Reklama

Reklama

Jak dostat tatínka do polepšovny

(TV film)
  • angličtina How to Get Dad Into Reform School (více)

Obsahy(1)

„Dělá si ten kluk ze mě blázny? Samozřejmě, že si dělá blázny! On je totiž celej po tobě!… Netlumoč, já si poslechnu originál… Čeká na tebe takovej pokojíček, až tě bude přecházet zrak!… Jenom si na skálu sáhneme a hned zase pojedeme…“. Ještě nevíte, o čem je řeč? Tak tomu nevěříme. Ano – je tu volné pokračování nestárnoucí a mezinárodními festivalovými vavříny ověnčené komedie režisérky M. Poledňákové s podnikavým Vaškem (T. Holý), jeho milovanou maminkou (J. Preissová), nově nalezeným tatínkem Lubošem (F. Němec) a dědou (J. Karlík), o kterém na začátku příběhu ještě malý rošťák nemá ani ponětí. A přitom spolu nakonec prožijí nejedno prázdninové dobrodružství. Když se Luboš dozvěděl, že je Vašek jeho syn, rozhodl se, že mu vynahradí všechen ztracený čas. Hned první letní prázdniny chtějí strávit společně. Představy maminky a tatínka o tom, jak by měly probíhat, se ale od počátku poněkud rozcházejí… Anna balí kufry a těší se na klidnou dovolenou, během které si chce hlavně odpočinout. Nakonec ale musí hned první den šlapat na kole a spát pod stanem. Když dorazí k cíli cesty – k Lubošově rodné chalupě – nemá k pláči daleko. Vašek je však ze svého nového dědy přímo u vytržení. A opravdové prázdninové dobrodružství může začít…. (Česká televize)

(více)

Recenze (518)

berusche 

všechny recenze uživatele

Tohle byl největší gól Poledňákové, jaký mohla dát. Nejen, že nám přesně ukázala, jak vypadá správná rodinka, jaké kejkle se v ní dělají, jak ovládají děti rodiče a rodiče děti, ale ještě ke všemu to má takový humorný potenciál jako žádný jiný film s dětskými hrdiny. Od začátku dokonce se totiž budete smát, řvát smíchy či jen poťouchle usmívat, protože vám ty scény připomenou nejen váš život. Já vím, chudinka, šimpanze by chtěl, aby se nám mohl v pokoji houpat na lustru! ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Když přirozenou cestou odezněl hodnotový úhor tvrdé normalizace první poloviny sedmdesátých let, začala se spontánně prosazovat potřeba lehčích, oddechových děl "socialistického realismu"; režim, který se snažil přesvědčit sebe i veřejnost o svém úspěchu a vážnosti, se nestavěl proti. Naopak. Poledňáková se svými projekty přišla jako na zavolanou; přitom se jí podařilo víc než překonat původní předsevzetí a do velmi volného cyklu její tvorby dostat neopakovatelnou osobnost Tomáše Holého, jehož kultivované uličnictví si oblíbil a oblibuje snad každý. Skutečnost, že Poledňákové tvorba má i svůj společenský náboj (osud osamělých matek a jejich enormní úsilí o vychování běžně se v populaci vyskytujících dětí z neúplných rodin a naopak existence bariér usilujících o eliminaci těchto snah), partnerské jiskření muže, který dospěl čerstvě z adolescentnosti ke skutečně "dospělému" otcovství, aniž o tom věděl, z rozverné komedie činí dílo s podstatně většími ambicemi i poselstvím. I po mnoha letech, která upustila od jeho premiéry, si TATÍNEK uchovává svou svěžest a čerstvost. Zřejmě i v mladé a nejmladší generaci, která si ho cení především pro rozvernost, v níž jakoby se hlásila ozvěna příští doby: Ať už je z hlubin světa vyloveno cokoliv, zaslouží si to úctu a uznání, pokud v tom lze nalézt lidství, mravní zodpovědnost a uměleckou nápadidost, která si nemusí za každou cennu libovat v neskrývané negaci své neopakovatelné situace. Naopak: podle svých možností ukazuje tato pozitivní orientace dál, výš, rychleji. Ano, i to je poselství, i to je hodnota, která je něco víc než slepá ulička konzumentství naší současnosti; dnešek, který - ještě prožíván - se mění přímo před očima ve svůj opak předvídatelného, zřejmého, konformního, nudného. Se zahozeným snem, s rezignací na třeba i nevyslovitelný ideál a tužbu. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Včera jsem si naordinoval k vínečku Jak dostat tatínka do polepšovny, abych zavzpomínal na doby, kdy jsem jako malý smrádě naprosto nekriticky miloval Janičku Preissovou, kterou jsem považoval za největší kočku svý doby. Ovšem pak jsem si začal lámat hlávu čím to, že Maruška Poledňáková dokázala dřív natočit rodinou komedii, kde jsem si našel to svý před třicetilety a našel jsem si ho i včera. Dokázala natočit film, ke kterýmu si může bez obav sednout opravdu celá rodina a každej se bude bavit a cítit dobře. Dokázala do svých filmů vybírat sympatické a kvalitní herce,dopřávat jim stovky krásných slov na dialozích, navodit příjemnou atmosféru letních dnů. Dokázala natočit bijáček ke kterýmu se vždykcy budu rád vracet. To všechno Marie Poledňáková dokázala. Tak sakra proč se člověk na její poslední filmy bojí koukat s plným žaludkem ? ()

bohous007 

všechny recenze uživatele

Vasek uz nasel sveho tatu a zacinaji letni prazdniny, Rodinka se vydava na kole za Lubosovym otcem, tedy Vaskovym dedeckem. Vasek ma velky sem, chtel by se stat horolezcem jako jeho tata, ale jak se jim muze stat kdyz tam nejsou zadny skaly? Ale jen do te doby nez jedou na kole do vesnice na nakup a cestou to je sama skala. Vasek tatu ukeca aby si na skalu sli aspon sahnout a v ten moment je o dobrodruzstvi a komicke scenky postarano. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ako malému chlapcovi sa mi táto rodinná komédia nezdala ničím zaujímavá a už vôbec nie vtipná. Ale po rokoch som jej (náhodou videné v telke) dal znovu šancu a uznávam, že to má svoje šibalské kúzlo, minimálne z pohľadu dospelého osadenstva vo filme. A malý hrdina, ktorý mi síce nepríde dvakrát sympatický, má/mal herecký talent. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (41)

  • Scéna kúpania Vaška (Tomáš Holý) pod pumpou sa natáčala v chladný večer, a preto rekvizitári naliali do filmovej studne teplú vodu. Josef Karlík (deda Josef) začal pumpovať a z Tomáša začala stúpať para. Záber sa musel opakovať, ale pri opakovanom pokuse tiekla z pumpy už len studená voda. (Raccoon.city)
  • Po první noci v chalupě u dědy jde Anna (Jana Preissová) skrze plot, keře a stromky k rybníku. Když se od něj vrací a vchází do oplocené zahrady, tak již kolem stromky a keře nejsou. (Fary)
  • Hasičské auto Máňa je automobil Praga Grand z roku 1920. Za rok byl předělán firmou Ebert na požární automobil se žebříkem. Na začátku 70. let ji získal od dobrovolných hasičů z Kýjí u Prahy Emil Příhoda, který je vlastník několika historických vozidel a od 50. let spolupracuje s filmaři. Díky němu se tak i tento automobil mohl objevit v tomto filmu. Nyní se nachází v Expozici požární ochrany v areálu Hasičského záchranného sboru ve Zbirohu na Rokycansku. (mar48)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

František Peterka 1922 - 2016

František Peterka 1922 - 2016

25.11.2016

Ve věku 94 let zemřel herec František Peterka. Narodil se do rodiny bankovního úředníka a modistky. Narozdíl od svých kolegů, kteří museli v rodině bojovat o své místo na divadelních prknech, u něj… (více)

Reklama

Reklama