Režie:
Adam WingardScénář:
Simon BarrettKamera:
Robby BaumgartnerHudba:
Steve MooreHrají:
Dan Stevens, Maika Monroe, Brendan Meyer, Sheila Kelley, Leland Orser, Lance Reddick, Tabatha Shaun, Chase Williamson, Joel David Moore, Ethan Embry (více)Obsahy(2)
Rodina Petersonových truchlí nad ztrátou syna, který padl ve válce. Jednoho dne zazvoní u dveří jejich domu jistý David (Dan Stevens), který tvrdí, že byl přítelem jejich syna a jeho parťákem z jednotky. Před jeho smrtí mu slíbil, že dohlédne na jeho rodinu, která Davida po počátečním šoku příjme a brzy jej začnou brát za rodinného přítele a životní oporu. Zanedlouho se však začnou objevovat záhadné podivnosti v Davidově chování a ve městě se přibývá vražd. Nedůvěra narůstá zejména v Petersonových dceři Anně (Maika Monroe), která se rozhodně přijít na kloub tomu, kým host v jejich domě opravdu je. (peetriss)
(více)Videa (6)
Recenze (291)
Jeden z najzábavnejších a najštýlovejších thrillerov tohto roku. Hoci ten thriller rozhodne nie je „čistý“ a po určitom orezaní by z toho nebol problém urobiť napr. priamočiary slasher. Je vidieť, že Adam Wingard má slabosť pre filmárske časy minulé (80´s) a nesnaží sa zbytočne zapadnúť do trendovej produkcie, no napriek tomu jeho počin pôsobí stále moderne a tých pár tematických nápadov / momentov zaváňajúcich starým dobrým Carpenterom či Cameronom rozhodne poteší. Jeho predošlý highlight "You're Next" však podľa mňa už nikdy neprekoná a zaradí sa ku tvorcom, ktorý to najlepšie vypustili v úvodných rokoch kariéry (podobne ako A. Aja už neprekoná "Haute Tension" či W. Craven netromfne "A Nightmare on Elm Street"). Tým by som však nijak nechcel znižovať hodnotu tejto pecky, len vravím. ()
Skutečné multidobové retro. První polovina se rozjíždí jako mimořádně rozplajzlý, tisíckrát omletý devadesátkový sryler, aby se ta druhá mohla zvrhnout v nejpokleslejší osmdesátkový akční brak (čti – totální, na hlavu postavená pičovina, u níž v anotaci překvapivě chybí „kokotmédie“ nebo „čurákoteska“), přičemž to postrádá jak devadesátkový drajv, tak osmdesátkovou patinu. Smutný fuckt, že je to v červených číslech, přikládám jen tomu, že spousta zdejších prudkých „heteráků“ pocítila pnutí z toho modrookého Kena v hlavní roli. Herecky byl sice opravdu výborný, nicméně čtyřkovat a pětkovat to tu jen kvůli nateklému přirození je jednak neobjektivní a druhak velmi buzerantské. Tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě kůl a moderně říci „gej“. ()
,,BYLI JSME SI S KALEBEM VELMI BLÍZCÍ, A JEDNA Z VĚCÍ, CO CHTĚL, BYLO, ABYCH NA VÁS DOHLÍDL…" /// To se takhle u dveří (stále) truchlící rodinky zjeví frajer, a že prej s mladým honil ty Talibance. Okamžitě je nastěhovanej do baráku a zdá se to bejt spíš scénář slasherovej než thrillerovej. Může totiž trpět tím syndromem, nebo mu může prostě jen jebat. Rodince však návštěva přišla vhod (a to ani neměl baráček k lesu vchod – soráč nějak na mě dolehla ta vánoční atmosféra). Frajer totiž na výbornou zvládá roli chůvy. Můžou za to nadstandardně vyvinutý instinkty. Taky po něm jedou baby, takže tam bude vyvinutý asi i něco jinýho (to je pouhá úvaha, k nějakému odbornému měření během projekce nedošlo – pozn. autora). A tak vobčas zlomí kost, a nějaký kosti srdce (snad se v tom vyznáš…). Otázkou však není koho skolí, ale KDO JSI DAVIDE? (Who are you David? Kto jsi Davide? Ai là bạn Davide? – multi vložka pro multi publikum a účty.) Do půlky (možná víc) je to béčko, který nesere, ba vobčas pobaví, hlavně když týpek dělá tu chůvu. Pak se to nějak rozesere, zřejmě proto, že bylo potřeba hezouna Dana Stevense někam posunout. Myslím jako do rozhodující filmový fáze. A tak přidaj akci, vodeberou optimismus a v duchu 80sátkovejch bijáků je (voni věděj) naženou do helloveenskýho bludiště a vytvořej jedno z nejpřitroublejších finále, jaký svět uviděl. Taky ze mě dělaj maličko idiota. Nad těma 3* hodně váhám, ale za ten zajímavej soundtrack… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám zjistit, kde se najdou ideální vojáci (tak hlavně by neměli moc přemýšlet…). 2.) Přišel frajer a chce na mě dohlížet (a taky na dceru…). 3.) Thx za titule ,,MaaRtyCZ“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Pro mě osobně je to velký překvapení, nic zázračnýho jsem od tohohle filmu nečekal, ale what the fuck??? Příběh nijak slavnej, ale hlavní postava v podání Dana Stevense? Naprostej luxus. Kombinace charismatickýho týpka, pár zvratů a hudby z tohohle filmu dělá víc než jen obyčejný béčko. Já se bavil od začátku až do konce. ()
Vše to začalo dost nevinně, první půlka filmu se táhne, nicméně nenechá diváka klidným. Režie velice dobře pracuje s napětím a tajemstvím, které nechá divákovi velký prostor vlastním rekonstrukcím. Nutno dodat, že film stojí a padá s Danem Stevensem a jeho charismatem, a to hlavně kvůli absenci nějakého děje. Druhá část filmu je jiná, jakoby na první část ani nenavazovala, žije si vlastním životem. Problém filmu je jeho nesourodost, často diváka někam dovede a následně úplně změní notu. Spoustu věcí nedává příliš smysl: odfláknuté motivace - zejména hlavní postavy. Vlastně vůbec nevím proč se k rodině vydal. Čekal jsem, že se víc dozvím na konci, ale celé gró si film zatajil pro sebe. Raději Drive. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Součástí původního scénáře, podle kterého se měl děj odehrávat v Korey, byla i automobilová honička na 50 stran. (Phill67)
- Pri vyvrcholení filmu je možno niekoľkokrát vidieť masky z filmu Halloween III (1982) zobrazované projektorom na stenu. (Da_reba)
- Pro soundtrack k tomuto filmu byly použity 3 dřívější songy nizozemské skupiny Clan Of Xymox: „Masquerade“, „A Day“ a „Cry in the Wind“. (Frontie)
Reklama