Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (859)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Předně upozorňuju, že tady si asi dost zaspoileruju. Šel jsem na Transcendence do kina a vůbec jsem nevěděl, co od něj mám čekat. Kritiky byly dost drsný. Jenže kdo kdy řekl, že já poslouchám kritiky, žejo. Do toho mně přijde, jako kdyby novináři pořádali nějaký hon na Johnny Deppa. Že prej jeho filmy už nejsou tak dobrý, že prej už jeho postavy nejsou tak zajímavý, a že prej je tenhle film šíleně překombinovanej...Já nevím, na co kritici koukají, ale podle mě odešli v prvních deseti minutách, protože kdyby viděli celý film, nikdy by tihle údajní fanoušci filmu nemohli takové kraviny tvrdit právě o Transcendence. Je teda pravda, že první půlhodina byla dost náročná, skoro jsem přemýšlel, že si v kině hodím dvaciáše, jenže jakmile se rozjela první debata o bohu, začalo to bejt docela zajímavý. Wally Pfister tady připravil naprosto perfektní filozofickou půdu krásně rozjetému thrilleru. Co kdyby někdo našel boha, co kdyby se ten bůh zhmotnil a měl podobu člověka a co kdyby se snažil vládnout? Snažil by se vládnout dobře a nebo špatně? Těžko říct, člověk by to stejně nepochopil. A jak sám film několikrát opakuje. Co člověk nepochopí, toho se bojí. A proto z toho v druhé půlce vzniká naprosto parádní sci-fi, čímž si mně režisér okamžitě získal. Závěr pak dopadl nejlépe jak mohl. Přemítal nad city, dobrem a zlem a mně se to hrozně líbilo. Líbila se mi hlavně ta scéna, kde se Johnny rozhoduje zdali své milované pomůže nebo ne. A záměrně nevysvětlím nic víc. To se prostě musí vidět a buď Vám ten závěr udělá vysloveně dobře...a nebo ne. A tím se podle mě odvíjí i celkové hodnocení tohoto filmu. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Děti, děti, ten film vůbec nemá dějový oblouk! Byly časy, kdy jsem si myslela, že není fyzicky možné, aby mi film stvořený z přítomnosti Rebeccy Hall, Paula Bettanyho a Cilliana Murphyho působil cokoliv jiného než absolutní radost. Tyto časy jsou pryč. Transcendence disponuje něčím jako vágní myšlenkou, co by chtěla pojednat, ale to zpracování... to zpracování. Nehotový, nedospělý polotovar. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Největší pozitivum filmu Transcendence je současně jeho největší slabinou: zatímco klamání tělem během vyprávění připravuje půdu pro silný závěr, pak totéž klamání tělem během reklamní kampaně připravuje půdu pro silné divácké rozčarování. Transcendence totiž rozhodně není post/apokalyptické drama, akční sci-fi nebo napínavý thriller. Jde o starosvětskou sci-fi v podobě i intenzitě, s nimiž se na kinematografickém poli setkáváme jen zřídka... což však není nijak překvapivé, jak se pokouším vysvětlit tady. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je jasným důkazem, že být skvělým kameramanem nutně neznamená být skvělým režisérem. Pfisterovi dám plus za to, že ten film vypadá pěkně, ale jinak za vše ostatní má bohužel mínus. Začněme námětem - trailer vypadal parádně, stejně jako námět tohohle filmu, jenže film se vydal hodně špatným směrem. Pak tady máme mizerné vedení herců - už několikrát jsem prohlásil, že nechápu, proč je Depp tak obdivovaný a má takové masy fanoušků, nicméně jako herce ho respektuju, protože umí. V tomhle snímku ale vypadal, jako by mu někdo před každou scénou vyhrožoval, že mu zavraždí celou rodinu, pokud nebude v tomhle filmu a on se jim "pomstil" tím, že si sice odehrál to svoje, ale tak nějak nudně. Když nemůžete hlavní postavě fandit a přijde vám, že se samotný herec nudí nebo že tam nechce být, je něco špatně. Je mi líto Paula Bettany, protože on (společně s Rebeccou Hall) podal alespoň nějaký výkon, ale zatímco Rebecca má na kontě úspěšné filmy, on se pořád snaží v Hollywoodu prorazit a tohle měla být ta role, která ho posune dál, díky které by ho lidi znali jako herce, ne jako hlas Jarvise z filmů o Iron Manovi a vypadá to, že se snad nikdy nedočká. A tohle je problém celého filmu, je takový… nijaký. Já se přistihl, že jsem začal zívat už půl hodiny po začátku. Jak říkám, zklamání to bylo veliké, tohle měla být pecka a jeden z top filmů roku 2014. Takhle je to jeden masivní (jak kriticky, tak finanční) průser, na který by hlavně Wally Pfister určitě chtěl zapomenout. Jsem zvědavý, jaký (a jestli vůbec nějaký) film bude Wally režírovat příště. 40 %. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40% () (méně) (více)

Galerie (97)

Zajímavosti (20)

  • Natáčení probíhalo v amerických státech Nové Mexiko a Kalifornie. (Terva)
  • Film utržil v amerických kinech 23 miliony dolarů, celosvětově pak 103 mil. Při rozpočtu kolem 100 milionů to nebyl ideální výsledek. (NIRO)

Související novinky

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

11.04.2014

Seriálová válka lidí a Cylonů začala už v Battlestar Galactice z roku 1978, její nejpamátnější okamžiky však přišly až po roce 2003. Stejnojmenná televizní minisérie totiž nastartovala temnou… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

19.06.2013

Co nového u pokračování (nejen) komiksových hitů? Nebudeme to zbytečně natahovat. Sin City: A Dame to Kill For mělo mít premiéru letos v říjnu. Rodriguez a Miller ale údajně pořád nedotočili a to je… (více)

Reklama

Reklama