Reklama

Reklama

Le Mans '66

  • USA Ford v Ferrari (více)
Trailer 5
Drama / Životopisný / Sportovní / Akční
USA / Francie, 2019, 152 min

V roce 1959 je Carroll Shelby (Matt Damon) na absolutním vrcholu, vyhrál nejtěžší motoristický závod na světě 24 hodin Le Mans. Po největší triumfu tohoto neohroženého Texasana přijde drtivá rána – lékaři odhalená srdeční vada mu znemožní pokračovat v závodění. Shelby tak začíná novou kariéru jako velmi vynalézavý konstruktér. Spolupracuje s týmem, do nějž patří i vynikající zkušební jezdec a britský šampión Ken Miles (Christian Bale). Miles je nejen špičkovým závodníkem oddaným své rodině, ale je také nesnesitelně arogantní a naprosto neschopný jakéhokoliv kompromisu. A právě tento tým automobilových šílenců si najme Henry Ford II, aby pro jeho automobilku navrhli a postavili dokonalé závodní auto. Ford se totiž rozhodně, že se pomstí Enzo Ferrarimu, za to, že nakonec odmítl domlouvané spojení své automobilky s Ford Motor Company. Vozy stáje Ferrari vítězí na okruhu v Le Mans nepřetržitě od roku 1960 až do roku 1965. Shelby, Miles a jejich malý tým jsou odhodláni tomu učinit s pomocí vozu Ford GT40 rázný konec. Proti nim stojí neporazitelné Ferrari, fyzikální zákony i jejich vlastní osobní démoni. Navzdory překážkám a omezením, které jim do cesty hází i samotný Ford, musí vyvinout revoluční vozidlo, které převálcuje každého konkurenta. Jejich úsilí si ale vybírá nemalou daň – těmto odvážným mužům to ale za vítězství stojí. (Cinemart)

(více)

Videa (21)

Trailer 5

Recenze (1 060)

verbal 

všechny recenze uživatele

Můj postoj k motorizovaným prostředkům individuální přepravy je veskrze praktický. Je to skvělá věc, aby se člověk vyhnul přepravě masové, tedy nemusel k pásu, na nákupy a výlety jezdit frustrující sockou, narvanou smradlavými a chrchlajícími bližními, ventilujícími si tam nahlas své mindráky, permanentní nasranost z životních mizérií, větry či akutní alkoholismus, potichu pak masturbační parafilie nebo kleptomanii. A přesně tady to končí. Jediné požadavky, které na vehikl mám, jsou, aby mě rychlostí nepřekračující 29,9 kilometrů v hodině nad povolený limit (mám svůj řidičák vcelku rád a do socky už zpět fuckt nikdy nechci) přepravilo z bodu A do bodu B, nechcíplo při tom, nefučelo na mě, nebolela mě po jízdě ani prdel, ani v zádech a aby tomu moc neškvrčely repráky při Born to raise hell od Motorů, ohuleném na maximum. Zásadně tedy pohrdám moderním pojetím automobilu jakožto prostředku pro prodlužování čuráků, vždyť stejného efektu, a daleko laciněji, lze bez problému dosáhnou koupí zaručeného emailového receptu „8 inches in 5 days“, za pouhých 50 dolarů odborně doporučujícím denně se za něj dvě hodiny tahat, pro demonstraci snobské pičidity podle vzoru - čím víc cigošovi projde elpíček, tím má na krku tlustší zlatý řetěz, nebo jako eliminátoru vrozených malformací, laloků a ovarových krků – je vědecky dokázáno, že některé mechanické hračky výrazně přispívají k sexuální vzrušivosti některých žen a jejich ochotě k následnému styku bez ohledu na vizáž milovníka, přičemž statisticky nejoslnivějších úspěchů údajně nedosahuje čtyřrychlostní big black dominátor (necelé 2000 Kč), nýbrž sedmirychlostní Bugatti Veyron 8.0, W16 (necelé půl miliardy). A pokud jen rádi jezdíte fuckt rychle, úplně stačí, a opět zcela zdarma, nasednout na současnou hlavní figurantku a v intimní chvíli jí pošeptat do ucha, že má skoro stejně dobré kozy jako vaše sekretářka. 3G akcelerační odstředivost zaručena, z nuly na stovce jste za sekundu, a navíc vám žádný urputně pomáhající a chránící orgán neprocvikne i očkovací průkaz. Vším tím grafomanským blábolením jsem chtěl v podstatě říct to, že tento film odsejpá, i když nejste zrovna frotér italských pastelových plecháren nebo úchylný kompulzivní leštil umaštěných nástrčkových klíčů. Pokud se totiž sem tam podaří dát dohromady kulantního režiséra, gramotného scénáristu, solidního dramaturga, opravdu skvěle předstírající kašpary (kupodivu tentokrát ani jindy ochrnutého Démona nevyjímaje) a trochu peněž od Toyoty, může z toho být kýčovitě chytlavá hn, hnn, hnnnnn telenovelka, zobrazující rádoby významný pseudookamžik historie výrobce hnusných aut a vynálezce nejodpornějších forem ždímání lidských zdrojů a nejkrystaličtějšícho zmrdství korporátního kapitalismu v dějinách. Telenovelka, kterou si asi Ford za rámeček zrovna nedá, protože paradoxně pravdivě ukazuje Jindřicha Druhého jako slizkého pokryteckého kokota a jeho top nenažera v naprosto reálných barvách etalonu bezskrupulózní podlé kundy. Prostě jedny z těch mála pohyblivých obrázků, jejichž dvou a půl hodinová stopáž uteče snad rychleji než olej z prasklého gufera u Mondea a u kterých s přiblblým úsměvem rádi přehlédnete všechny ty lacině prvoplánové panenky s porcelánovými hlavami, troubící jeleny i zubokazné a rektobolné načančávání fucktů. A po skončení máte neodolatelnou chuť nasoukat se s nejlepším kámošem do montérek od kolomazi, prohodit motor ze sekačky ve vaší spojlery vytuněné Fábii za nějaký ten vidlicový dvanáctiválec, co žere víc než kolesové rypadlo, a oroštovat to krutě přes 7000 otáček po Déjedniččce, načež se s velkou pompou zabít nárazem do stojícího kamionu v dnes snad již permanentním patentovaném špuntu ŘSD u Velkého Meziříčí. () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

„Neboj sa, máme spätné zrkadlo.“ Nezaujímajú ma filmy z automobilového prostredia, ale na rozdiel od Rivalov ma toto bavilo. Určite i kvôli tomu, že vzťah dvoch hlavných postáv je úplne iný, lebo nejde o súperov, ale naopak o spojencov a, prečo to nepovedať, priateľov. Herci do toho šli naplno, expert na žuvačky Matt Damon dostal predsa len lepšiu rolu, ale Bale zas divácky atraktívnejšiu. Aj vedľajšie postavy sú dobré (kolegovia mechanici, manželka). Ale je to  zbytočne dlhé, občas to vypadáva z tempa, pretekárske scény ma nestrhli a zákulisné ťahanice tiež nie (hoci paradoxne tvorili chrbticu rozprávania). 3,5* ()

Reklama

sheen 

všechny recenze uživatele

6 let jsem musel čekat na pořádný film s tématikou motorsportu a jak se to čekání vyplatilo. Ve skrytu duše jsem doufal a věřil, že se jim z toho povede udělat podobnou ohnivou bombu na kolech jakou stvořil Howard v Rivalech. A ono se to povedlo! Neskutečná adrenalinová pecka, která nemá žádná hluchá místa, skvěle hláškující a hrající ústřední dvojice (z toho smrdí nominace pro oba), výborné závody, dynamický děj, který se vůbec nevleče, nemám slov. Pro mně je to film roku. Děkuji! [CSFD předpremiéra Cinestar Černý Most] ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

James Mangold zase dokázal své řemeslné kvality, ale přesto se vtírá pocit, jestli jeho příspěvek není trochu zaměnitelný. Podle očekávání tahle dvě a půl hodiny dlouhá jízda nohu z plynu moc nesundává a hlavně pasáže závodů jsou zpracované velmi kvalitně - jenže inovátorsky jen minimálně. Příběh namísto psychologie hlavních figur a jejich vzájemných soubojů (jak jsme se dočkali v Rivalech) stojí na konfliktu talentovaných jedinců s tupým korporátem a asi si dokážete představit, jak to vypadá - a přesne to se také děje. V tomhle soukolí hraje prim Christian Bale, jehož ostrovní přízvuk a lícní kosti si kradou film pro sebe. Oceňuji, že se Mangold podobně jako v Loganovi pokouší uchopit mainstreamové téma komornějším způsobem, leč ani tentokrát si mě úplně nezískal. Benzínem provoněný výlet do šedesátek tak pro mě představuje jen špičku hollywoodského řemesla, ale v hlavě se nijak hluboko neusadí. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nádhernej chlapskej příběh Kena Milese a Carrolla Shelbyho plný scén, na které asi nikdy nezapomenu. Navíc příběh z automobilového světa, který je tak krásný, ale zároveň tragický, až se divím, že nebyl zfilmovaný dřív. Po dlouhé době jsem měl opět pocit, že koukám na něco vysloveně jedinečného. Matt Damon a Christian Bale tu zahráli opravdu skvostně. Chris možná ještě o stupeň líp, protože jeho excentrik Ken vysloveně bavil svojí složitou osobností od začátku do konce. A když šlo tvrdý na tvrdý, tak jsem vůbec netušil, jak se zachová. A to je vlastně kouzlo celého toho příběhu. Pokud jste neznalí detailů, budete si jej užívat. Pokud jste znalí detailů, tak si tento film doslova musíte užívat. Záběry na krásná auta s nadčasovým designem, do puntíku přesné scény s Henry Fordem II. nebo Enzem Ferarrim, které jsou pro tento film stejně osudové, jako byly osudové v době, kdy se opravdu staly a celá řada odkazů na tehdejší automobilový průmysl (pásovou výrobou Forda počínaje a záběry z firmy Ferrari v Modeně konče) jsou hlavními, ale ne předními důvody k tomu, abyste se tu nadchli pro pěti hvězdičkovou dardu. Tohle je prostě film, který jednou bude zapsán do pamětí kinematografie právě proto, jaký je. A navíc představuje krásně zfilmované opravdové chlapské přátelství, které nemá hranic a bude v tomto případě žít věčně. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (51)

  • Ford GT 40 typ MkI, MkII a MkIII byl navržen a postaven v Anglii na základě vozu Lola MK 6, teprve až varianta MkIV byla postavena v USA. (xisp)
  • Pro celou Evropskou unii a i některé další státy nebyla schválena práva na používání originálního názvu filmu Ford v Ferrari. Název odpovídající charakteru filmu nejprve český distributor změnil na „Na plný plyn“, aby se na základě tlaku fanoušků posléze přiklonil k druhému alternativnímu názvu Le Mans '66. Distributor mimořádně k fanouškům vyslal i oficiální vysvětlení, aby se vyjádřil k poměrně vášnivé diskuzi pod českými trailery. Informace o souboji mezi automobilkami Ford a Ferrari se objevuje ve sloganu filmu, kde ji z právního hlediska smí distributor použít. (TotalFilm.cz)
  • Na konci závěrečných titulků mezi poděkováním „Special thanks to“ lze zahlednout jméno Miloš Forman. Režisér James Mangold mu tím vzdal čest, jelikož pod ním v minulosti studoval. (Kinofil)

Související novinky

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

Mangold píše Star Wars i Swamp Thing

08.04.2023

Včera bylo během úvodního ceremoniálu Star Wars Celebration oznámeno, že režisér Logana či Ford vs. Ferrari James Mangold natočí vlastní Star Wars. Snímek s názvem Dawn of the Jedi bude vyprávět o… (více)

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

Závodní drama s Bradem Pittem kupuje Apple

04.01.2022

O chystaný závodní film s Bradem Pittem (Tenkrát v Hollywoodu) v hlavní roli a Josephem Kosinskim (Top Gun: Maverick) za kamerou se v Hollywoodu svedla obří bitva, takřka všechna velká studia a… (více)

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

O závodní film s Bradem Pittem je velký zájem

05.12.2021

Blíží se nám další velký závodní film a tentokrát si v něm hlavní roli zahraje Brad Pitt (Tenkrát v Hollywoodu). Jakmile se navíc slovo o projektu dostalo ven, strhla se o něj velká aukční bitva mezi… (více)

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

Hugh Jackman v biografii Ferrariho?

21.06.2020

Režisér Michael Mann (Nelítostný souboj) chystá biografii slavného zakladatele automobilky Ferrari Enza Ferrariho už dobré dvě dekády. Nyní se ale zdá, že by se konečně mohlo brzy začít točit. O… (více)

Reklama

Reklama