Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Genialita je hezká věc, ale často kvůli ní narážím na pokažené filmové zážitky. Jeden takový nastal v případě tohoto snímku, kdy můj první a jediný podezřelý byl skutečně oním vrahem. Musel jsem tak celou dobu trpět nesmyslné chování zúčastněných postav, které přehlížely naprosto zřejmé indície a vůbec celkový scénář mi přišel děravější než cedník. Když divák vůbec přihlédne ke scénáři, tak zhruba od poloviny snímku už by ani žádný dějový zvrat nedával logický smysl. Karty byly rozdány vcelku jasně, a tak divák pouze sledoval a těšil se, kdy to krásce v hlavní roli docvakne. Moc hezky se mi na ni ovšem koukalo, protože mi zevnějškem hodně připomínala jednu osobu velmi blízkou mému srdci. Zamlouvaly se mi vcelku i zajímavé použité režisérské praktiky. Fungovala i nastavená atmosféra. Takže až na nechutnou předvidatelnost a dějové nesmysly, z nichž nevýraznější a nejvíce do očí bijící je rozhodně "skrýš" filmů zachycující vraždy na škole volně přístupná z tamní knihovny. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Vy študenti sa stále zaujímate o filmy, ale viete o nich hovno.“ Mrazivá a inteligentná DIPLOMOVÁ PRÁCA ma zaujala ešte pred samotným pozretím a to svojou zápletkou. Tá sa venuje šokujúcemu civilizačnému fenoménu s názvom snuff (s ktorým majstrovsky pracoval Joel Schumacher vo výnimočnom trileri 8MM). Režisér Alejandro Amenábar natočil znepokojivú a povinnú filmovú záležitosť pre každého, kto pokladá znepokojivý fenomén snuff za fascinujúci. Nevraviac o tom, že je to proste dobre zrežírované (zápalky v tme). Scenár miestami prekombinovaný. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilový tovar s minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané s nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když režisér snuffu zakřičí: „Cut!“, co tím vlastně myslí..? Na Tesis lze koukat ze dvou úhlů. Jako na thriller, u něhož postavy (podobně jako v Cravenově stejně starém Vřískotu) budí podezření tím, že se nechovají moc podezřele a podnikají nerozumné věci za účelem zmatení divákovy podezíravosti či naplnění některých hloupých pravidel žánru. Amenábar občas přijde s dobrým nápadem, ale nepřesvědčivé podání výše uvedeného a přemrštěná délka podstatně otupují ostří napětí. Druhý pohled patří medializaci násilí, které lidi, pokud zrovna nejsou jeho cílem, fascinuje už od nepaměti. Vyhledávat ho, pasivně přijmout a jedním dechem pokrytecky odsoudit aktivního vykonavatele, to by nám šlo.. V samém závěru je to hezky nakousnuto, ale studie na toto téma raději ponechávám jednomu kanadskému gynekologovi, který dobře ví, že televize je realita a realita je míň než televize.. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jedna z hlavných postáv filmu, vysokoškolský profesor tvrdí študentom filmu, že severoamerickej tvorbe sa dá konkurovať iba tak, že dajú divákom to, čo chcú. Amenabar to bere doslovne a zahrňuje nás viacerými prevarenými klišé a do očí bijúcimi nelogičnosťami (kde napr. vzala ten nožík, aby sa oslobodila? To si ho postava, ktorá ju zväzovala, nevšimla?). Čiže ako severoamerická tvorba. Zámer to asi nebol, iba začiatočnícka chyba. Amenabar je ale veľmi zručný režisér, ktorý nás ihneď vtiahne do svojho sveta a nepustí až do konca, a to aj napriek všade číhajúcim klišé. Tesis je "suspense thriller", ktorý nikdy ani na chvíľu nenudí a ponúka vyústenie, ktoré mohlo byť aj prepracovanejšie, pretože ziaden šok nás na konci filmu nečaká. SPOILER: Viac som vsádzal na ženskú postavu v pozadí, alebo by ma uspokojilo, ak by bolo všetko na Angelu iba narafičené. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Amenábar jednu svoji filmovou postavu pojmenoval po skutečně žijící osobě, byl jí jeden z profesorů, který ho nechal na univerzitě propadnout - profesor Castro (v tomto filmu jeden z hlavních viníků v aféře okolo snuff filmů). (gattaca)
  • Film Diplomová práce byl nominován na 8 cen Goya. Získal jich nakonec 7: za nejlepší film, nejlepší začátečnickou režii („Mejor dirección novel“ - Alejandro Amenábar), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Fele Martínez), nejlepší původní scénář (Alejandro Amenábar), nejlepší produkci (Carlos Bernases), nejlepší střih (Mª Elena Sainz de Rozas) a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno