Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Carmen potřebuje peníze na film, a tak vyloupí banku, kde jí padne do oka chlápek z ostrahy. Kamery se rozběhnou, ale zmatky a plánovaný zločin možná jejich aférku zhatí. (Netflix)

Recenze (14)

majo25 

všechny recenze uživatele

Niekto sa hral na umenie a takto to dopadlo. Čírá nuda kombinovaná s nevkusom, zlými dialógmi, zlými scénami, zlou hudbou, nezaujímavými postavami, blbými predelmi na večne trilkujúce hudobné trio či pohľadmi na vodu. Lúpež v banke bola snáď zlý vtip. Zbytok tvoril chaotický vzťah dvoch milencov/nemilencov. Celý čas som čakal, že niekto povie "strih" či "koniec, máme to". Dokázal som to dopozerať len kvôli zmyselnej Maruschke Detmersovej, ktorá bola na obraze viac nahá ako oblečená. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Křestní jméno Carmen je estetickým aktem determinace plného významu slova Carmen. Godard tu rozvinul svůj častý motiv jazyka, slov a významů do energie, tedy do dynamického tvůrčího pohybu všeho dění i všech zainteresovaných zobjektivizovaných subjektů. Carmen, to je příhodná analogie k ambivalenci lidského bytí, právě jí je život člověka vymezen stejně tak, jako je určován významy a definicemi slovních pojmů, jež si navíc člověk sám stanovuje. Je třeba upozornit, že natáčení filmu není cílem protagonistů, děj není hnán touto motivací, nýbrž natáčení filmu je jen zástěrkou k dění, tzn. zastírá vlastní motivaci, jež nemá vůbec nic společného s ambicí natáčet film. Film je Godardovi kultištěm, v němž rituálními úkony obnovuje posvěcení života tak, že tvůrčím principem obrozuje a modifikuje skutečnost, která není tvořena pouze jednou linií, nýbrž vícerou vrstvou. Godard dodává všemu estetické napětí, významy neskrývá pouze za slovy, ale rovněž za zvuky, barvy, uspořádání či kontrasty a konflikty. Hlavním objektem zájmu naplnění vlastní determinace je Carmen (Maruschka Detmers), žena sebevědomě sledující své vlastní cíle, pro niž je láska spíše momentální okolností, a ne trvalejším stavem. Důležitou postavou pro pohyb dění vpřed je Joseph (Jacques Bonnaffé), muž odcizený a ztracený v tom náhlém uragánu vášní, jenž se kolem něj rozpoutal. Navíc, determinován svou vlastní osobností. Z dalších významnějších rolí: mladičká, nevinná členka smyčcového kvarteta a zprostředkovatelka Beethovenových slov Claire (Myriem Roussel), jen s vysokoškoláky spolupráci upřednostňující vůdce bandy Carmen (Christophe Odent) a strýček Carmen a filmař Jeannot (sám Godard), jenž poskytuje Godardovi prostor k jeho provokativním a ironizujícím tendencím, a také k odkazům a výrazům. Kameraman Raoul Coutard sestavil esteticky ladné obrazy, a slova a obrazy si navzájem vyměňují své pozice. Křestní jméno Carmen, Godard obohacující skutečnosti o doposud utajované rozměry kultickým úkonem tvůrčího principu. Filmová poezie. ()

Reklama

pollstro 

všechny recenze uživatele

Godardova volná inspirace opery Carmen, jenž lze charakterizovat jako zvukový film, který je ústředním designovým motivem filmu. Veškerá vážnost příběhu je roztříštěna groteskními a hrubými tvůrčími prvky, které balancují mezi komedií a tragédií. Z toho plyne kombinace melancholického a komediálního stylu, který doplňuje poetický obraz a zmíněný klíčový zvuk. Godard opakovaně porušuje veškeré hranice konvenčních pravidel filmové tvorby a zároveň tak zpochybňuje veškeré interpretační přístupy uměleckých kompozic. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Godardovská variace Bizetovy opery. Ovšem hudba ve filmu je Beethoven, nikoliv Bizet! :) Jde o film, který je protkán režisérovým cynickým humorem s notnou dávkou sebeironie - Godard si tu zahrál karikaturu sebe sama (v jedné sekvenci sděluje, že se svými přáteli také točí filmy). ___Skromná ale precizní mizanscéna, výborná práce se světlem nikoho nepřekvapí - tak snad Godard s ghettoblasterem či samotné angažování Detmers s pár decentně netaktními záběry jako další ostrakizace mainstreamové popkultury? Ale to přece všichni víme, že Maruška ji má "hairy". 90% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

No, asi takhle - úvod mě bavil a ve scénách, které chtějí být vtipné (a mnohdy taky kupodivu jsou), se mi ten film líbil hodně. A dokonce především ve scénách, kde vystupoval sám Godard. Jenže pak tu je i vše ostatní, co mě nebavilo, přišlo o ničem a o prvcích typických pro Godardovu pozdější tvorbu ani nemluvím. On tu sice zase hezky experimentuje, to jo, na některé filmařské nápady je radost pohledět, i o nějaký děj se to chvílemi snaží (ačkoli asi tolik jako u Detektiva), ale stejně mě to nijak víc neoslovuje. A i když bych tomu klidně ty slabé tři hvězdy dal, brání mi v tom fakt, že na rozdíl od jiných Godardových novodobých sledů různých myšlenek tu těch myšlenek je značně míň a místo nich zde jsou jen prázdné, vatové plky. V tom případě ji dát fakt nemůžu, když jsem si z Krále Leara nebo již zmíněného Detektiva odnesl malinko víc a obojí zde u mě přitom má dvě hvězdy. Tím pádem nechápu ani to, že Godard se vůbec Křestní jméno Carmen rozhodl natočit, když to nejvíc připomíná jakýsi pokus o godardinovu pro širší publikum, která se tak tváří, ale nikdy taková být nedokáže. Co je ten film vlastně zač? Lepší 2* ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama