Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 553)

juta 

všechny recenze uživatele

Spoilier na konci. No vida co se z toho vyklubalo. Dokonalé to není, ale kousíček zvědavosti to ve mě vyvolalo. Dobré spojení drogového podstavětí s dívkou, která přišla ke "schopnostem" jako slepý k houslím. Konec byl trochu extrémní. Každý by chtěl hýbat věcma, ale aby se z něho stala chobotnice a pak zmizel? To né, díky. :D ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Solidní film. Je to sice něco trošku jinýho než jsem čekal, ale nakonec hodně v pohodě. Ta ústřední myšlenka se mi líbí a i když po pravdě evoluční teorii nijak extra nežeru, tak tady se mi líbí jak je to téma pojatý. Hlavně žádný hlubokomyslný sračky nebo složitá psychologie, ale všechno je jasně a polopaticky vysvětleno i pro člověka jako já, který by byl neskonale šťastný, kdyby se někdy dostal aspoň na těch 10% využití mozkový kapacity. Pravda čekal jsem, že to bude trochu akčnější a, že hlavní hrdinka bude protivníky ničit nějakou těžkou fyzickou silou, ale pak mi došlo, že by to bylo vlastně to typicky primitivní využití těch super schopností. Zatím co ona je něco víc bez prdele všechno ví, všechno zná a všude byla, takže protivníky zničí právě tím dokonalým myšlením. Takže akční to zas až tak moc není, ale to mi nepřekáželo. Navíc se furt něco děje, takže ten film mi opravdu svižně utekl a nedal mi možnost abych se nudil. Jinak Besson dokazuje, že je stále zručným řemeslníkem a pořád umí. Spousta lidí tu kritizuje ten konec jako nedotaženej. Já si naopak myslím, že tak jak to skončilo, tak to dává mnohem větší prostor k zamyšlení a taky šanci na pokračování kterýmu bych se vůbec nebránil.80% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Nehorázné guilty pleasure! Besson podle mě viděl Vesmírnou Odysseu a chtěl natočit něco podobného, ale po svém a v pozemském měřítku. Vznikl totální guláš z hrnce nadšeného geeka, který míchá páté přes deváté a nezajímá ho nějaká realita... Faktor zábavy je ale na maximální úrovni a žmrmlání Morgana Freemana o kapacitě mozku prolínají vymazlené akční scény, ve kterých je možné vše (ulítlejší MATRIX) a vybuchující planety. I dinosauři tam jsou! Strašná pitomost, kterou bych si ale neváhal pustit znovu. Scarlett to samozřejmě sluší a zvládá to všechno celkem obstojně uhrát. Novodobý PÁTÝ ELEMENT. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Lucy je po hodně dlouhé době film, u něhož vlastně nejsem schopen říci, jestli se mi líbil, nebo nelíbil. S tím pak souvisí, že ještě těžší je povědět, jestli je, nebo není dobrý. Ze stejných důvodů je skvělý (jako ničeho se neštítící kompilát) i neskutečně příšerný (coby ničeho se neštítící kompilát). Estetická kritéria ztrácejí svou vypovídací hodnotu, protože snímek stojí mimo jejich působiště – a třeba významová struktura mu slouží jako pouhopouhá záminka pro filmařské blbnutí se stylem, vyprávěním, paralelami a možnými světy, kdy člověk jen doufá, že nikdo nic z toho žvanění nevezme vážně. Více a detailněji v Poznámkách. ____ UPDATE 2020: Stojím si za vším, co jsem před šesti lety napsal - s výjimkou onoho hodnotícího dilematu. LUCY je čisté cinefilní potěšení. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • Režisér a scenárista Luc Besson je známý svými vtipnými scénáři Ten k Lucy byl napsán fontem Comic Sans a na první stránce ho Besson doplnil popisem atmosféry: "Ze začátku by to mělo být jako Leon, uprostřed jako Počátek a na konci jako 2001: Vesmírná odysea." (Brousitch)
  • Jedná se o první film s ratingem R, který byl částečně natáčen na IMAX kamery. (Cheeker)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama