Případy 1. oddělení - Série 3 (2022) (série)
Režie:
Michal BlaškoKamera:
Tomáš FrkalHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Ondřej Vetchý, Juraj Loj, Petr Stach, Filip Blažek, Barbora Bočková, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Sabina Remundová, Ondřej Malý, Bolek Polívka, Elizaveta Maximová, Rostislav Trtík (více)Obsahy(1)
Policisté 1. oddělení jsou povoláni k případu vraždy ženy, která se příležitostně živila jako zlatnice. Krádež šperků zřejmě také byla motivem násilného činu. Pachatel použil hned několik vražedných mechanismů. Jako by si nevěděl rady, jak svou oběť usmrtit. Komu mohl stát lidský život za pár řetízků? Adélin citlivý přístup zásadně přispěje k vyřešení případu. (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Souhlasím s tím, že rozuzlení dílu bylo hodně smutné. U Adéliny postavy mne zaujala ta přecitlivělost vůči dětem, tuším, že v tom, že žádné nemá, bude něco víc a upřímně mne zajímají prognózy, jak její postava na 1. oddělení, kde se řeší hlavně vraždy, obstojí. Korejs se ukazuje jako pořád dobrý vyšetřovatel, což o něm ostatně tvrdili už v Devadesátkách (kde to ale moc neukázali), a navzdory Kozákově nechutě se pomalu začleňuje do týmů. Ovšem souhlasím s tím, že to, co Kozák ve Vetchého podání předvádí, je fakt síla. To afektované řvaní kvůli všemu i mně leze na nervy, předpověď, že na vedoucí pozici zkorejsovatí se dost naplňuje. ()
Tentokrát plný počet. Pěkně natočené, dobře filmově vedená příběhová linka, skvělá Barbora Bočková! A ovšem kéž by takhle policisté postupovali v každém případě, nejen při vraždách. Závislých feťáků je mezi rodičemi, jak se nám ty generace proměňují, čím dál tím víc. Bohužel jsem i v realitě viděla, jak to vypadá, když svoje lži a choutky nadřazují fetující rodiče vývoji a duševnímu i fyzickému zdraví svých dětí – se vším, co v závěru pronáší Ondřej Vetchý v postavě Kozáka, nelze než souhlasit. Chtělo by to větší prevenci – na diskotékách, v barech – trochu víc pozornosti obchodu s drogami, než vůbec mají tihle jedinci příležitost ničit život svým dětem a svému okolí. Ta místa nejsou nic neznámého, policie tam selhává. ()
Tohle se mi hodně líbilo a je znát, že jde o příběhy ze života, dobře zvolené pro převod do televizní podoby, protože přesně tady se nedá určit, kdo je kdo a tipovat si podezřelé, jako v těch komerčních blábolech, neb tady život zamakal trochu jinak. A líbilo se mi, že romská problematika zde není násilně učesaná. Ten konec dílu je pak fakt hodně smutný, když si člověk uvědomí, že tohle někdo fakt byl schopen udělat, a ještě se pak ohánět nějakými svými právy. ()
JO příběh dobrý , jen mi začíná lézt na nervy , trochu , Kozák . Často řve . Snad to takhle nechodí , jinak by to bylo brutááál . A KOREJS jde pomalu do formy . Tož dobrééé . A Sršenˇ také dobré . Takže * * * a půl * . Jo a Elizaveta solid výkon , no a občané - more , jako když ze života . Solidně lhali až do konce . Tedy skoro . Těším se na další díly jaké budou . Zatím zduř . ()
Chtě, nechtě, tak tuhle řadu prostě zatím táhle nejvíc Korejs. Uvidíme, jestli je to celé jeho cesta za vykoupením, či se za tím vším skrývá nějaký plán, jak potopit celou starou bandu. Věřím, že z Adély se nestane nějaký uzlíček nervů, který se bude hroutit při každé konfrontaci s různými ženskými tématy. Tématika toho, že příbuzný XY chce po dceři (snaše) aby se víc věnovala rodině, než práci, jsme viděli už 1000x jinde. Exkurze do světa menšim opět výborná, stejně tak atmosféra při závěrečném výslechu, tady bych řekl, že jsme se oproti prvním řadám posunuli o kus dopředu. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (4)
- Státní zástupkyně Anna Švihlíková (Sabina Remundová) se směje vyšetřovateli Netíkovi (Juraj Loj), že chodí jako Peyrac. Jedná se o narážku na knižní a filmovou postavu toulouského hraběte Joffreyeho de Peyraca, vystupujícího v sérii o „Angelice“ autorky Anne Golon. (PenelopaW)
- Natočeno podle skutečného případu z roku 2014. Za brutální vraždu šperkařky v Praze dostala Martina Moláčková 17,5 roku vězení. K činu se nepřiznala. (sator)
- Adéla (Barbora Bočková) bydlí na adrese Nad Zlíchovem 464/26 v Hlubočepích. (sator)
Reklama