Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oblíbený temný hrdina Hellboy se vrací na plátna kin s plnou parádou. Pod hlavičkou ÚPVO (Úřadu paranormálního výzkumu a obrany) se vydává do Londýna, kde se probrala ze záhrobí obávaná čarodějnice Nimue. Hellboy musí "Královně krve" zabránit, aby seslala na svět lidí smrtící morovou ránu. Ta však potřebuje nejprve nabrat síly poté, co ji v dávných dobách zabil samotný král Artuš a její rozčtvrcené tělo ukryl napříč celou Anglií. Rohatý cynik má naštěstí k ruce svého nevlastního otce, profesora Trevora Bruttenholma, a kamarádku Alice, mimořádně nadané médium. Spolu s nimi odhalí šokující pravdu o svém původu i poslání. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (631)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Já teda Hellboye nikdy nežral. Přišlo mi to vždy trochu divné a tohle jsem si pustil s pramalým očekáváním. No a musím přiznat, že jsem se skvěle bavil. Příběh je teda debilní, efekty většinou taky, ale Hellboy tam mlátí obří monstra obřími předměty, mluví u toho sprostě a všude cáká fakt hodně krve. A pak když pekelný obludy vylezou na zem a začnou masakrovat, ale fakt jako brutálně, explicitně masakrovat civilní obyvatelstvo, tak jsem se musel culit. Za ty chuťovky by se nestyděli ani cenobiti. No a když ak na mě v závěrečnejch titulkách vykouknul Neil Marshall tak to hned dávalo smysl :) David Harbour je skvělej. ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Třetímu Hellboyovi sem se bránila jak patnáctka análnímu sexu páč sem trucovala, že Del Torovi nedali tehdá zelenou na jeho epickej třetí díl o našem červeném paroháči. Alík mě nakonec přesvědčil, ať se na to s ním mrknu a jako udičku použil fuckt, že je to podle komiksu Mike Mignola, kterýho děsně žeru a jeho komiksy o Hellboyovi hltám jak soukmenovci rejži. Dalším plusem se ukázalo, že režie se chopil Maršál NeMalinovski jehož Psí vojáky co Padaj do tmy miluju a tak sem si říkala, že ten film nakonec třeba zas až taková píčovina nebude a s Buddží pomocí to přežiju bez větších záchvatů nasranosti. O to víc sem byla šukována zjištěním, že mě film, kterej sem chtěla nesnášet a setřít jak hovno z boty, kurevsky baví. Komiksový předloze to bylo věrný, Hellboy vypadal skoro stejně jako když ho hrál Perlman, erko tomu sedlo jak prdel na hrnec a ta kančí svině, co udělala ukázkovej bordel mnichům v klášteru, no to nemělo chybu. K tomu obři, čarodějnice, mega-husto-kruto-přísně slizká Baba Jaga, ze který sem si málem uchcala, jak byla perfektní a i parťáci kolem Hellboye mi sedli. Takže jsem si pohupovala nožkama, jelikož s nima ze sedačky sotva dosáhnu na zem, tleskala ručkama a jásala, že mám další zamilovanej film s panem červeným a strašně se začala těšit na pokračování, abych chvilku na to dostala od Alíka bolestivou ránu, když mi oznámil, že film byl propadák, co si na sebe nevydělal. To mě kolosálně nasralo a tak jsem jen vyštěkla jak je to možný, vždyť to byla pecka. Alík se usmál a nevinně se mě zeptal, proč sem teda na tu pecku odmítala tak dlouho koukat a nebyla na ní v kině. A v tu chvíli mi to došlo, dámy a pánové, přesně díky takovým píčám jako já, co film odsoudily aniž ho viděly a nešly do kina, propadl. Takže jdu fofrem napravit škody, co sem způsobila a otevřu veřejnou sbírku na další pokračování, hádám, že do sta let budu mít na trailer. A teď mě omluvte, jdu si to pustit znova a pak ještě jednou. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Jako již tradičně musím upřímně obdivovat Marshallův vizuální drajv a odvahu jít vlastní cestou, ale scénář má jeho Pekelník bohužel tak slabý a chaotický, že film jako celek zkrátka obdivovat nemohu (a to jsem mu fandil i navzdory mlhavé kampani a tragickým ohlasům). Rychlý střih a hromadné dějové výpůstky sice určují ohromnou dynamiku vyprávění, ale zároveň nešťastně posilují epizodičnost a neuspořádanost syžetu, jenž nemá silný přesahující deadline a k důležitým zvratům dospívá víceméně náhodou. Celkem to uteče, Harbour si to dává, Milla s výstřihem vypadá až překvapivě dobře a některé scény představují high-speed guilty pleasure, ale ten film absolutně nerezonuje, neumí zapojit diváka do děje a eRkový rating těží často hrozně dětinsky a samoúčelně. V budoucnu možná docením více, zatím převažuje bída a šeď. 50% ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

Marshalla mám upřímně rád už od brilantního béčka Psí vojáci. Za ty roky si vybudoval značku autora, který dovedně pracuje s libovolně nízkým rozpočtem. Přeci jen upířina Pád do tmy a vlkodlačí Psí vojáci stály pod tři miliony liber, stylové post-apo Soudný den zase pod sedmnáct. Finanční limity využil jako možnost vrátit se k praktickým efektům, hektolitrům falešné krve a poměrně sofistikované práci s očekáváním a kamerou. To samozřejmě vrcholí v seriálech, kam si ho zvou významné značky, aby natočil ne-zas-tak-velkolepé epizody velkolepým způsobem: fenomenální bitva v pilotu Black Sails, tragédie na začátku Lost in Space nebo nejlepší epizoda (jinak nekoukatelné) čtvrté série Hry o trůny, The Watchers on the Wall. V poslední jmenované Marshall například dlouze vystaví scénu směrem k bitvě s obrem a těsně před jejím začátkem ostřihne pryč, aby se vrátil až k drtivým následkům. // Proč ztrácím tolik času s tím, jak pracuje? Protože Hellboy je vlastně esence všeho, co natočil předtím. Neil Marshall vždycky režíroval upřímné "sračky" v tom nejlepším smyslu: zranění se v Psích vojácích léčila vteřinovým lepidlem, zatímco vlkodlaci vydávali zvuky ukradené ze soundbanky Warcraftu III; Pád do tmy je zase krvavá lázeň, kde se upíři zabíjí cepínem; Soudný den uvědomělá hra s pravidly braků a post-apo filmů a Centurion otevřeně parafrázuje Gladiátora i Běžícího muže. Hellboy je potom ničím neředěné béčko, které rekapituluje snad všechny prvky brakové fantasy, folklóru a populární mytologie – artušovské legendy, čarodějky, Ježibabu, prasodlaky i kočkodlaky, draky, mexické wrestlery, víly, obry a spoustu další verbeže. // A do toho se přidává Marshallova snaha zakrýt nízký rozpočet, která je obzvlášť výrazná ve dvou momentech. Zaprvé je to fenomenální souboj se třemi obry, který sestává z několika delších záběrů. Jejich ohyzdná CGI těla vytěsňuje z rámu a zůstává zaměřený pouze na protagonistu, díky tomu vzniká poměrně netradičně snímaná akční scéna plná dravých pohybů kamery a nečekaných přerámování. Zadruhé pak úplný konec natočený v jednom dlouhém záběru, v němž jsou hrdinové poprvé prezentováni jako funkční tým. Vůbec to okázalé vytlačování akce mimo rám je fascinující. // Marshall kondenzuje tři nebo čtyři různé komiksové svazky, aniž by bral ohled na jejich tematické a významové roviny – nejvýraznějším poučením zde je, že není dobré jíst děti. Hellboy je dokonale čistý a upřímný brak, který jakž takž drží pohromadě a vedle současných komiksových filmů působí jako přízrak z doby direct-to-video béček, jemuž někdo dal omylem o několik milionů víc. V ideálním světě by nikdy neměl vzniknout, ale je tady a sledovat jeho estetické kulhání je stejně bizarní jako fascinující. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Struktura je tak těkavá a neuspořádaná, že jsem byl na konci filmu z toho všeho, co jsem právě viděl, natolik vyčerpaný, jako kdybych v rychlém sledu viděl dvě sezóny nějakého koncepčně hodně neuchopeného seriálu. Fragmenty jsou nicméně skvělé! Kdyby to někdo rozkouskoval a to nejlepší hodil ve formátu krátkých filmů na YouTube, fanoušci by řvali nadšením. Celek ale nedrží pohromadě, ať už pro špatná dramaturgická rozhodnutí (chybné vložení vzpomínkové scény před nečekané přepadení, mělo by to být obráceně) nebo pro čisté nelogičnosti, kdy náš hrdina nezvládne partu nýmandů v komických zbrojích, ale klidně si o pár chvil později podá tři obry, aby mu pak topilo jedno přerostlé prase. Nemluvě o tom, že to nejpůsobivější má spíše - pokud jde o prostor - trailerový charakter (Peklo na Zemi, verze před i po). ALE Marshallova utrženost ze řetězu, kdy vrství všemožné nápady bez ohledu na kohokoli a cokoli, ta je mi vlastně ohromně sympatická (a byla mi sympatická už u Soudného dne). A David Harbour si druhé kolo zaslouží. 50%, ale s náběhem na guilty pleasure. ()

Galerie (180)

Zajímavosti (23)

  • Finální akční sekvence na Sibiři je doprovázená skladbou „Kickstart My Heart“ od Mötley Crüe, o kterých ve stejném roce vznikl životopisný film The Dirt. (ArsenalEagle)
  • Nechybělo málo, aby byl Hellboy součástí DCEU. Mike Mignola se svým původním námětem šel nejprve do DC. Tehdejším šéfům se však nelíbila jeho upjatost na Peklo, a tak tento populární hrdina nakonec skončil u Dark Horse Comics. (3T)
  • Na rozdíl od Hellboy (2004), kde Hellboye Ú.P.V.O. tají, v tomto filmu o něm ví celý svět. Také je o něco starší a zkušenější. (3T)

Související novinky

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

Hellboy se brzy dočká dalšího rebootu

19.02.2023

Po posledním Hellboyovi z roku 2019 od režiséra Neila Marshalla (epizody Hry o trůny) to vypadalo, že se rudý ďábel z pera Mikea Mignoly na pár let zase uklidí někam stranou. Snímek totiž narazil u… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

Nový Hellboy je oficiálně fiasko

24.05.2019

Reboot Hellboye od režiséra Neila Marshalla (Centurion, Hra o trůny) byl po pěti týdnech definitivně stažen z kin. Snímek za tu dobu utržil 21,9 milionů dolarů na domácím trhu a jen necelých 40… (více)

Hellboy v kinech zklamal

Hellboy v kinech zklamal

15.04.2019

Společná snaha studií Lionsgate a Millennium vrátit do kin komiksového Hellboye s novou tváří a v novém, předloze věrnějším pojetí, tragicky nevyšla. Snímek obdržel v diváckém hodnocení CinemaScore… (více)

Reklama

Reklama