Režie:
Paul W.S. AndersonKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Clinton ShorterHrají:
Kit Harington, Emily Browning, Kiefer Sutherland, Carrie-Anne Moss, Jessica Lucas, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Jared Harris, Currie Graham, Sasha Roiz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země. V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (804)
Dalo se čekat, že hlavní linii příběhu bude nenaplněný milostný příběh dvou lidí diametrálně odlišného postavení a docela se divím, že není film v červených barvách. Tak nějak jsem si myslela, že spousta fanynek roztaje před Sněhem stejně tak, jako on roztál před pyroklastickou vlnou. Film není zase až tak nudný. Byla evidentní tehdejší neznalost a ignorace mnohonásobného varování matky Země před blížící se katastrofou, které všichni nehodlali brát nijak vážně a dál si hráli na vojáky, porovnávali si přirození a hádali se o to, čí trávník je zelenější. Dá se na to dívat, ale efekty nic moc. Zdá se, že je zřejmě šili horkou jehle někde v čínské fabrice, aby ušetřili. ()
Najlepší film Andersona od Event Horizon. To je jediné čo sa dá chváliť. Úžasná téma v scenáristickom spracovaní ako od autorov Pomsty meteoritu alebo Tsunami 4 - vodný zabijak sa vracia. A režisér Žoldáka a Alien vs.Predator sa síce snaží ale to je divákovi prd platné, pretože slová ako rytmus, napätie, vzrušenie alebo adrenalín sú pre neho slová rovnako cudzie ako pre mňa tvorba Zdeňka Trošky. Totálne premrhaná príležitosť na fantastický film z ktorého ostal iba b-čkový výplach za 100 miliónov dolárov. 3/10 P.S. Tento film (teda téma) je srdcovým projektom Romana Polanskeho, ale žiadny producent mu na to nechcel dať peniaze. Škoda, že Hollywood nie je vybudovaný pod nejakou sopkou. ()
Šmarjá, to zase byla dramaturgická sebevražda. Sem tam Gladiátor-plagiátor (ha!), sem tam úplně obyčejná kravina. Vizuální pozlátko je celkem OK, pokud jste posledních deset let žili v jeskyni - problém představuje fakt, že téhle (a lepší) úrovně už dnes dosahuje prakticky každá triková výplachovka a Anderson není režisér, který by z ní dokázal vytřískat něco navíc. Dialogy a scénář všeobecně vykazují neobyčejný talent pro nechtěnou komedii, což platí i pro závěrečnou scénu - mému cynickému já se z ní vážně chtělo plakat (radostí z tak vydatné porce klišé a laciné popcornové estetiky). Vzpomínám si, že se mi místy líbilo něco ze soundtracku a herecké obsazení je taková malá rozkoš... jenže není to zase taková švanda, abych tu rozsypával hvězdičky. P.S. S dabingem porce zábavy strmě stoupá - ověřeno! ()
Nadšené reakce, objevující se (ne tak) paradoxně v umělecko-auteurských kruzích (např. Notebook/MUBI), mě přiměly očekávat od Pompejí málem Andersonův magnum opus, ale k nekompromisnímu designu Resident Evil: Odplaty má tenhle film bohužel celkem daleko. Je pravda, že mizanscéna tady získává na důležitosti jako jeden z určujících prvků snímku, který v kontrastu pracuje s naprosto jednoduchým (byť ne zcela primitivním) vyprávěním. Stejně důležité jako postavy je tady prostředí, ve kterém se nacházejí. Film to nejsilněji signalizuje na samém začátku, kdy vystřídá několik různých lokací (aréna, les, pole) a vždycky postavy snímá v zadních plánech skryté za nejrůznější přírodní nebo architektonické překážky - trávu, stromy, mříže apod. Ke konci se zase ke slovu dostává očekávaná totální destrukce, která pak ovládá obraz zase trochu jiným způsobem - nicméně postupně se stává zcela dominantní, což určitě bylo ještě mnohem patrnější na plátně v 3D. _________ Pompeje jsou nicméně zajímavé interpretačně, kdy jde o ukázkový, přímo vzorový příklad apokalyptického filmu, který do krajních mezí dovádí Žižkovu ideu "dokážeme si spíše představit konec světa, než sebemenší změnu v kapitalistickém systému." Katastrofa tady doslova plní zrovnoprávňující funkci, která je ve filmu spojovaná s bohy, ale jde přitom jednoduše o manifestaci určitého společenského přetlaku, který se nemohl projevit jiným způsobem. Lidská revoluce tady není možná, je nutný zásah zhůry, ultimátní deus ex machina. Zároveň film opět ukázkovým způsobem potvrzuje, že dokonalá, nadčasová láska může vzniknout jenom v momentě, kdy čelí jistému konci - v tom momentě je najednou zachovaná navždy a její tragika spočívá v tom, že pokud by jí bylo dovolené žít šťastně a spokojeně dál, vyprchalo by z ní postupně všechno, co ji definuje. ()
Neskutečně stupidní příběh, kterému nasazuje korunu český dabing ("TOHO KONĚ TO BOLÍ!") je protkán celým filmem. Místy to pobaví, jindy otravuje. Např. potěší rozhovory dvou hlavních gladiátorů v cele, které mají nepopíratelný erotický podtext. Člověk by už už čekal, kdy se rozhodnou, že nejlepší způsob, jak oslavit poslední den (a noc) svého života je si ho navzájem zběsile vykouřit. Na druhou stranu postavička Kefíra Šutrlenda je již tisíckrát ohraná karikatura slizkého záporáka. Místy mi díky ní film vlastně připomínal seriály jako Herkules... Co filmu zajišťuje třetí hvězdičku je poslední megalomanská půlhodina, v které se zničí a rozboří úplně vše, co bylo pro film postaveno. Efekty se docela povedly... 5/10 ()
Galerie (54)
Zajímavosti (43)
- Pro Kita Haringtona bylo účinkování v Pompejích zatím nejnáročnější role, jakou kdy hrál. „Byl jsem na place každý den, a když jsem nenatáčel, zkoušel jsem akční scény," konstatuje. „Bylo to drsné. Paul žádá od herců hodně, ale to se mi na něm právě líbí." Dále herec doplnil: „Bylo na mně vidět, že se okolo mě přehnaly deště, vichry i přívaly bahna. Občas jsme natáčeli ve čtyřicetistupňovém vedru. Ale ten popel nic nepřekonalo, to bylo brutální." (Zdroj: Bontonfilm)
- Tvůrci se snažili být co nejvíce autentičtí, což díky bohatým archeologickým poznatkům umožněno. Štáb strávil nějaký čas v Itálii na průzkumu, odkud pořídil nepřeberné množství fotek a videií. I samotná katastrofa byla znázorněna s co nejvyšší autenticitou. Erupce Vesuviusu skutečně nebyla provázena charakteristickou lávou, ale došlo k uvolnění extrémně horkého plynu a vulkanického popele vysoko do vzduchu a pulvarizované kameny zasypaly vše v okolí. (Eržik)
- Výbuch byl tak silný, že vrcholek Vesuvu se v jeho důsledku snížil o 609 metrů. Způsobil navíc posuv pevniny, vytvořil novou pobřežní čáru a posunul Pompeje víc do vnitrozemí. (Zdroj: Bontonfilm)
Reklama