Reklama

Reklama

Výchozí bod

  • Česko I Origins (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)

(více)

Videa (7)

Trailer

Recenze (720)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Mike Cahill | Hudba: Will Bates, Phil Mossman | Distribúcia: Fox Searchlight | Štúdio: Verisimilitude, WeWork Studios, Bersin Pictures, Penny Jane Films | Rozpočet: ? | Tržby: 574,000 $ | Ocenenia: Výhry: Sitges CIFF- Best Film (Mike Cahill), Sundance FF - Celovečerný film (Mike Cahill). Nominácia: Tallin Black Nights FF - Najlepší nezávyslý severoamerický film - || - Námet nie je tak výnimočný, jak samotné prevedenie. Na takú malú produkciu je to veľmi kvalitne odvedená práca, ocenená aj na Sundance FF. Najsilnejšiou devízou príbehu je nevypočítateľnosť, ktorú žial v záveru vystrieda hra na efekt a osudovosť. Za videnie ale tento "malý velký" film určite stojí, aj napriek tomu, že z geneticko-fyziologického hľadiska je ústredná myšlienka viac, než otázna... :) 70% | FullHD, THX, EN DTS | ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mám rád divné filmy s tajemstvím, které jsou chytře vystavěny a směřují k překvapení, co může být tušené, ale také vůbec nemusí. Všechny složky filmu jsou v báječné harmonii - vizuální stránka, hudba a samozřejmě herci. Zdánlivě nezáživné vědecké téma se promění v napínavé drama o hledání... Oči jsou fascinující orgán; lze se na ně dívat, zkoumat je a studovat, nebo řezat, vydloubávat a rozmačkávat (mistr Fulci by věděl, jak na ně). Režisér se nebojí dotáhnout jisté scény do možná divákem nechtěného konce, a tak tu s výtahem by jistě mnohé filmy pojaly naprosto jinak. Zde však splnila svůj účel. Nádherný film, který mi nakonec ani moc sci-fi nepřišel. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Vyhledávejte nezávislé projekty Fox Searchlight! Když se na festivalu objeví nějaký zajímavý projekt, lapí jej převážně tento distributor. To je i případ půvabného I Origins, který vás chytne již od začátku a přestože tak ve 3/4 tempo trošku poleví, úplný závěr je naprosto fenomenální přehlídka hereckého umění a citu pro dojímavý a více než uspokojivý závěr. Tento snímek vás zkrátne uhrane přes oči :D ... 90% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

I druhý celovečerní film Mikea Cahilla je nevšední filmovou událostí. V době, kdy málokdo umí přijít s něčím opravdu originálním, se Cahill dál zabývá svéráznou modifikací proměny nezávislého filmu. Žánrové zařazení (tedy nízkorozpočtové sci-fi) je znovu pouze odrazovým můstkem, tentokráte pro nezvyklou nadžánrovou soft-filosoficko-náboženskou hru ve stylu výtečného Schenkmanova Pozemšťana. Cahill ovšem žánry rád mixuje, a tak je celý náboženský kontext rámován opravdu hodně nevšední romantickou dějovou linkou, ve výsledku je Výchozí bod možná nejpodivnějším romantickým snímkem, jaký jsem kdy vůbec viděl. Tuhle rovinu umocňuje silně emotivní závěrečná výtahová scéna, rovinu náboženskou pak uzavírá scéna následující po skončení závěrečných titulků (u tohoto filmu se vyplatí neodcházet z kina před jejich skončením). Celý film je pak o střetávání protichůdných principů - věda versus náboženství, přístup vědecký (Ian) a esoterický (Sofi), což ovšem obé zastiňuje lidské existence přesahující láska. Vskutku dobrý film nestojí na rozpočtu, rozhodující roli hraje nápad a invence a v tomhle je Mike Cahill naprosto unikátní - jeho scénář je opravdu chytrý a sofistikovaný a ač jsem člověk racionální a v Boha nevěřící, nechápu ho jako dogmatickou odpověď na vlastní spirituální otázky, ale jakousi možnost rozvíjení dialogu. Emocionálně byl ovšem pro mne osobně Cahillův filmový debut Jiná země silnějším prožitkem... ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Mám z filmu obdobne rozporuplné pocity ako Michael Pitt z výsledku testovania malej Indky. Na druhej strane ale chápem jeho záverečné precitnutie. Nádej, že svet nie je také kruté miesto, ako sa môže niekedy zdať, obmäkčí istotne aj najväčších skeptikov a realistov. Láska k osobe, ktorá už neexistuje, tiež nie je práve racionálny jav a nepopierame ho kvôli tomu. Každopádne neviem, či je to správne alebo nie, alebo či to mám vnímať len ako zábavu, ale tieto filozofické sci-fička sú vo svojich témach a interpretáciách myšlienok omnoho trúfalejšie ako akýkoľvek iný žáner. A ja odmietam byť nadšený vždy keď niekto príde s podobnou polemikou o absolútne neriešiteľných otázkach. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Roli Salominy ztvárnila indická dívka jménem Kashish. Režisér Mike Cahill si ji do role vybral v indickém sirotčinci v Díllí, neboť u dívek indicko-amerického původu postrádal autenticitu. Cahill veřejnost ujistil, že je v sirotčinci o Kashish dobře postaráno, zčásti díky finančním prostředkům, které sirotčinci věnoval produkční tým. (Ayush)
  • Dr. Ian Gray (Michael Pitt)  fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)

Související novinky

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

49. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

13.07.2014

Slavnostní ceremoniál zakončil filmový festival a poroty v čele s Luisem Miñarrem udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl George Ovashvili za… (více)

Reklama

Reklama