Režie:
Patrice ChéreauKamera:
Eric GautierHudba:
Eric NeveuxHrají:
Mark Rylance, Kerry Fox, Susannah Harker, Timothy Spall, Marianne Faithfull, Nathalie Richard, Robert Addie, Rebecca Palmer, Joe Prospero, Amy Lindsay (více)Obsahy(1)
Režisér Patrice Chéreau, který je u nás znám především díky historickému velkofilmu Královna Margot, natočil ve příběh z dnešního Londýna, který vypráví o vztahu muže a ženy založeném na sexualitě a který, jak oba doufají, zůstane jen takto vymezen. Zprvu oběma vyhovuje vztah bez otázek a odpovědí, kdy nevědí nic o minulosti ani přítomnosti toho druhého. Erotické scény jsou sice plné neovladatelné vášně, ale zároveň smutku, chladu a odcizení. Nepsaná a nikdy nevyslovená pravidla tohoto vztahu poruší muž. Chce se dozvědět víc o ženě, která ho téměř mlčky navštěvuje každou středu a jednoho dne se rozhodne ji sledovat. (Česká televize)
(více)Recenze (115)
Bonus: dva obrázky Tento film NEMUSÍ vidět, kdo žije ve šťastném a rovnocenném vztahu s jiným člověkem . NEOCENÍ, kdo umí jen brát, a NEVYDÝCHÁ ho, kdo by se chtěl jen rozdávat. Zvu všechny obyčejné nešťastně zadané lidi místo do divadla raději ke kulečníkovému stolu... dáme pivko, zašťoucháme si a důvěrně pokecáme o tom, kdo s kým, komu kterou jak, a co s tím ... Nádherný, ale velmi, velmi smutný film. ()
Fajka, šesťdesiatdeviatka, francuzák, anča dlaňová, fetišizmus a pod. Tak toto všetko sa dá vtesnať do prvej polovice filmu. Aj napriek tomu (ale práve preto) bola práve táto polovica na veľmi nízkej úrovni a ako entrée k záveru to bolo až príliš preexponované, bez deja a takmer bez slov.... Nie, dámy a páni, umelcká moderna na tému interpesonálnej komunikácie ma v tomto filme aboslútne nechytila ( aj keď nie som a priori proto experimenton a nevšedným témam) ()
Neobvyklý zážitek se mi místy nevstřebával úplně snadno: jakoby tu v rámci romantického dramatu scházel začátek, film totiž okamžitě vhodí do vášnivé „akce“, poté plyne hodně pomaly, vystřídavá silně pocitový styl s nezvykle explicitním pojetím sexuálních scén a posléze jde stejně hluboce na dřeň i po stránce pohnutých emocí postav... déle jsem se na něj odhodlával, ale nakonec stál za to. Z kategorie New French Extremity jsem už viděl pár vyloženě šokujících filmů a byť Intimita k tomu v pár detailech nemá daleko, přijde mi až obdivuhodné, jak podobně kontroverzní příběh jednoho prázdného, ryze sexuálního vztahu dokáže vytěsnit případný cíl šokovat diváka naprosto do úzadí a nechat v úsporně komorním podání vyznít především plnohodnotné drama. V něm sledujeme často mj. zcela všední útržky ze životů úplně obyčejných postav, řešící si vedle svých realizovaných choutek i problémy a radosti běžného dne. Nesoulad mezi zdánlivě šťastným rodinným životem a tajným vztahem bokem realizovaným z vnitřní potřeby přidává dostatečně na neklidu a napětí. Zaujme mezi tím i prvek podzemního divadla, ač u těchto scén ze zkoušek a představení jsem zpočátku myslel, že mě nadchnou víc. Těší mě ale, že z filmu, který se proslavil zejména odvážným skloubením áčkového dramatu s porno scénami, si budu v první řadě moct zapamatovat zcela jiné: třeba emotivně podmanivé noční klábosení dvou přátel u kulečníku a pár dalších podobně „obyčejně“ silných scén, stejně jako mnohhdy působivý výkon Marka Rylance se zvláštně smutným charismatem osamělého muže. [80%] ()
No, moc originální to není... V komentářích tu několikrát zazněl název "Poslední tango v Paříži" a přesně na tento svůj oblíbený film jsem si vzpomněl při sledování "Intimity". Odcizení v mezilidských vztazích a neosobní sex jako jeho projev - v kolika filmech už jsem to viděl? Neříkám že tenhle je z nich nejhorší, ale nejlepší taky není... ()
Nechtěli spolu mluvit, nechtěli o sobě nic vědět, nechtěli patřit jeden druhému...... snad si jen každý z nich chtěl dokázat, že ještě žije a neutopil se v šedivém koloběhu života. Jeden den v týdnu, žena zazvoní u jeho dveří a oddá se mu mlčky a bez zábran. Pak se beze slova oblékne a zmizí z jeho světa, aby se v něm příští týden znovu objevila. Může něco takového v reálném světě vůbec fungovat? Možná ano. Pokud ovšem jeden z nich nepocítí zvědavost. A on zvědavý je......... ()
Galerie (22)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (1)
- Ve filmu se hned několikrát, konkrétně v časech 20:13, 30:35 a 31:38, objevuje české lahvové pivo Budějovický Budvar. (alambert)
Reklama