní římse vytvářejí přenádherný orchestr podmanivých tónin a svěží paprsky ranního slunce proplouvají skrze žaluzie do vaší ložnice a na stěnách tvoří bujaré sluneční obrazce. Líbezná vůně kávy, jež se lne ze spodního patra až do vaší vyhřáté postele, vás definitivně probudí. Vy s úsměvem na rtech vstanete a plní energie se na špičkách prstů roztančíte uprostřed pokoje na veselou duševní árii. Dnes bude báječný den! Ovšem ještě předtím, než se zakousnete do lahodného sladkého pečiva s džemem, musíte vykonat jednu důležitou věc. Pod paži vezmete dnešní noviny a odcházíte na záchod. Začten do veskrze pozitivních zpráv začnete sveřepě tlačit a po několika pracných cvicích rektálního svěrače se ocitnete v nekonečné euforii, odlehčen, šťasten a očištěn. Vstanete, abyste spláchli, když v tom se probudíte a uvědomíte si, že ležíte pořád v posteli a jediné skutečné bylo sraní! Následující dvě hodiny se brodíte sračkama ve vlastních peřinách, z prostěradla se snažíte marně setřást všechna zaschlá hovna, když si zoufale otíráte zpocenou držku, omylem si nanesete na rty kousky hoven z podnehtů a nakonec se z toho všeho kvalitně zeblijete. Znáte ten pocit? Tak něco podobného se vám stane při sledování této poševní vulvoviny! Herecké obsazení dává tušit potenciálně vyšperkovanou zábavu a místo toho dostanete naprosté a trapné hovno. ()
Když se poprvé řeklo "film od kameramana Christophera Nolana", napadlo mě něco přesně takového. Snad jen je výsledek ještě o kus hloupější. Kdybych já byl na Pfisterově místě, spíš bych se snažil vyhnou srovnávání, ne jim jít naopak co nejvíc vstříc. Transcendence je každopádně do sebe zahleděná blbůstka s šíleně anticharismatickým Deppem, přesvědčená o svojí chytrosti a důležitosti. Podobně jako v Kapitánovi Americe jsou však všechny konspirační čachry tak naivně povrchní a nepřesvědčivé, že výsledek nejde brát vážně, dá se mu jen vysmát. Komiks si to však na rozdíl od tohohle... nevím čeho... může aspoň trochu dovolit. Transcendence je takový Prometheus pro tuto sezónu. ()
Lákavému obsadeniu som neodolal, hoci mi to trvalo. Hoci som nečakal žiadne mega umelecké dielo a dostal som iba pozerateľné sci-fi, nemôžem tvorcom uprieť snahu. Film možno podáva informácie zbytočne komplikovane, pretože vo svojej jednoduchosti ide len o ďalšiu variantu na príbeh o tom, ako sa ľuďom môžu vymknúť stroje spod kontroly. Zahrávanie si s postavou J. Deppa bolo dobrým ťahom , divák netuší či stojí na strane dobra či zla, ale inak ma film veľmi neprekvapil. Priemerné spracovanie s kvalitným hereckým obsadením, to tu mávame dosť často a začínam si na to zvykať. Deppova filmová partnerka R. Hall mi často pripomínala Scarlett Johansson. 60%. ()
|| Scenár: Jack Paglen | Hudba: Mychael Danna | Distribúcia: Warner Bros. Pictures (US&CA), Summit Entertainment (International), Entertainment Film Distributions (UK) | Štúdio: Alcon Entertainment, DMG Entertainment, Straight Up Films | Rozpočet: 100 miliónov $ | Tržby: - $ || Nolan chcel čiastočnou produkciou pomôcť svôjmu dlhoročnému kameramanovy a priateľovi, Wallymu Phisterovi pri jeho režisérskej prvotine. Nemuselo to vôbec dopadnúť zle, hlavne keď sa človek pozrel na herecké obsadenie. Základná myšlienka je veľmi aktuálna, ktorá tu už niekoľko krát bola, no napriek tomu má plno nevyužitého a zatial nespracovaného potenciálu. Žial, práve scenár je najslabším článkom celého diela, ktorý znemožňuje dielu rásť k akémukoľvek vyvrcholeniu či bádaniu nových sfér v kybertematike. Všetko je vo filme samozrejmé, okamžite funkčné, bez psychologického alebo fyzického vysvetlenia. A pritom všetkom dokáže tento film pôsobiť prázdne, so scénami navyše, ktoré dej nikam neposúvajú. Mať vo filme Morgana Freemana a Cilliana Murphyho pre tak ploché, bezvýznamné postavy je hriech najvyššiej kategórie. Scenár Jacka Paglena si rozhodne nezaslúžil takýto produkčný tím, a keď si túto látku vybral Wally Pfister, tak ten by zas mal radšej zostať kameramanom... Napriek tomu všetkému je Transcendence stráviteľným filmom, ktorý zaváňa titulom najväčšiej premárnenej príležitosti za posledné roky. ?% | SterCentury Cinemas Košice, sál 1, 2D, EN 7.1, 17.4.2014 | ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Do role Evelyn (Rebecca Hall) tvůrci zvažovali obsazení Noomi Rapace či Kate Winslet, které ale nabídku odmítly. (Besor)
- První volbou režiséra pro hlavní roli Willa Castera byl Christian Bale. Ten ovšem nabídku odmítl a tak roli získal Johnny Depp. (Lucasion)
- Predstaviteľka Evelyn bola nakoniec vyberaná spomedzi troch herečiek – Emily Blunt, Rooney Mara a Rebecca Hall. Postavu nakoniec získala posledná menovaná. (Sufferer)
Reklama