Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (563)
V raji nie sú vraždy. To potom začnite ako vyšetrovateľ hľadať masového vraha. Navyše musíte vyšetrovať aj vlastnú ženu zo špionáže a viete, že skôr či neskôr pôjdu aj po vás. No a ani s tou manželkou to nie je to pravé orechové. Sériový vrah v stalinistickom ZSSR znie ako príťažlivá téma, lenže práve tieto spomínané vedľajšie dejové línie krimi líniu doslova zdržujú, tá sa nemôže rozbehnúť a nakoniec máte dojem, že je tu vlastne iba ako pozadie k nevyriadeným účtom hrdinov a antihrdinov. Čakal som podľa ohlasov katastrofu, tie vyše dve hodiny som ale prežil bez problémov, občas som sa bavil, občas som tlačil niektoré scény k prestrihu na hlavnú dejovú linku. ()
Prvních cca 40 minut je naprosto v pořádku a divák sleduje typický film o té době. Brutální násilí, perzekuce, falešné obvinění, bída, policejní stát, bez moc obyčejných lidí a komunistické praktiky všeho druhu tehdejší pro dnešní fakany zcela neznalé doby, jenže po přesunu hlavního hrdiny do vyhnanství se ve filmu skáče od místa k místu, vyšetřovaní nemá absolutně žádný drive (nesnáším ten výraz) a finále je více než podivné. Jako by film režírovali dva lidé, první půlku režisér protřelý a dobře ovládající nadprůměrné Hollywoodské filmové řemeslo a druhou půlku nějaký dvd béčkař nedomrdlých píčovin se Seagalem. Ještě, že to konči slušným happyendem protože jinak bych šel s hodnocením o jednu dolu. Další podivně nedomyšlený projekt.50%. ()
Tak předně - knížku neznám a po tom, co jsem teď viděl, ani nechci. Skutečný příběh Čikatila znám odjinud, ve zfilmovaně formě především tady, takže mně ve vztahu k této tématice vůbec nevadí Smithův fantasmagor. Tímto vyjádřuji pochopení těch, jež se nasrali, protože se o Čikatilovi dozvěděli strasně málo, a to málo ještě byla fikce. No, proč teda dávám čtyřku, slysím jak se ptáte? Protože se Espinosovi podařil natočit snímek, který by mohl být reklamou na svinstva stalinismu. Já se tady nebudu zamýšlet a dohadovat s pseudokomoušema, jestli to tak bylo, nebo nebylo, některé sekvence filmu mně samotnému přišly účelové a předimenozované, ale podstatné je to, že se mně nejednou škaredě sevřel žaludek ze svinstev a pocitu bezmoci, přičemž to rozhodně nebylo z ubezdušených hošanů. Nedivím se, že to v Rusku zakázali, ono to asi jen podtrhuje moje předchozí věty. Hodnotím kladně za Hardyho, vykreslení doby, a pár syrových scén. Příběh se nedá brát vážně, ale tady mně to bylo jedno. 75% ()
Tiše se obdivuji za to, že jsem to dokoukal. Film se snaží působit faktograficky, a to tak, že je to spíše zmatečné. Nicméně fakta jsou smyšlená a zkreslují krutou realitu. Film selhal jakožto popis historie, film selhal se svým zmateným, skákavým a místy více než nudným příběhem. Tom Hardy a jeho skvělá ruská angličtina se to všechno snaží zachránit, ale tentokrát to ani jeho ramena neunesou.. ()
Mně přišla z dějového hlediska nezvládnutá už předloha, takže samozřejmě je film ještě větší blbost. Pátrání po hromadném vrahovi je tu vyloženě na vedlejší koleji a zbyla jen vybíjená mezi soudruhy u moci. Na začátku je vražda oficiálně označena za nehodu, protože „v Rusku vraždy nejsou“. A v závěru se hlavní hrdina ohání 43 vraždami, ze kterých bylo usvědčeno 43 vrahů. Takže zjevně blbost na n-tou, u které nemysleli ani tvůrci. To pak nezachrání ani Tom Hardy. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Na film se spotřebovalo cca 350 000 metrů filmového materiálu (průměrná délka celovečerního filmu je 3 800 metrů). (kazbunda21)
- Šacování cestujících se natáčelo u obce Chrášťany na Rakovnicku, stejně jako vyskočení z vlaku. Z něj skákali kaskadéři/dvojníci na předem vybrané místo, z nějž byla vykopána tvrdá zemina a byla nahrazena slámou a dubovým listím. Rychlost vlaku v daný okamžik byla okolo 40 km/hod. (kriplozoik)
- Film se mimo jiné natáčel v Kladně či ve studiích na Barrandově a také v pražském metru. Hollywoodští filmaři projevili zájem konkrétně o stanici Anděl, a to kvůli tomu, že nejvíce ze všech stanic připomíná moskevské metro – děj filmu je totiž situován do Moskvy 50. let. Stanice Anděl se původně jmenovala Moskevská, byla otevřena v roce 1985 a její výstavby se zúčastnili sovětští inženýři a architekti. Současně pracovníci československého Metrostavu budovali v Moskvě stanici Pražská. Obě stanice měly představit styl stanic v "družebním" hlavním městě. Proto byla stanice Anděl vyzdobena inkrustacemi a v prostoru nástupiště byly umístěny bronzové odlitky, zobrazující soudobé tradiční motivy socialistického realismu, jako československo-sovětské přátelství, dobývání vesmíru apod. Celkový profil nástupiště této stanice je podobný střechám pravoslavných kostelů, bílá barva mramoru připomíná barvu sněhu. V Moskvě je Andělu nejpodobnější stanice metra Rimskaja. Natáčení ve stanici probíhalo ve dnech 23-25. 8. 2013 ve večerních i ranních hodinách, kdy byl přerušen provoz v úseku Smíchovské nádraží–Florenc. Dopravnímu podniku štáb uhradil ušlý zisk i náklady spojené s náhradní tramvajovou dopravou XB a výdaje na výrobu informačních nosičů. Bylo to vůbec poprvé v celé historii Prahy, kdy se kvůli natáčení omezila doprava. Filmové záběry ze stanice Anděl pak posloužily ve filmu rovnou pro stanice 3. Vstup do moskevské stanice byl vytvořen z budovy Ministerstva práce a sociálních věcí v ulici Na Poříčním právu. Vedle dveří místo květin pak umístili filmaři busty Lenina a Stalina. (Aelita)
Reklama