Reklama

Reklama

Nejdrsnější zpracování klasika E. A. Poea. Navždy bude Maria litovat dne, kdy se vzepřela vůli španělské inkvizice. Kdyby jen tehdy nevystoupila z davu na obranu toho nebožáka. Kdyby jen nezaujala svou odvahou ďábelského inkvizitora Torquemada. Kdyby jen.... Dnes už je to vše jedno. Obviněna z čarodějnictví, zneuctěna, brutálním způsobem připravena o jazyk, čeká Maria, až se k jejímu mladému zmučenému tělu přiblíží pověstné, ze všeho vysvobozující kyvadlo. Nebo je snad ve světě ještě spravedlnost a na dně jámy, mezi krysami, nakonec skončí ten pravý? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

matestlust 

všechny recenze uživatele

Joo,další věc od Gordona, která mě moc pobavila. Klasickou předlohu E.A.Poa čapl pěkně za kule s tím, že dal přednost mučení před psychologickou stránkou. Lance, jako inkvizitor, nemá chybu, je uchylný a nekompromisní sadista. Do toho se zde opět objevil Gordonův (a muj) veliký oblíbenec J.Combs, což mě zahřálo u srdíčka. Navíc je zde výborně vybudovaná atmosféra strachu z bolesti. Co mě zde trochu zamrzelo byl urychlený konec, docela přitažený za vlasy, kde si docela protiřečí se zbylou části filmu. Jinak se jedná o povedený kousek,který si rád někdy pustím znova. ()

kinej odpad!

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu jsem si uvědomil, jak moc může být filmařina ošidná. Na jedné straně vábí coby umělecký směr s nespočtem inspiračních zdrojů a mořem možností. Láká mladé a ambiciózní umělce ke studiu a tvrdé práci,aby poté dostali možnost podílet se na utváření filmových dějin, či možnost zbohatnout, popřípadě obojí. Ale existuje také odvrácená strana filmu, ta kterou reprezentuje tento film. Podfinancovaný rozpočet, debilní a beznadějný scénář, mizerní herci, a z milovaného řemesla se stává prostituce. Dvě hlavní postavy, manželský pár, snad musel do filmu někdo protekčně protlačit, aniž by je viděl hrát. Opravdový výsměch herectví. Střih, potencionálně jedno z největších filmových kouzel, se zde brací proti svým tvůrcům a umocňuje tak "kvality" ostatních složek filmu. Například toporné herectví a špatnou kameru. Lance Henriksen ani Oliver Reed nikdy nebyli herci první kategorie a zde možná nacházíme odpověď proč. Samotný závěr s kvyadlem je vsktutku hororový, ale ne atmosférou, nýbrž provedením. Hůř by snad film nenatočili, ani kdyby ho kazili schválně. Tohle je skutečný odpad. ()

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Zpracovat Poea není určitě jednoduché, ale Stuart Gordon odvedl velmi slušnou práci. Atmosféra ve které je moc inkvizice nad vším je ztvárněna příjmně a nenuceně. Samozřejmě je na snímku vidět, zejména na interiérech, že se jedná o béčkovou produkci, ale herecké výkony Lance Henriksena či velmi pohledné Rony De Ricci (mimochodem ta natočila pouhé dva filmy, tento a v roce 1988 ještě hrála v roli Celie v dramatu PENITENT, pod rodným jménem Rona Freed) jsou na velmi dobré úrovni. Snímek svou stopáží není žádným protahovaným pokusem o velké dílo, ale stručným filmem o inkvizici a jejích praktikách ve středověku. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Předlohu sice znám a určitě jsem ji četl, ale už to bude nějaký ten pátek. Až na pár výjimek mne většinou stejně srovnání literárního díla a filmu moc nebere, protože zážitek z "konzumace" jednoho či druhého je naprosto odlišný a ve své podstatě se vlastně nedá srovnávat. Tolik k případným řečem o svatokrádeži a obracení mrtvých básníků v hrobě. Ostatně se domnívám, že minimálně na sklonku svého zajímavého života by Poe Gordona pozval na dýmku. Hledat v obyčejném brakovém snímku umění či politické sdělení neumím, nejsem pak nikterak zklamán buď z absence prvého či naopak znechucen z přemíry druhého. V prvém případě viz komentář každého druhého, v druhém případě viz komentář Adam Bernau. Já si užil úchylného a šíleného Henriksena, nahou krásu Rony de Ricci, mušketýrství Jonathana Fullera, prozření Marka Margolise či výbuch Frances Bay. Takhle kdyby vypadal každý "špatný" film, nedíval bych se na nic jiného. A sám sebe překvapuju a sypu pět mrtvol z hradeb. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Americko-taliansky paškvil za 2 milióny od Stuarta Gordona (Re-Animátor, Dagon, Castle Freak). Trúfam si tvrdiť, že na svete existuje len málo autorov ako Poe, ktorým filmári tak mohutne zdevastovali knihy a poviedky. Dá sa povedať, že nemalá časť Poeovej tvorby, ktorá bola sfilmovaná, nemala s literárnymi predlohami skoro nič spoločné a to ako Zánik domu Usherovského, tak Havran alebo ostatne aj Jama a kyvadlo (jednými z mála pomerne presných adaptácií sú filmy Vraždy v ulici Morgue). Jama a kyvadlo je pôvodne krátka poviedka o, nuž, kyvadle. Pre potreby filmu zápletka nakysla na celovečernú minutáž a pojednáva o drastickom inkvizítorovi (Lance Henriksen), ktorý má pod palcom kruté čarodejnícke procesy. Toto nemá s poviedkou vážne nič spoločné (až na kyvadlo, ktoré sa na konci objaví), hlavný problém ale vidím v tom, že je to fakt mizerný horor. Odstup desaťročí k nemu nebol vôbec vľúdny. Práve naopak, dnes je azda ešte slabší a nevydarenejší, ako v roku 1991. Henriksen sám osebe nemá šancu a všetci ostatní to hrajú ako z lacného pornofilmu... bez porna. Atmosféra nekonzistentná (občas gore a hneď nato rozprávková inscenácia s tomu odpovedajúcim vizuálom o švárnom mládencovi a jeho láske). Logika je úplne mimo gilotínu (mladík sa pri prieniku do väznice pred strážami v podstate nijako neschováva a napriek tomu ho nevidia, hoci kráčajú meter od neho). Toto veru nevidím ani len na 3*. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama