Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Mějte se na pozoru, na podivnosti pana Refna musíte být patřičně naladěni. Neonový Démon může fungovat pouze pokud se poddáte atmosféře plné fialových barev a duševní prázdnoty. Ztracená dívka v novém městě těžko nalézá svůj smysl života, avšak jejím naplněním je krása, úspěch a povrchnost. A je to právě i povrchnost, která dokáže konzumovat, až z člověka nezbyde nic než jen ošklivě zmalovaná skořápka... 6/10 ()
Zamrzelo ma plytvanie známymi hercami. Christina Hendricks ešte nie je taká megahviezda, ale Keanu Reeves mal toľko priestoru, že ho mohol hrať takmer hocikto. Umiestnenie celebrity vysokého kalibru na pár scén si nemôže dovoliť hociktorý excentrický režisér. Tarantino napríklad áno, lebo dokáže dať každej postave životnosť, na ktorú sa nezabúda. Ale tu boli menšie postavy nevýrazné. Potešil ma priamočiarejší príbeh než v Refnovom predošlom filme, pretože pri opájaní sa výrazným vizuálom divákovu sústredenosť nechytala žiadna lynchofóbia. Hlavným kameňom úrazu mi však pripadá byť násilné robenie femme fatale z Elle Fanning, ktorá ňou (ešte) nie je. A ani dve hodiny s ňou vo všetkých farbách a uhloch ma o tom nepresvedčili. Takže zbytočná ONAnia. ()
Ok, zjevně šílený Winding Refn se mi občas, jako u minulého filmu, do vkusu trefí, ovšem nyní mi už přijde, že moc přehání. Ta stylizace do červených a veskrze nepříjemných neonových barev je pořád úchvatná, násilí se ovšem nyní opodstatnit nepodařilo. Ač jsem byl u Jen bůh odpouští spokojen mnohem více než většina lidí, tenhle kousek si asi zopakovat nepotřebuji...5,5/10 PS : Keanu Reeves is the World's Biggest Asshole! ()
Hypnotický, extatický, neonový Refn tvořící vizuální estetiku - tak vtahující, tak prozářenou, pomalu plynoucí, snově vyváženou, barevnou kompozicí abstraktní. Hudebně geniálně sugestivní, temný, až pod kůži pronikavý - v žilách kolující [Cliff Martinez, Julian Winding]. Atmosferově nadpozemský s pod-tónem démonicky elektrizující. Dějově stylisticky kontroverzní, okrajový. it's beautiful. [Film Europe, Bratislava 2016] ()
"Beauty isn't everything. It's the only thing. True beauty is the highest currency we have. Without it, we would be nothing." ________ Esence neochvějnosti audiovizuální krásy v nejlepším celovečeráku barvoslepého dánského vizionáře Nicholase Windinga Refna, který se tímto filmovým milníkem sám sebe korunoval na Neonového démona 💜 Euforický to zážitek. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- V úvodní scéně měla Elle Fanning tak dlouho otevřené oči, že se jí kontaktní čočky vypálily do očí díky sálajícímu horku ze světel. (Hal_Moore)
- Během natáčení režisér Nicolas Winding Refn namísto klasického "Akce!" křičel "Násilí, zkur*****i!". (Hal_Moore)
- Elle Fanning bylo 16 let, když se začalo natáčet a 18 let, když měl film premiéru. (Hal_Moore)
Reklama