Reklama

Reklama

Žena v kleci

  • Dánsko Kvinden i buret (více)
Trailer 1

Po tragické přestřelce, při níž jeden z jeho kolegů přišel o život a další ochrnul, je komisař Carl Mørck přeložen do sklepní kanceláře nově zřízeného Oddělení Q, jež má za úkol protřídit nedořešené a odložené případy a jehož jedinými zaměstnanci jsou komisař Mørck a jeho nový asistent Assad. Stačí jediný den a paličatý komisař se přes výslovný zákaz střemhlav vrhá do řešení případu Merete Lynggaardové, populární političky, která před pěti lety záhadně zmizela při plavbě na trajektu. Jediným svědkem je její duševně nemocný bratr, který byl po události nalezen v podpalubí. Případ byl uzavřen jako jednoznačná sebevražda. Dvojici vyšetřovatelů se však takové vysvětlení nezdá a vydávají se na cestu, která je zavede hluboko do podsvětí plného násilí a zášti, jež se skrývá za kultivovanou tváří Skandinávie. Strhující dánský thriller z pera scénáristy filmového hitu Muži, kteří nenávidí ženy je prvním dílem filmové série o Oddělení Q podle bestsellerů Jussiho Adlera-Olsena. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (449)

castor 

všechny recenze uživatele

Žena v kleci byla první, ale já si ji nechal shodou náhod tak nějak na konec. Řeč je o knižní sérii dánského spisovatele Jussiho Adler-Olsena. Další tři (filmová) zastavení vůbec nebyla špatná (některá – Složka 64 – dokonce vynikající). Jsme tak na začátku fungování oddělení Q, které má za úkol třídit staré nevyřešené případy. Prostě papírování, o které nikdo zrovna nestojí. Možná nadšený muslimský asistent Assad. Naopak vůbec ne komisař Carl, který se po nevydařené akci (jeden kolega mrtvý, druhý ochrnutý) vrací k policejnímu sboru, ale na oddělení vražd je brzy. Úkol je jasný (třídit a uzavírat), ovšem Carl je tvrdohlavý polda, takže se mu hned první spis nepozdává: sympatická politička, která měla před pěti lety záhadně zmizet při plavbě na trajektu. Jelikož jsem dřív viděl zmiňovaná tři pokračování, aspoň nyní jsem se tak trochu dozvěděl, proč je sebedestruktivní a věčně nakrknutý komisař Nikolaj Lie Kaas místy takový idiot. Nesnesitelný vyšetřovatel přišel o kolegy, navíc ho tíží krachy v osobním životě. Co se případu týče, je možná škoda, že má divák náskok před vyšetřovateli. To, že o političce leccos víme, nás mírně připravuje o napětí a momenty překvapení. Vadí i trošku zjednodušené charaktery, víc bych toho třeba rád věděl o Assadovi nebo i záporákovi, proč se rozhodl páchat „zlo“ zrovna pět let. A ještě jedna věc je slabší, protože u severských kriminálek bývá alfou a omegou: působivější atmosféra. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

knizna predloha je logicky a uplne samozrejme prepracovanejsia, ale chapem, ze sa vyborna kniha nemoze zmestit do 1,5 hodinoveho filmu, ani keby chcela. Takze my ti, ktori sme citali knihu od Jussi Adler-Olsena, chtiac nechtiac porovnavame, ale musim skutocne uznat, ze spracovanie je vyborne a vobec ma nesklamalo. Jedine, co mi vo filme chybalo, je paradny cynicky humor hlavnej postavy Carla, ktorym je kniha cela prespikovana a aj taka akasi vacsia vystrednost Assada. Uvidim, ako dopadne spracovanie druhej casti z Oddelenia Q, Zabijaci. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Severská krimi táhne, je komerčně úspěšná a za poslední roky se na ni sneslo až nesmyslné množství kritických superlativů. Dánský film Žena v kleci zřetelně ukazuje meze tohoto módního úkazu. Snímek režiséra Mikkela Norgaarda je natočený podle velmi úspěšné literární předlohy Jussiho Adlera Olsena. Realizace se ujali osvědčení tvůrci, scénář napsal Nikolaj Arcel, který pro film mimo jiné přepsal i známou trilogii Milénium Stiega Larssona, režisér pracoval na krimiseriálu Most, který byl uveden v mnoha zemích a v Americe vznikla jeho úspěšná místní verze. V zemi původu se Žena v kleci stala nejnavštěvovanějším filmem z domácí produkce. Asi se není co divit, Žena v kleci obsahuje všechny povinné prvky severského "napínáku" a nepřidává k nim skoro nic. Je to konvence v čistém stavu, realizovaná s nevzrušivou zručností. Příběh tohoto typu potřebuje detektiva "depkaře". Carl Morck (Nikolaj Lie Kaas) tento požadavek naplňuje víc než dostatečně. Má pro kolegy nesnesitelně perfekcionistickou náturu, navíc byl zraněný při nepovedeném zátahu, a to ještě dopadl líp než kolegové, z nichž jeden byl zastřelen a druhý – jediný Carlův kamarád – skončil paralyzovaný. Hrdina za ním občas zajde do nemocnice, aby si s ním pohovořil o nesmyslnosti života. Tím ovšem Carlovy starosti nejsou vyčerpány. Jak už se v konvenčních detektivkách stává, právě ho opustila manželka. V přepíjení severské samoty ho občas vyruší návštěva syna, který ho pak vyhání z domova nesnesitelnou hudbou a hlučným pářením se s náhodnými známostmi. A ještě nedosti na tom. Carlovy delší rekonvalescence využijí nadřízení k tomu, aby se otravného policisty zbavili. Vymyslí si pro něj zvláštní oddělení, jehož úkolem je zběžný přezkum starých nevyřešených případů. Přidělí mu kanceláře v nejzastrčenějším koutě sklepení policejního ředitelství v naději, že o němuž nikdy neuslyší. Ach, jak se mýlili. Carl totiž dostane parťáka, policistu blízkovýchodního původu Assada (snad to není nějaký příbuzný), který v Ženě v kleci hraje plus minus stejnou úlohu jako afroameričtí partneři bílých policistů v hollywoodských thrillerech. Tedy dát hrdinu jakž takž do kupy, projevovat schopnost radovat se ze života a vůbec s ním být srovnaný, vnímat v něm i nějakou duchovní dimenzi, být praktický i empatický. Zatímco pro Carla znamená nové funkční zařazení prudký sestup, pro Assada je to šance konečně se dostat k nějakému tomu vyšetřování. Jak je u takových filmových dvojic obvyklé, lezou si ti dva ze začátku na nervy, postupně k sobě nacházejí cestu a nakonec by jeden za druhého ruku do ohně strčili. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

První ze série Oddělení Q, které mě prostě baví. Dánská krimi patří k tomu nejzajímavějšímu, co je v žánru severských napínáků k mání. Mimochodem, nedivím se, že bývají tyto přetáčeny hollywoodskými supy. Však co mě převelice těší, nikdy takováto vykrádačka nepředčila originál (viz. Zločin nebo Milénium). Pokud se někdo pustí i do prznění Oddělení Q, opět u skalních evropských fandů narazí. Ústřední dvojice detektivů je natolik autentická, že ji, z profláknutých Amíků, nepřeválcuje asi nikdo a atmosféra, kterou do filmů umí vložit Dánové, ta se kvalitně obšlehnout nedá.. :) ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

To je přesně ten druh filmu, u kterého vždycky řeším jestli tři nebo čtyři... Severská detektivka s pochmurnou atmosférou a výbornou oldschoolovou kamerou - minimálně čtyři. Scénář je nabušený mraky nejrůznějších klišé, pathosu a nechutně podbízivé hudby - slabé tři. Ale kostra příběhu je výborná a motiv dlouholeté tortury v přetlakové komoře mi přijde hodně originální - čtyři. Policejní šéfové házejí oboum hlavním hrdinům klacky pod nohy, nevěří jim, ale oni si přesto jdou za svým, protože jsou to správní chlapi a skvělí policajti. Ehhh... tři. První policista se vůbec neusmívá, je to takový zachmuřený a nekomunikativní sociopat, a to mám rád - čtyři. Jeho parťák není negr, jak je obvyklé v amerických filmech, ale mohamedán, jak začíná být obvyklé v evropských filmech. Jednak je to moderní, druhak jde o infantilně průhlednou snahu o výchovně osvětové působení na tu tupější část většinové populace - tři. A z tohohle posledního důvodu zůstávám (i když trochu nerad) u těch tří. Knížka bude asi lepší. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (9)

  • Herec Fares Fares v skutočnosti žije vo Švédsku a pre úlohu Asada sa musel naučiť po dánsky. (Arsenal83)
  • Když si Uffe Lynggaard (Mikkel Boe Følsgaard) namáčí ukousnutý párek v hořčici a kečupu, tak v dalším záběru je tentýž párek nedotčený. (moznazitra)

Související novinky

Dánové rozjeli filmové série

Dánové rozjeli filmové série

21.12.2014

Dánská kinematografie platí za velmi kvalitní a úspěšně se prosazuje i v zahraničí. V poslední době se tamní produkce zaměřila i na adaptace domácích úspěšných knižních sérií do filmový podob. Zatím… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno