Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
Kovový Chappie mne nebavil ani jako plačící dítě, ani jako gangster se zlatými řetězy na kapotě a ani jako programátor. Stejně tak mne nebavil Taťka, Mamka, Stvořitel a ani Zlý pán, který uřezává ruce. Mne toho prostě bavilo hodně málo a pokud si jednou budu chtít domů pořídit samostatně myslící plechovku, tak to rozhodně bude Johnny pětka a nikoli tento pomatený imbecil. ()
Anarchistická vizuální palba, která Blomkampovi sedla víc, než jsem se po všelijakých trailerech zdráhal uvěřit, táhne především Opalochova výstřední kamera, která ten wannabe dokumentární styl prodává dobře jako málokde jinde, a bizarním obsazením Die Antwoord počínaje a Jackmanovým účesem konče. Charlto Copley dojí slzičky i z pozice audio-only. Elysium odpuštěno, s dramaturgickým vodítkem utaženým hodně nakrátko by se mohl povést i Vetřelec. ()
Proč? Protože ´Die Antwoord´. Hoďte do jednoho kotle trocha potrhlé komedie, trocha osudově se tvářícího sci-fi dramatu, přimíchejte drobet z Deus Ex a navrch pár myšlenek z Matrixu, osolte to špetkou klišé, zamíchejte a máte tu zábavný, nekonzistentní mišmaš žánrů, kde se v jeden moment rozesmívá svojí ujetostí a pár minut na to se naturalisticky trhá tělo vejpůl. Blomkamp je nepochopený tvůrce, který si dělá věci po svém, v protikladu s tím, jak se dneska točí v kalifornské „továrně na sny“. A to je dobře. A jedno je jisté - ´Die Antwoord´jsou mimozemšťani, jejichž roztomilé neherectví baví. I když věřím, že zrovna oni dva moc hrát nemuseli, ti jsou mrdlí i v reálu :o) ()
Opět vyprávěné o překot a zase v narychlo vymyšleném světě, který stojí na hrozivě vratkých nožkách. Tak jako u Elysia dostává logika co pár minut pořádnou ránu a definitivně mi tak potvrzuje, že nejodhodlanějšímu propagátorovi Jihoafrické republiky nerozumím. Je vidět, jak ho baví filmy psát, točit a zdokonalovat, ale když paradoxními zvraty přeplněné minuty střídají krvavé scény s infantilními a salvu nadávek s moralizováním, není to nic platné. Proto všechna čest neselhávajícímu Hughovi, jehož záporák je nudný, nelogicky jednající a až zarážejícím způsobem špatně napsaný - a přesto mě baví ho sledovat. Nebýt závěrečné desetiminutovky, u které si diváci-pedanti budou zoufalstvím rvát vlasy, je to zase cesta dolů. Takhle ze mě Blomkamp poprvé v kariéře úspěšně doloval emoce. O osud pátého Vetřelce, ať už pojede po jakýchkoli dějových linkách, mám proto stoupající obavy. ()
Blomkampov najosobitejší film, v ktorom je najvýraznejšie cítiť jeho odkaz a vstýčený prostredník konvenciám hollywoodskeho mainstreamu. Je škoda, že jeho štýl sa v tomto prípade neprekrýva s tým mojím, pretože toto bol podľa môjho názoru výrazne film, ktorý si Neill natočil ako splnený sen, viac-menej sám pre seba, s totálnou stávkou na rebéliu a alternatívu po každej stránke - či už vizuálnej, hudobnej, hereckej, či scenáristickej. Ťažko sa mi komentuje film, ktorý priniesol niečo úplne iné ako sľuboval, navyše scenár si z nás a logiky robí "dobrý deň" a miestami je to až infantilne debilné. Ja som hlavne rád, že sa film podarilo v kinách zaplatiť a tak sa nemusíme báť o Blomkampovu budúcnosť. Snáď príde znova s ničím osobitým, ale bude točiť pre divákov, nielen pre seba.50%. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (17)
- Natáčelo se v kanadském Vancouveru a ve městech Johannesburg, Soweto, Orlando a Hillbrow v Jihoafrické republice. (willy1)
- Sharlto Copley, jenž propůjčil skrze motion capture pohyby Chappiemu, si střihl cameo i ve své lidské podobě: jako policista, který se na konci filmu při snaze policie dostat se do haly Tetraavalu ptá po brusce. (NiWi)
- Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si Sharlto Copley, který Chappiho předehrával, stáhl kraťasy skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě - nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
Reklama