Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
Ano, cislo 22 zije!!! Tentokrat nie uderom blesku, ale sikovnym preprogramovanim. Brutalita a nasilie su tu podobne, ako aj v Robocopovi, Chappie bol rovnako mily, ako aj Cislo 5 - Johnny petka, takze mix oboch filmov, ktore som v detsve miloval vysiel u mna na plny pocet bodov a Hans Zimmer to svojou perfektnou hudbou len pritvrdil. Neill Blomkamp sa aj vdaka filmom ako District 9 a Elysium vysvihol u mna na oblubeneho rezisera, od ktoreho sa budem tesit na kazdy dalsi film. Tiez ma prekvapila zaporna uloha H. Jackmana, ale J. Foster nebola v Elysium ina. Takze len mozem suhlasit s komentarom uzivatela Sidzej. ()
Táto tématika s oživnutými robotmi, ktoré sa snažia byť ako ľudia ma už v tomto prevedení vôbec nezaujíma, už je to dosť ohrané a aj také detské, ale predsa len sa v tomto prípade našlo viacero faktorov, ktoré ma prinútili si to pozrieť a síce s výsledkom nie som úplne spokojný, ale nemôžem hovoriť ani o sklamaní. Očakávané zápory zostali, dejovo to nemá čím zaujať, predvídateľnejšie to už skutočne ani byť nemohlo a rovnako je to celé prispôsobené teenagerskému divákovi, kvôli čomu ma ani humor moc nebavil, iba raz som sa aspoň pousmial, takže si ma to ani nemohlo výraznejšie získať. Ale zase sa tu nájdu aj výrazné klady, v prvom rade kvalitná technická stránka, vďaka čomu sa na to pozerá viac, než dobre, Neil Blomkamp to očakávane celá podáva vo svojom netypickom štýle a oceňujem aj nadmieru svižné tempo, takže som sa ani nemal kedy nudiť. K tomu musím určite pochváliť aj úplný záver, ktorý mi prišel skvelý a dokonca mal aj nejaké emócie a sadla mi aj netradičná hudba, ktorá sa tu veľmi hodila. Akcia mi prišla len obyčajným priemerom, tých pár akčných sekvencií je dobre natočených a technicky kvalitne zvládnutých, ale až na jeden nečakaný drsný moment v nej nie je moc o čo stáť. A navyše ma v nej sklamal aj eRkový rating, keďže až na ten jeden moment zostal nevyužitý. A zvláštne pocity mám z obsadenia, tých pár známych hercov, ako Hugh Jackman, Sigourney Weaver alebo Dev Patel má nakoniec menej priestoru, než som čakal na úkor podivných hlavných hrdinov, ale práve kvôli tej ich podivnosti som bol zvedavý, akým smerom sa ich postavy budú vyvíjať a tak ma nakoniec aj celkom bavili. Takže celkovo sa nejedná o nič výnimočné, ale kvôli dostatku kladov ani určite neľutujem, že som si to pozrel, slušná oddychovka. 63% ()
Režisér Neill Blomkamp už svojim filmom District 9 ukázal, že vie točiť svoje filmy tak trochu netradičným spôsobom. Tento nie je výnimkou. Tu už síce vsadil aj trochu na osvedčené herecké tváre, tie ale neťahajú prvé husle vo filme. Sigourney Weaver sa ukáže na plátne možno 4x, "milionár z chatrče" Dev Patel tiež nie je ústrednou postavou a Hugh Jackman mi pripadal ako nepodarený klon herca v nemeckých erotickýh filmoch rokov osemdesiatych. Iritovala ma (a to riadne) dvojica z hudobnej skupiny Die Antwoord. Ale možno práve toto bol presne zámer režiséra. Pohyby androida boli neskutočne skvele prevedené do reálneho pohybu a záverečná tretina filmu úspešne útočila na city. Na rozdiel od Districtu 9, ktorý som musel pozrieť až 3x, aby som mu dal 4 hviezdičky, tomuto sa to podarilo na prvý raz ... ()
Proč? Protože ´Die Antwoord´. Hoďte do jednoho kotle trocha potrhlé komedie, trocha osudově se tvářícího sci-fi dramatu, přimíchejte drobet z Deus Ex a navrch pár myšlenek z Matrixu, osolte to špetkou klišé, zamíchejte a máte tu zábavný, nekonzistentní mišmaš žánrů, kde se v jeden moment rozesmívá svojí ujetostí a pár minut na to se naturalisticky trhá tělo vejpůl. Blomkamp je nepochopený tvůrce, který si dělá věci po svém, v protikladu s tím, jak se dneska točí v kalifornské „továrně na sny“. A to je dobře. A jedno je jisté - ´Die Antwoord´jsou mimozemšťani, jejichž roztomilé neherectví baví. I když věřím, že zrovna oni dva moc hrát nemuseli, ti jsou mrdlí i v reálu :o) ()
V mých očích zklamání. Neill Blomkamp si viditelně užívá každý vytváření každého malého detailu (trička, popisky, pozadí) a postav ve svém světě. S tím nemám žádný problém, stejně jako s technickou kvaitou filmu a především robotů v akci, kteří berou dech i svým propojením s prostředím. Ovšem vystavět celý film na robotovi/dítěti, které ze začátku rozesměje, dobře, ale později už jeho dětinskost filmu ubližuje (vždyť okolo něj se děje eRkový krvák? No jo, vlastně naprosto zbytečně... Robocop se obrací v pomyslném hrobě, bez krve jde totiž o pohádku pro děti...). Očekával jsem větší (nebo aspoň nějaký) vývoj Chappieho, jako by Blomkamp nevěděl, kam s ním směrovat (chvíli si hraje na Gándího a nechce násilí a přitom ho koná..). Vše bych na konec překousl, protože mě ta zvrácená zábava z dětinského robota využívaného gangstery uměla rozesmát, ale ten konec filmu... Pro mě další důkaz, že Blomkamp stejně jako v Elyseu dobře vypráví, ale nezvládá zakončení svých příběhů. PS: díky za ČSFD projekci;-) ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Náklady na výrobu byly zhruba 49 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Dům, který sloužil jako sídlo gangstera Hrocha (Brandon Auret), býval v dětství domovem režiséra Neilla Blomkampa. (NiWi)
- Severoamerické tržby dosáhly 31,6 milionu amerických dolarů, celosvětové 102,8 mil. (NIRO)
Reklama