Reklama

Reklama

Star Wars: Poslední z Jediů

  • Česko Star Wars: Epizoda VIII - Poslední z Jediů (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Ve filmu Star Wars: Poslední z Jediů od studia Lucasfilm pokračuje sága rodu Skywalkerů. Postavy předchozího filmu Star Wars: Síla se probouzí spolu s legendárními hrdiny galaxie prožívají strhující dobrodružství, během kterých odhalí prastará tajemství Síly a šokující události z minulosti. (Falcon)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (1 665)

Morien 

všechny recenze uživatele

No jéje, brečela jsem v průběhu filmu sedmkrát, a poprvé ještě u plazícího se textu, protože naposledy jsem byla na nějakých Star Wars v kině v roce 2005 a všichni víme, jak to tehdá dopadlo, no a teď mě ty jásavé fanfáry nějak sentimentálně sebraly. Poslední z Jediů rozhodně není bez chyb, ale řekla bych, že s tím, co Rian Johnson zdědil po svém předchůdci (hlavně Rey a Finn, ty postavy si mě ani teď nedokázaly získat, a taky i proto, že jejich herečtí představitelé jsou zcela marní), tak že s tím tedy Rian udělal to nejlepší, co mohl. Z mého úhlu pohledu je největším zločinem filmu to, že v sobě má až moc "obsahu" a není tak dost času ukázat některé věci pořádně. Vlastně to na mě tou nahuštěností trochu působilo, jako by události Impéria vracejícího úder a Návratu Jediho byly vměstnány do jednoho filmu. Ale jenom tou přemírou děje, ne jako když byla Síla se probouzí Nová naděje přes kopírák. Ach, kdyby se tak prostě tady jenom věnovali budování vztahů a vesmírnému skypování a ty střílečky si nechali někdy na potom. Nechci moc spoilerovat a tak nebudu vyjmenovávat mé oblíbené věci, ale Snokovi červení ninjové, panečku, ti byli skvělí. --- Po druhém shlédnutí (skoro po roce od prvního, protože jsem se bála, co na to řeknu s odstupem) říkám, že Rian asi neumí pracovat s Williamsovou hudbou a nebo že Williams už jede na tak repetitivní vlně, že se s tím nedá nic moc udělat, protože mě úplně neskutečně rušilo její použití. Velmi podivné dávkování a těžce pokažená míra intenzity skoro v každé zásadní scéně, jako příklad uvedu dvojici, kde mě to rušilo úplně nejvíc - když jde Luke dojit modré mléko z těch mořských krav a potom si loví rybu, tak je obojí podkresleno velmi epickým a hrdinsky znějícím motivem, ačkoliv jsou to obě dost wtf scény, které plynutí filmu jenom narušují a dle mého ve filmu neměly vůbec být, natož aby nás hudba během nich takto emocionálně natahovala, a jako doplněk k tomuhle mě zmátla sekvence po zničení můstku vlajkové lodě rebelů, kdy se Leia probudí a navrátí zpátky na loď. Tahle scéna je podle mě naopak velmi důležitá a je to jedna z těch, u kterých jsem brečela pod tíhou toho, co znamenají, ale kromě toho, že mi přijde trochu nedostatečně nasnímaná (velký detail na natahující se ruku a otevírající se oči je super, ale chtěla bych ještě víc takových záběrů i v porovnání s vesmírem a zkázou kolem, aby vynikla unikátnost toho, čemu je divák svědkem a čím si postava prochází), mi hlavně připadala podivně ozvučená a hudebně podkreslená. Chvíli předtím Rian skvěle používá ticho a vyšumění všeho nepodstatného hluku do prázdna, když se telepaticky oťukávají matka se synem, ale té scéně po výbuchu je dodán pocit nedůležitosti a nepropracovanosti použitím nezajímavého a nevýrazného hudebního motivu spolu s tím, že i kamera už se potom hned soustředí na další postavy a připravuje si další dějové linie, místo aby se věnovala situaci "teď a tady" a dodala právě se stanuvšímu zázraku potřebný rytmus. Nevím, jestli i tohle je součástí toho konceptu, kterým se řídí filmaři, že jakékoliv očekávání je odměněno naprostým opakem, který je mi sympatický a který podporuji (subverze forever), ale pokud ano, tak v případě hudby (složené Johnem Williamsem) to rozhodně nefunguje. Na to by rejža potřeboval inteligentnějšího (oproti srdcařství staré školy), chameleonštějšího a zákeřnějšího skladatele - něco ve stylu hudby, kterou napsala Mica Levi pro Under The Skin, nebo trochu konvenčněji tíživý depres Jóhanna Jóhannssona, budiž mu země lehká. Prostě někdo, kdo doopravdy umí jít proti srsti, a ne někdo, kdo jenom mechanicky přehazuje věci z jedné hromádky na druhou. A nebo, kdyby mu netvor jménem Disney prostě dovolil spolupracovat znovu se svým bratrem skladatelem jako při všech ostatních filmech, protože to jim očividně jde. A to je podle mě ostatně i původce všech těch věcí, které diváci tomuto filmu vyčítají. Za prvé je tedy vidět, že je to strašně uspěchaný projekt a že na to neměli sdostatek času, a za druhé že si korporace najala zajímavého a svojského režiséra, ale vytrhla ho z jeho prostředí a dala mu jenom miniaturní prostor být zajímavý a svojský. Film je tak rozklížený sám uvnitř sebe a už to stačí na pořádné zmatení smyslů, pokusit se ho pak ještě vnímat v kontextu toho, že je to vlastně jedna epizoda v sérii dalších epizod, je potom dost sebevražedná mise. Ale i když jsem si tohle všechno teď pro sebe pojmenovala, tak bych pořád určitě byla raději, kdyby se to vyvíjelo tímhle směrem než bezduchostí a dětinskostí J. J. Abramse. (Ale nejlépe se s odkazem minulosti samozřejmě vyrovnal Gareth Edwards v Rogue One, ten si v rámci frančízou nastavených mantinelů dokázal vyrobit film, který je na první pohled jeho, má hlavu i patu a ještě je to zábava se na něj dívat.) () (méně) (více)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Epizoda VIII se pod vedením Johnsona snaží být originální a přináší do hry nové prvky. V rámci zachování zbytku herecké důstojnosti byli na palubu přibráni Del Toro a Dern.  To bohužel nic nemění na faktu, že znovu tragický Hamill je definitivně nejhorší herec, který se kdy objevil v nějakém kasovním trháku. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Ani nejtemnější ani nejkomediálnější Star Wars. Spíš nejvíce diskutovaný a jakože mě nezklamali, tak nemůžu mluvit ani o totálním nadšení a chápu co na to lidem vadí. Pojďme si to trochu rozebrat, předchozí Epizoda 7 sice nebyla uznávám velkým posunem a z větší části čerpala z Epizody 4, ale tam mě prostě dokonale umlátila ta nostalgie a nadšení z toho, že univerzum je zpět i když si uvědomuji, že nebyla bez chyb, ale odpustil jsem je bohužel jisté chyby se opakují a tentokrát je nepřejdu. Na jednu stranu oceňuji, že se tvůrci nebáli jít novou cestou a máme tu jistý posun a vývoj u některých postav, dokonce bych řekl, že v rámci univerza jako takového je tu nejpromakanější psychologie postav a odvaha jít na to zgruntu jinak bohužel v té inovaci zůstali tvůrci někde na půl cesty a jako by se báli úplně rozmetat všechny jistoty které dosud staromilci měli. Mimochodem já se rovněž považuji spíše za staromilce, ale např za nejlepší Star Wars považuji Epizodu 3 které nemohou mnozí přijít na jméno asi právě proto, že se z ničím nesrala a nebrala ohledy na takzvané fanboye. Nicméně jak jsem uvedl snaha i odvaha by tu byla bohužel se v jisté chvíli zasekne a výsledný produkt pak připomíná spíše kompromis který jisto jistě přinese další miliardu a spolu s Epizodou 9 z toho udělá nejvýdělečnější trilogii všech dob. Co se postav týče tak Daisy Ridley i nadále tahounkou které nejde nefandit. Hamill si svůj návrat užívá plnými doušky role Carrie Fisher pak po její smrti dává úplně jiný rozměr. Uznávám, že Boeyga je tu opravdu trochu zbytečný a Del Toro a ťamanka mi tu přišli úplně k ničemu. Co se Drivera týče tak uznávám, že prodělal jistý posun, ale pořád mu nemůžu přijít na chuť. Rozhodně je jeho záporák nejlépe napsanou postavou vůbec, ale co je to platné když to jeho představitel neutáhne. Takže suma sumárum průšvih se nekoná, ale dalo se z toho vytěžit víc a rovněž jsem zvědavý jak se Abrams vypořádá s Epizodou 9 a sice jestli pojede na jistotu nebo ještě víc rozšíří ten odvážný koncept který tu byl jen naťuknutý. Osobně doufám v to druhé, ale na to si holt budeme muset ještě počkat.80% ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Stejně jako epizody předešlé lze i nový díl milované kosmické ságy jistě (a v jistém směru zcela po právu) odsoudit jen jako další z řady opulentních a dokonale vycizelovaných produktů hollywoodské filmové mašinérie, jehož jediným záměrem a smyslem je vykřesat co možno nejvíce z dmoucích se diváckých portmonek a udržovat tak v chodu drtivé soukolí nezřízené žravosti a plýtvavosti. Osobně jej ale vnímám (nebo jsem jej tak alespoň v tomto rozjímavém adventním čase napoprvé prožil; a to bez sebemenší špetky ironie) jako mimořádně krásný duchovní film o vznešenosti a výši lidské oběti, odpovědnosti za minulá selhání i nynější postoje a skutky, obrozující jiskře naděje a víry, zhoubném vlivu tantalovské zpupnosti a konečně o zázračné moci malých a nesobeckých skutků lásky, porozumění a dobroty (film v zásadě říká, že i ta nejdrobnější soucitná gesta, nejednou vykonaná jen tak mimochodem na cestě za podstatně důležitějšími a naléhavějšími cíli - jako ono zdánlivě nepodstatné osvobození týraných fathierů z dostihových stájí ve městě Canto Bight -, mohou roznítit plamen, jehož světlem vposledku zaplane celá galaxie). Duchovnost filmu přitom nevyvěrá ani tak z všudypřítomné mystiky unikavě tajuplné a všeprostupující Síly, nýbrž z neutuchajícího napětí a střetávání mezi pustošivým a bezohledným mužským (jangovým) principem, jehož jediným cílem je touha ovládat druhé a bez milosti potírat vše, co mu stojí v cestě, a pečujícím, soucitným a k druhým obráceným (a otevřeným) principem ženským (jinovým), pokoušejícím se toliko chránit to, co je mu drahé. Právě nejedno setkání s mlčenlivou a skromnou velikostí onoho křísivého, láskyplnně konejšivého přístupu ke světu, jemuž v nouzi nejvyšší nečiní potíž obětovat vlastní pohodlí a život, jen aby jiskra mohla plát a nadále probouzet naději na lepší zítřky, a který je zároveň schopen spatřovat dobro a svit i v těch, které jiní mají za beznadějně zbloudilé v temnotách, je nejen tou nejdůležitější lekcí pro mnoho zdejších (především mužských) postav, ale i zdrojem těch zdaleka nejsilnějších a nejdojemnějších okamžiků v celém filmu. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A co na to Mistr halogenů? Inu, poté, co předaleké galaxie na stranu Temnou přešly, když zrádce mrzký Jirka je ničiteli všeho Darth Disnymu zaprodal, já beznaději propadal, a že všechno v piči jest se smutně domníval. Výraz vy mi ten promiňte, já vskutku, kurva, rozhořčen byl. Zvlášť když neumětel sériový, Abrams zvaný, zpočátku unyle a nudně Hvězdu Smrti vykrádat se jal a Star wars ve Star bores hnusně pokřivil. Pak však Rogue naděje svitla, že ne vše ztraceno jest, neboť rovnováha vládne a vždy dva musí být – mistr a babral. Nyní Jedi poslední z prachu zatracení povstal, a ač Jirka úplně není to, Síle sílu a důstojnost Rian ten alespoň trochu navrátil. A že nám teď pizda jediovatá slizká, negr, cigoš a ťamanka odpudivá korektně galaxie z područí jelimana směšného zachraňují, skoro nevadí ani, a já jebat říkám. Když příběh svižný a zábavný je, nechť klidně se Kylo s Huxem příště i do prdelí píchají. ()

Galerie (117)

Zajímavosti (56)

  • Natáčení probíhalo od 15. února do 22. července 2016 v Chorvatsku, Bolívii, Irsku a Anglii. (Varan)

Související novinky

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

Dvojka Na nože nabírá Davea Bautistu

11.05.2021

Tak se zdá, že si dvojce herců ze Spectre Daniel Craig a Dave Bautista zopakují svoji spolupráci. Bautista se totiž čerstvě upsal pokračování detektivky Na nože Riana Johnsona od Netflixu. Režisér… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Vrátí se mladý Han Solo?

Vrátí se mladý Han Solo?

20.07.2020

Asi jste zaznamenali, že film Solo: Star Wars Story nebyl moc úspěšný. Půlroční mezera mezi Solem a fanoušky odsuzovaným Posledním z Jediů způsobila, že v létě na nový díl Star Wars prakticky nikdo… (více)

Reklama

Reklama