Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Tahleta diplomka je asi jako španělská fincherovka. Studentka nějaké asi filmové vědy, Angela, dělá diplomku o násilí ve filmu, i když sama násilí nemá ráda a na uvěřitelnosti tomu dodává hlavně výběr hlavní herečky, která vypadá půvabně křehce s dlouhým štíhlým krkem :), a protože sama nezná žádné extrémně brutální filmy a neví kde by je sehnala, tak požádá vedoucího své práce jestli by se nekoukl do univerzitního archivu a taky se zeptá jednoho dalšího studenta, co je na škole nechvalně proslulý jako koukač na úchylárny a porno. Tohle je jen začátek, který se velmi záhy přehoupne do mrazivého thrilleru točícího se okolo snuffu, protože už návštěva archivu, i když o nic velkého nejde, má podivně znepokojivou atmosféru, která se stupňuje čím dál se Angela dostává k odhalení, kdo je za nahrávkami brutálních vražd. Hudba i světlo (i když u toho nevím jestli to nebylo prostě jen stářím kopie, že to bylo trochu jako přes tmavší filtr) napomáhá velmi husté atmosféře příběhu, kde jsou divákovi předkládána různá vodítka k vyřešení případu, ale čím víc jich je, tím menší jistotu má divák i hlavní hrdinka komu se dá věřit a komu ne. Až do úplného závěru není jasné kdo je teda zloun a když se to odhalí, tak pořád není jisté jak to vlastně dopadne :). Ať už reálná existence snuffu je jen povídačka z černé sanitky nebo ne, tak všichni už dávno ví, že úchyláků po světě běhá spousta a dělají i to co by nenapadlo ani toho největšího zvrhlíka, takže film působí silně, reálně a děsivě jen jako samotný detektivní thriller i bez toho trošku snad moralistního podtónu nebo možná úvahy nad tím kam by mohla směřovat přílišná explicita na obrazovce. Velká pětka :) ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když režisér snuffu zakřičí: „Cut!“, co tím vlastně myslí..? Na Tesis lze koukat ze dvou úhlů. Jako na thriller, u něhož postavy (podobně jako v Cravenově stejně starém Vřískotu) budí podezření tím, že se nechovají moc podezřele a podnikají nerozumné věci za účelem zmatení divákovy podezíravosti či naplnění některých hloupých pravidel žánru. Amenábar občas přijde s dobrým nápadem, ale nepřesvědčivé podání výše uvedeného a přemrštěná délka podstatně otupují ostří napětí. Druhý pohled patří medializaci násilí, které lidi, pokud zrovna nejsou jeho cílem, fascinuje už od nepaměti. Vyhledávat ho, pasivně přijmout a jedním dechem pokrytecky odsoudit aktivního vykonavatele, to by nám šlo.. V samém závěru je to hezky nakousnuto, ale studie na toto téma raději ponechávám jednomu kanadskému gynekologovi, který dobře ví, že televize je realita a realita je míň než televize.. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Thesis připomene Videodrome, ale není tak haluzový a imaginativní a nabídne "jen" atmosférické a napínavé pátrání po sériovém vrahovi točícím snuffy (jako o dva roky mladší 8mm). Solidní scenáristicko-režisérský celovečerní debut, který ale v druhé polovině poněkud ztrácí na tempu. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Prakticky by som sa mohol len podpísať pod komentár Rob Roya. Identické pocity pretrvávali aj vo mne. Škoda, pretože námet volal po niečom oveľa prepracovanejšom a zaujímavejšom, ako je tomu v skutočnosti. Spočiatku moje hodnotenie lietalo medzi 3-4, čím ďalej som bol však čoraz viac otrávený a znechutený. Odpustím hocičo, ale toľko nelogických postupov, scenáristických dier a divného správania postáv už nie. 50%, keď prižmúrim všetky oči, ruky, nohy.. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Největším tahákem tohohle thrilleru pro mě bylo jméno 'Ana Torrent'. Moje nejoblíbenější dětská herečka (El espíritu de la colmena, Cría cuervos) si ovšem tentokrát zahrála v trochu jiném žánru... Chtěl jsem být objektivní a hodnotit tenhle film s přihlédnutím k jeho stáří (skoro 20let), ale nedokážu se ubránit kritice za tu spoustu šablonovitých klišé... Třeba když Ángela na prvním útěku před Boscem opustí univerzitní chodby plné lidí a běží kamsi do sklepních katakomb. A vysportovaný frajer je nejdřív deset metrů za ní, aby na ni za chvíli ztrácel už několik vteřin, i přes její lomcování klikami, bloudění a pády... Nebo scéna s Chemou a sirkami v podzemí - šel by opravdu někdo v téhle situaci (poloprázdná krabička sirek) rychlostí 1 sirka na pár metrů? A spousta jiných podobných momentů. A to ani nemluvím o obligátním 'nepochopitelném chování postav'. Takovéhle debilizování diváka mě fakt unavuje; užívám si hloupá klišé třeba v prvoplánově hloupých vyvražďovačkách, ale v "seriózním" thrilleru mi vadí. A navíc ta praštěná zápletka (sklad a střižna snuff filmů je kdesi ve sklepě univerzity, kde se doličný materiál válí v nějaké komoře v papírových krabicích). A dál - obě dvě filmové mrtvoly jsou asi těmi nejmizerněji zahranými filmovými mrtvolami jaké jsem viděl (obě se totiž evidentně hýbají). Zkrátka Tesis na mě působí příšerně amatérsky a zastarale, jsem už holt zmlsaný novodobou španělskou produkcí. Slabé tři. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Amenábar jednu svoji filmovou postavu pojmenoval po skutečně žijící osobě, byl jí jeden z profesorů, který ho nechal na univerzitě propadnout - profesor Castro (v tomto filmu jeden z hlavních viníků v aféře okolo snuff filmů). (gattaca)
  • Film Diplomová práce byl nominován na 8 cen Goya. Získal jich nakonec 7: za nejlepší film, nejlepší začátečnickou režii („Mejor dirección novel“ - Alejandro Amenábar), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Fele Martínez), nejlepší původní scénář (Alejandro Amenábar), nejlepší produkci (Carlos Bernases), nejlepší střih (Mª Elena Sainz de Rozas) a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Reklama

Reklama