Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Profesor Gerald Deemer pracuje na zvláštnej výživnej látke, ktorá pomáha uľahčiť situáciu s prídelmi jedla. K tejto situácii prišlo vzhľadom na celosvetový nárast populácie. Profesorove experimenty sú čiastočne úspešné, no výsledkom sú i zlyhania. Jedného dňa si dvaja Deemerovi kolegovia aplikujú túto výživu, no neúspešne, po niekoľkých dňoch zomierajú. Jeden z nich pred smrťou zošalie a snaží sa látku aplikovať i Deemerovi. Počas súboja im unikne tarantula, ktorá má v sebe tú istú látku. Na slobode začne tarantula narastať a útočiť na dobytok i ľudí... (matriosa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

lamps 

všechny recenze uživatele

Mám tenhle na první pohled otřepaný brak moc rád. Jack Arnold byl totiž vynikající režisér, který nedopustil, aby se námět kolem obrovské vraždící tarantule proměnil v úsměvnou přehlídku omezených technických možností a tvůrčí repetitivnosti (ve smyslu kopírování zajetých postupů tehdy tak populárních monster movies). Tarantula má přesvědčivé a chytré triky, děsivé masky, sympatické herce a především pevnou režisérskou ruku, která dobře udržuje tempo vyprávění a inscenuje několik lahůdkových chvil z ranku arachnofobické noční můry. Expozice sice nemá takovou sílu a Arnold se chvílemi prostě musí opakovat, aby odstavil stometrové osminohé hovado z dosahu postav na tak dlouho, než se vyřeší jejich osobní vývoj, ale přesto se jedná o jedno z nejzábavnějších a řemeslně nejjistějších béček padesátých let.. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Další vynikající monster horor Jacka Arnolda. Sice se v první tři čtvrtě hodině jenom vyšetřuje, ale odsýpá to a nestíhá nudit, i když se tarantule občas jen tak objeví na obzoru. Pak to ale děj vezme ze svahu šusem, nezničitelnej obří pavouk, kterýho nezastaví ani nálože dynamitu, pochoduje krajinou a likviduje každého, kdo se mu postaví do cesty (škoda jen, že jich je tak málo). Všechny postavy jsou jen tak načrtnuty, ale nechybí ze stálého ansámblu monster movies nikdo a všichni jsou docela sympatičtí. A do toho nádherná pouštní krajina. Sakriš, až se jednou dostanu do Ameriky, možná udělám výjimku a kromě velkých měst na východním pobřeží se podívám i do arizonské a novomexické pouště. Obří pavouk se v ní nádherně vyjímá, i když jeho výška záběr od záběru kolísá (jednou je tak velkej, že jedním článkem nohy strhá telefonní sloupy, vzápětí jenom dvakrát vyšší než člověk). Takže i navzdory tomu, že děj je lehce plošší a závěr to vezme zkratkou, jde o výbornou podívanou. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Tak vida - Eastwood začal u filmu jako pořádný hrdina! Celkově je film poměrně vtipný a pavouk dostatečně "realistický" (je ho ale přece jenom moc málo), jenom mě mrzí, že se vraždícími monstry nestala ta přerostlá morčata - to by bylo ještě zábavnější anebo, že jsme nemohli nadále sledovat vývoj profesorova obličeje - už se mi začínal celkem líbit. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Jednou z nejsilnějších stránek mojí osobnosti je moje velice silná arachnofobie. Tentokrát mi ale paradoxně přišla vhod, protože Tarantula na mě díky ní (a díky umu fillmařů) zapůsobila, jak měla. Ohavný gigantický pavouk si to štráduje pouští, požírá koně i farmáře, výbušninám se (jistým nepopsatelným pavoučím způsobem) směje... Jenže když si umíní došlápnout na město plné těch divných dvounohých bytostí, nepočítá s tím, že ho v jedné ze stíhaček přiletí zlikvidovat sám Clint Eastwood. Jak příznačné. Čtyři čisté hvězdy. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Jack Arnold umí. Jeho filmy (např. NETVOR Z ČERNÉ LAGUNY, REVENGE OF THE CREATURE , INCREDIBLE SHRINKING MAN) jsou poctivá filmařina se zdařilou trikovou stránkou. To platí i v případě Tarantuly. Herecké výkony jsou solidní, žádný přehrávání, napětí tu funguje a arachnobik, jako jsem já, některé scény přejde pouze s mrazením v zádech. Výsledný dojem z filmu totiž umocňuje fakt, že přerostlou, několik desítek metrů velikou tarantuli tu nepředstavuje nějaký animatrický model (díkybohu), ale Arnold sází na záběry skutečného pavouka, pohybujícího se buď na věrohodném modelu arizonské krajiny, nebo (a to mnohem častěji), využívá jednoduchého a velmi účinného prolínání záběrů. Pouze v momentech, kdy se tarantule sklání ke své obětí, používá modelu při detailních záběrech na pavoukovi oči a chelicery. Navíc, jak už to Arnold dokázal v několika svých filmech, umí pracovat s napětím, scéna kdy mladá vědkyně se ukládá spát a do okna jí nahlíží veliké tarantulí oči, se prostě musí prožít :o) Dějově jak jinak prostinké (eh, dá se v žánru monster-movies čekat něco jiného? :o). , ale když pominu malé nelogičnosti, jako třeba fakt, že za několik dní si monstrum veliké několik desítek metrů nikdo nevšimne, i když se během dne vesele prohání po arizonských pláních, nemám větších výhrad a v rámci žánru monster-movies jde o nadprůměr. Jo a plakát, na kterém je zobrazena Tarantule držící v chelicerách sličnou děvu, lže :o) Nic tak pro tenhle žánr typického, jako unášení hlavních ženských postav a jejich následné zachraňování, se tu bohužel nekoná. Škoda, já se tak těšil :o)) ()

Galerie (90)

Zajímavosti (11)

  • Lietadlá, ktoré vzlietajú k útoku na tarantulu nesú typové označenie F-84 Thunderjets. Avšak tie, ktoré vykonávajú samotný útok sú úplne iného typu – F-80 Shooting Stars. (beso74)
  • Dr. Hastings pristane so svojím lietadlom vo filme dvakrát na nespevnenom povrchu. Zvukové efekty sprevádzajúce pristátie však patria lietadlu, brzdiacemu na betónovej či asfaltovej ploche. (beso74)
  • Tarantula bola štvrtým najväčším filmom v USA v decembri roku 1955 a zarobila 1,1 milióna dolárov. (westerns)

Reklama

Reklama