Reklama

Reklama

Rychle a zběsile 7

  • USA Furious 7 (více)
Trailer 1

I auta můžou létat. Alespoň pro nesmrtelnou sérii Rychle a zběsile to platí. Její hrdinové už stihli prožít a přežít neuvěřitelné věci, teď však narazí na nepřítele, vedle něhož všichni jejich dosavadní soupeři připomínají bandu dětí z mateřské školky. Statham hraje Deckarda Shawa, živý stroj na zabíjení, který vycvičila elitní vojenská jednotka. Pokud vám příjmení téhle postavy něco připomíná, pak se nepletete. Shawův mladší bratr Owen obtěžoval naše hrdiny v šestém díle tak intenzivně, až ho připravili o život. A rozrušený Shaw starší se rozhodne, že na oplátku připraví o život je a všechny jejich blízké. Bez ohledu na to, jak rychlí či zběsilí budou. (Cinemart)

(více)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (1 372)

Matty 

všechny recenze uživatele

Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75% () (méně) (více)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Ohana means family. Family means nobody gets left behind." Těžko říct, jestli scenáristi akční soapoperové franšízy mají v oblibě "Lilo a Stitch", ale rozhodně tamní motto přetvořili na definiční princip série. V sedmém díle o rodině nejen že melou naprosto všechny postavy franšízového týmu, ale i hlavní záporák, což otevírá do budoucna nekonečné možnosti pro další a další pokračování. Navíc můžeme citát aplikovat i na to, jak se série rozloučila se zesnulým Paulem Walkerem, což jde proti očekáváním domněle protřelých diváků. Jinak výměna režiséra přinesla pramálo změn (což vede k otázce, kdo dělá u velkých filmových sérií showrunnera), spíše došlo k vygradování předchozích tendencí. Ačkoli se oficiálně film spojil s videoherní značkou Forza Motorsport, jeho kořeny se nadále upínají ke GTA. Vedle celkové nadreálně komiksové stylizace to stvrzuje především vyprávění, které je tentokrát vystavěné podle adventurového schématu "kohoutek a slepička" (k dosažení jednoho cíle, je potřeba získat prostředky, které jsou vázané na splnění řady vedlejších úkolů). Střídání akčních scén a melodramatu pokračuje i tentokrát a opět působí neakční scény jako radikální retardér, a to ve všech nabízejících se významech a asociacích. Kolovrátek s plky o rodině nicméně už nabývá vyloženě absurdní podoby, obzvláště v kombinaci se směšně zaťatým Dieselem a pimprlově řešenými scénami. Schematičnost se zde převrací za hranici jalové soapopery do hysterického campu, což filmu ale přidává na zábavnosti. Ostatně k tom, jak se má brát vážně, se váže brilantní úvodní záběr, který publikum spolehlivě rozdělí na ty, kteří budou řešit realističnost, logiku, kauzalitu a jiné zde nemístné věci, a ty, kteří se naladí na zdejší mix karikaturně přepáleného patosu, kýče a blouznivé opulence. Již předchozí díl série přešel co do stylizace a koncipování akčních pasáží z bondovské spektakularity k nadreálné bombastičnosti, a nejinak je tomu také zde. Bohužel i včetně marného, počítačovými obrazy oplývajícího finále. Naštěstí jej můžeme chápat jako únavu materiálu po mnohem nápaditěji pojatých předchozích scénách, a to co do akce samotné i jejího snímání. Fetišistické detaily řazení a dupání na pedály se proměnily v efektní sled impresí s kadencí pár okének. Kamera tentokrát v detailech zůstává stabilní a naopak o to více se odváže ve větších záběrech, což prospívá dynamice sekvencí. Ale na druhou stranu, jak už bylo řečeno, změna režiséra sérii nikam neposunula. Nekoná se žádné převratné přemodelování jako v pátém díle, jen se variuje jím nastavená formule a přidává pár řemeslných fines. Zatímco komiksárny se snaží o nějaké rádoby přesahy a emocionální výkyvy, "Rychle a zběsile" je ryzí eskapistický popcorn, který zabaví jako bláznivý akčňák a campové melodrama a okamžitě odvane z paměti. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Prial som si, aby práve siedmy diel bol zo všetkých najlepší, no to sa nanešťastie nestalo a od doterajšieho vrcholu série, teda piateho dielu je to opäť pokles. Určite tomu nemôžem uprieť svižné tempo, za čo môže aj pestrá a veľkolepá výprava, páčila sa mi previazanosť s tretím dielom a minimálne prvú polovicu aj slušnú zábavnosť, potom som sa už toho predsa len aj celkom prejedol, lenže hlavná zápletka o pomste, ktorá pritom fungovala ide už čoskoro zbytočne do úzadia, aby ju nahradila podzápletka so sledovacím zariadením, ktorá je ale prevedená tak hlúpo, že viac to už snáď ani nejde. Pri nejakom osemdesiatminútovom akčnom béčku by sa cez to ešte možno dalo preniesť, ale pri takomto dvojhodinovom epose tá hlúposť ešte viac vynikne. A k tomu sa tu nájde ešte plno prvkov, ktoré mi vôbec nevyhovovali, napríklad celý film počúvať reči o tom, ako je rodina dôležitá a následne kľudne presunúť bojisko do mesta, čím sa len zbytočne postarať o mnohé civilné obete, čo teda môj pohľad na kladné hlavné postavy dôsť narušilo. Akcia je tentoraz už len štandardom, takže v rámci svojej kategórie sa jej nedá moc čo vytknúť, ale jednoducho už ma to ani moc nebavilo, tu sa nenájde ani jeden akčný moment, ktorý by ma skutočne nadchol. A to sa nanešťastie týka aj súbojov, ktorých sa síce zúčastnia samé zvučné mená, okrem Diesela, The Rocka a samozrejme hlavného záporáka Stathama tentoraz pribudne aj Tony Jaa a Ronda Rousey v malých úlohách, ale až na zaujímavé otáčajúce sa pohľady kamery ma v nich nič nezaujalo, choreografia mi príde až príliš priemerná. A tak na celom filme ma skutočne bavil len Jason Statham, ktorý si všetky svoje scény berie pre seba a minimálne úvod v nemocnici aj napriek absencii akcie pôsobí neporovnateľne údernejšie, než ktorákoľvek plnohodnotná akčná scéna z filmu. Určite som bol zvedavý aj na zmenu režiséra, ale dopadlo to presne tak, ako som aj čakal, jednoducho klasický blockbuster, ktorý sa až na pár detailov v ničom neodlišuje od ostatných dielov, takže ani výrazný súčasný režisér James Wan sa tu nemohol nijak zvlášť prejaviť. Takže celkovo o nejakom skutočnom sklamaní hovoriť nemôžem, skalní fanúšikovia série by mali byť spokojní, ale vyzerá to, že ja ostanem asi len fanúšikom piateho dielu, ktorý mi ako jediný kompletne sadol, úroveň nasledujúcich dielov opäť klesá. 59% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

O řadu níže přede mnou v kině seděli Pavel Soukup, Isaac Newton a primář traumatologie a všichni tři celou dobu jen nevěřícně kroutili hlavami.. Testosteronová jízda? Srovnatelné vzrušení zažívám při vjezdu do myčky. F&F7 absolutně nemá hlavu a pata v podobě předimenzovaných akčních scén je ta Achillova. Čekal jsem, že s novým talentovaným režisérem přijde nový směr, ale ať je to Lin nebo Wan, rozdíl nebyl rozpoznán. Vlastě jo, jedna změna by tam byla. Za ty neustálé mentorské kecy jsem měl sto chutí fláknout Toretta přes ksicht výfukem, ale asi by to nemělo smysl, když u něj prudký úder do hlavy klíčem číslo 32 má stejný efekt jako proud vzduchu při fénování. Tajně jsem doufal, že Domově partě zatne tipec odtahovka Statham, ale tohle by dokázala asi jen naše D1.. P.S.: Závěrečné goodbye Walkerovi proběhlo decentně. Jen jsem měl pocit, že ti tři přede mnou mumlali něco jako: „Proč si nás neposlouchal, Paule…“ ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Jediná série, která dílem od dílu vstoupá nahoru, nikoli dolů. Tohle je pro mne náplast za Expendables 3, protože tolik známých tváří kolik se zde sešlo je až k zamyšlení. 250 milionů rozpočet je znát na každém záběru, který vyvolává husí kůži díky Wanové stabilitě a řemeslnosti. Highlight je pro mě definitivně skok autem skrz baráky v Abu Dhabi a výsadek aut z letadla, to jsou scény, které jsme zatím nikde jinde neměli možnost zhlédnout a samozřejmě potěšily i skvěle nasnímané fighty, překvapivě nejvíce se mi líbil fight Tony vs Walker a Ronda Rousey vs Michelle ( Lepší ženský fight jsem v životě neviděl), ale i Statham s Rockem či Dieselem si dávali slušně do nosu. Nechybí i skvělý humor, o který se stará Tyrese Gibson, který je výborný jako vždy a taktéž nechybí sexy prdelky, ostřílené káry či slušivý soundtrack. Jediná výtka k finále, které příliš nepřekvapí vzhledem k událostem dějící se po čas filmu. Nepočítajíc Asii, je tohle nejlepší dostupný Americký akčńák, který máme možnost vidět. Rozloučením s Walkerem cute. 95% ()

Galerie (150)

Zajímavosti (90)

  • Prvý film zo série, ktorý v kinách dosiahol tržby miliardu dolárov. (Zeker)
  • Před seskokem z letadla se v hangáru nachází neupravená vozidla. Jedno z nich je Subaru Impreza WRX STi ve verzi sedan, ale v letadle a po seskoku z letadla je to hatchback. (TomiiK_)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

Vrátí se Paul Walker do Rychle a zběsile?

20.08.2018

Když při natáčení sedmého Rychle a zběsile tragicky zahynul herec Paul Walker (Osm statečných, Zběsilý útěk), podařilo se tvůrcům filmu dokončit jeho scény s pomocí jeho bratrů Caleba a Codyho. I… (více)

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

Rychle a zběsile 8 s Paulem Walkerem?

17.09.2016

Jen těžko vám uniklo, že se Rychle a zběsile 7 proměnilo ve velkou rozlučku s Paulem Walkerem. Jeden z tahounů série tragicky zemřel před koncem natáčení a studio muselo zaangažovat jeho bratry… (více)

Flash má nového režiséra

Flash má nového režiséra

05.06.2016

V srpnu se konečně dočkáme Sebevražedného oddílu a příští rok se comicsový vesmír od DC rozroste o sólovku Wonder Woman a Justice League. Studio Warner Bros. už ale pilně chystá i sezónu 2018, která… (více)

Reklama

Reklama