Reklama

Reklama

Sils Maria

  • Francie Sils Maria (více)
Trailer 3

Okouzlující a stále atraktivní čtyřicátnice Maria Enders je na vrcholu své herecké kariéry, kterou před dvaceti lety odstartovala ztvárněním provokativní a nezapomenutelné postavy Sigrid v oceňovaném lesbickém dramatu. Právě přijala nabídku zahrát si v současném remaku tohoto slavného filmu, avšak tentokrát se má zhostit role starší Heleny, kterou Sigrid svede a dožene až k sebevraždě. Maria se svou asistentkou odjíždí do Sils Marie, odlehlé oblasti švýcarských Alp, aby se nerušeně připravovala na svou náročnou roli. A role Sigrid na druhé straně připadla lehkovážné mladé hollywoodské hvězdičce, vyžívající se v alkoholových skandálech. Maria se tak na rozdíl od původního filmu nachází na druhé straně zrcadla, tváří v tvář okouzlující dívce, která je v podstatě znepokojujícím odrazem jí samotné. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (99)

Smisek 

všechny recenze uživatele

Nádherný film. Nevím, jestli začínám mít slabost pro filmy bez děje, viz Chlapectví, které jsem viděl nedávno, ale tenhle film se povedl. Sils Maria vás prostě pohltí, a to nejen úžasnou hudbou a překrásnou přírodou, ale především duetem Binoche-Stewart. Do toho výborně vykreslená hvězda mladé generace Chloë stylově skrze nová média. Film není hezký, milý, ani nějaký bezstarostný..je to ale nádherný film ze života, který vám ani nezodpoví všechny otázky, které nadhodí. A to mám rád. Do toho pro mě příjemný objev ve formě Kristen Stewart, kterou jsem zatím neměl možnost nikde vidět a jejíž výkon byl famózní. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Kvalitní konverzačka opírající se o slušné dialogy a stejně tak herecké výkony. Zpočátku je spíš sondou do zákulisí a práce asistentky hvězdy, později o vyrovnávání se s rolemi (nejen těmi fikčními), stárnutím, koloběhem života a hořkou paralelou mezi zkoušením textu a skutečností. Prakticky jediné, co mě na snímku štvalo, bylo to ukončování scén a především jednotlivých částí (jedna věc je nechat něco vyznít do ztracena, druhá to dost necitlivě useknout). Kvůli tomu „pouze“ solidní 4*. „Chceš scénu v obchoďáku?“ – „Ne.“ – „Sérii reklam na brýle?“ – „Ne.“ – „Je to jen v Latinské Americe.“ – „Nechci.“ – „Dobře...je tu španělský hororový film. Hrála bys matku představenou. Z nějakého důvodu tam jsou i vlkodlaci.“ – „Ne!“ – „Rozhovor pro italský magazín na téma: Svádění po čtyřicítce. – „Ne!“ ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[Be2Can 2014] Najambivaletnejší film prehliadky. Konverzačný trojlístok Binoche-Stewart-Moretz popisuje akcenty v herectve ovplyvnenom generačným odstupom, vývojom a fyzickým i psychickým dospievaním s pár zvláštnosťami. Každá z nich reprezentuje charakteristický stereotypný obraz, ktorý odráža povrchnú verejnú mienku - konzervatívna klasická herečka Maria v strednom veku s predsudkami voči modernému rázu kinematografie a nastupujúcim hviezdam a "hviezdičkám", jej protipól v podobe obletovanej "hviezdičky" Jo-Ann, stelesňujúcej na prvý pohľad všetko, na čo sa Maria díva s posmechom, ale zároveň snažiaca sa o vymanenie zo škatuľky škandalóznej celebritky prechodom do divadelného a artového odvetvia, a nakoniec ešte stále veľmi mladá, ale zároveň už vyspelá Valentine, ktorá je tak niekde medzi - avšak nie je herečka, len asistentka. Prvú polovicu filmu, príznačne rozdeleného do dvoch kapitol a epilógu, uvedených cez naratívne obrazy alpskej Sils Maria, je súbojom na hrane katastrofy, v ktorom ploché archetypy rozprávajú o ničom a nikam sa nedostávajú. V druhej polovici však nastáva nečakaný obrat, ktorý sa vyjaví úplne nenápadne a akoby len tak mimochodom, avšak zásadne všetko zmení. Jeho dopad nečujný absolútne podrýva predčasne utvorený názor na čisto konverzačný skoropopulizmus (pocit rozprávania o ničom, len pekného obalu bez skutočných základov a pochopenia témy) a stáča výhybku na koľaj, ktorá dovedie vyústenie úplne iným smerom. Inscenácia, ktorá spravila z Marie hviezdu a v ktorej má teraz stvárniť protiklad svojej mladosti a zároveň sa premieta do jej vlastného života - ona Helenu nehrá, ona sa ňou stáva. To nakoniec potvrdí aj príchod Jo-Ann na scénu (ktorý je mimochodom podľa môjho názoru trochu zbytočný, pretože prítomnosť Moretzovej počas 90% filmu len v podobe úzko spätej s jej generáciou - teda fotografií a videí na internete či v televízii, alebo vo filme v kine dodávala jej postave zvláštnu mytizovanú pozíciu, keď si divák nebol schopný overiť, či je skutočne len taká, ako ju prezentujú médiá). Spätne dostáva prvá kapitola nové vrstvy a hrubšie obrysy, ktoré pod svetlom vrhnutým faktami dostávajú iný význam. Vzdanie holdu prírode prostredníctvom zasadenia a citácie starých nemých oslavných dokumentov a filmov s dominanciou zasnežených vrcholkov hôr (legendárny, dnes už prakticky neexistujúci žáner "vysokohorských filmov", ku ktorého koreňom sa film vrhá a jasne na ne odkazuje švajčiarskymi lokalitami). Reklama na Peugeot s Kristen Stewart, ktorej je nevoľno natočená v dvojexpozícii s absolútne odlišným hudobným sprievodom, aký môžme počuť po väčšinu filmu, je zábavná. A na záver zostáva aj jedna nevyjasnená otázka. Alebo viac? Na to už musia prísť diváci sami... 80% ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl Sils Mariu k něčemu přirovnat, napadá mě leklá ryba a to mi nepřijde zrovna pozitivní. Leklá ryba obvykle smrdí od hlavy a od hlavy (režie) smrdí i tento film. Nevím, kdy naposledy jsem viděl takto nudně zrežírovaný film, který ve spoustě scén neohrabaně přešlapuje na místě a neví jak dál. Téma je zajímavé, scénář není špatně napsaný, některé dialogy fungují a jsou zábavně vypointované a herci odvádějí velmi dobrou práci - ne jen Binoche i Stewart se překonává a je příjemně civilní. Jenže když je film nuda? Dalším Assayasovým filmům se raději budu vyhýbat. 50% ()

VasaX 

všechny recenze uživatele

Konverzační drama ze světa jedné stárnoucí filmové/divadelní hvězdy a světa kolem ní. Dobré konverzačky mám rád, ale tady mě to až na pár momentů moc nebavilo a Maria/Juliette Binoche mě postupně čím dál více iritovala. Navíc i s vědomím, že to má dvě hodiny mi přišlo, že se to hrozně táhlo a obávám se, že pokud měl film nějaké poselství či předával nějaké hodnoty, tak mě to minulo. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (9)

  • Režisér a scénárista Assyas cíleně napsal roli pro Juliette Binocheovou a scénář rozvinul na hraně fikce a odkazů ke skutečným událostem. S herečkou se totiž podle vlastních slov zná odjakživa, nikdy jí ale neřekl, co píše. Chodili na večeře, kde ji poslouchal, všímal si toku její řeči a podobně. (Zdroj: HN). (hippyman)
  • Podle producenta Charlese Gilliberta byla první volbou do role Valentine Kristen Stewart, jenže kvůli časovému plánu nemohla roli přijmout. Poté získala roli Mia Wasikowska, ale ta odmítla. Nakonec Kristen Stewart dostala jiný časový harmonogram a roli přijala. (Cheeker)
  • Kristen Stewart (Valentine) měla původně hrát Juliinu milenku. Sama ale přišla s tím, že by to pro ni bylo příliš nudné. (Zdroj: HN). (hippyman)

Související novinky

Přehlídka Crème de la Crème II

Přehlídka Crème de la Crème II

12.05.2015

Druhý ročník přehlídky francouzských filmů Crème de la Crème se uskuteční od 13. do 17. 5. v pražských kinech Lucerna, Evald a Mat a poprvé vstoupí do regionů. Do kin za nevšedními zážitky mohou… (více)

Be2Can: unikátní přehlídka festivalových filmů

Be2Can: unikátní přehlídka festivalových filmů

30.09.2014

Berlín, Benátky, Cannes – tři prestižní mezinárodní filmové festivaly, které každoročně přináší divákům to nejzajímavější ze současné filmové tvorby. Společnost Film Europe Media Company přinese… (více)

Reklama

Reklama