Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

freddy 

všechny recenze uživatele

Dokonalý thriller! Tohle byl jeden z nejlepších thrillerů, které jsem kdy viděl. Bylo tu napětí, bylo zde zajímavé téma, bylo zde několik podezřelých, mělo to náboj, a mělo to mrazivou atmosféru. Snuff film je určitě atraktivní téma, zvláště, když je použit jako hlavní zápletka pro thriller. Alejandro Amenábar si s tímto námětem vyhrál a dá se říci že hlavně díky jeho režii je tenhle thriller jedním z nejlepších mnou dosud viděných thrillerů. A nutno dodat, že se mi ani nepovedlo uhádnout vraha, nebo chcete-li onoho autora snuff filmů, po němž hlavní hrdinka pátrá. Prostě perfektně natočený thriller s velmi zajímavou zápletkou. Taktéž musím pochválit herecké výkony, protože vše je velmi lehce uvěřitelné. Tohle je můj dosud jediný španělský thriller, který jsem kdy viděl, ale rozhodně stojí za to ho vidět. Jinak poprvé jsem ho viděl v TV v roce 2003. A až nyní, po pěti letech, jsem ho viděl podruhé. A nutno dodat, že scény z tohoto thrilleru se mi tehdy usadili hluboko v hlavě a v tom pětiletém mezidobí mezi prvním a druhým zhlédnutím se mi stále některé scény z tohoto filmu přehrávaly v hlavě. Takže to znamená, že tohle je jeden z těch nezapomenutelných filmů, který jsem schopen si vybavit i po letech. A tohle je pro mě známka kvality filmu. Takže dávám maximální hodnocení. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Začátek je velmi slibný, ale ke konci se to už dost zvrhne v dojem stokrát viděného i ohraného - každý dějový zvrat je strašně předvídatelný, a celková délka přes dvě hodiny je vyloženě úmorná - zkrácení a zrychlení tempa by filmu po mém soudu jen prospělo. Horor to není ani omylem, spíš thriller, a navzdory námětu je to film pozoruhodně krotký - násilí i krve je zde naprosté minimum. Celé to navíc působí trochu laciným a amatérským dojmem, včetně hudebního doprovodu, byť mi je právě ten celkový punc začátečnického nadšení na tom filmu symypatický, spolu s odkazy na jiné filmy nebo tím celkovým devadesátkovým lookem, který je z toho cítit na sto honů (účesy, kostýmy, auta v ulicích, interiéry, kouří každý a kouří se všude, třeba i profesor na přednášce...). Hlavní postava Ángely je zajímavá, byť jsem měl trochu problém věřit, že po ní chlapi tak letí (Ana Torrent vyloženě není můj typ, navíc ty neforemné devadesátkové hadry jí na kráse moc nepřidávají); daleko zajímavější mi přišla postava Chemy - už jenom všechna ta jeho trika ve filmu nemají chybu. Celkově jsem rád, že jsem to mohl vidět, a vcelku mě to bavilo. ()

Reklama

6thSun 

všechny recenze uživatele

BROJLERY: až na pár blbostí, jako je nezamknutá a celkem pohodlně dostupná skrýš snuff filmů nebo závěrečná pasáž, kdy hodlají v televizi odvysílat za bílého dne právě jeden ze snuff filmů KONEC BROJLERŮ, je to napínavá podívaná od začátku do konce, i když Schumacherových obdobně tématických 8 MM zůstane zřejmě navždy nepřekonáno. 75% ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tenhle film na pomezí hororu a thrilleru nesází tolik na vytváření strachu, jako spíš na práci s diváckým očekáváním. To se projevuje trochu jinak načasovanými lekačkami (nepřicházejí ve chvíli, kdy by je někdo čekal), ale zejména tím, že publikum po celou dobu neví, komu má vlastně věřit a podezřelý střídá podezřelého prakticky z minuty na minutu. Do poslední chvíle si člověk nemůže být úplně jistý, kdo v „tom“ jede a kdo ne. Atmosféra je slušná, napětí také nechybí, i když jsem čekal asi něco drsnějšího. A když pominu poněkud rychlé vzplanutí svetru a ne úplně pochopitelnou narážku na v té době již neexistující Československo (o jaký film jako mělo jít?), vidím to na slušné 4*. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Los perfectos sorta del horror espagnol. Amenábar má kvalitnú prácu s kamerou, zamotaný scenár a hustú atmosféru v krvi, a s Anou Torrent a Eduardom Noriegom rozohráva nebezpečné pátranie po vrahovi dievčaťa, o ktorého smrti doteraz nikto ani nevedel... Napínavé na každom centimetri, s kvalitným obrazom a zvukom, po formálnej stránke niet čo vytknúť. S pohľadom na skutočnosť, koľko mal vtedy Alejandro k dispozícii prostriedkov, výnimočný film, ktorý si musel poradiť sám. A podarilo sa. 80% ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Amenábar napsal část scénáře k tomuto filmu již během svých studií na Complutense University of Madrid (španělsky Universidad Complutense de Madrid), jejíž budova a prostory si ve filmu také "zahrály". (gattaca)
  • Film Diplomová práce byl nominován na 8 cen Goya. Získal jich nakonec 7: za nejlepší film, nejlepší začátečnickou režii („Mejor dirección novel“ - Alejandro Amenábar), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Fele Martínez), nejlepší původní scénář (Alejandro Amenábar), nejlepší produkci (Carlos Bernases), nejlepší střih (Mª Elena Sainz de Rozas) a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Reklama

Reklama