Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Skvělý nápad natočit film o tom, jak se nedá prakticky natočit film o Donu Q. De La Manchovi, snímek je celekm zábavný, jdou z něho krásně vidět pocity aktérů a tvůrců filmy, někdy i drásající nervy. Z filmu jde poznat charakter Terryho Gilliama, který se snaží natočit velkolepý film i z malými finančními prostředky, i když ví, že budou problémy s natočením tak snaha je převelká. Ale i přes všechny Gilliamovy úspěchy ho rád nemám, neuznávám ho, a proto dávám jen 3 hvězdy. Přijde mi, že je to hollywoodský režisér druhé kategorie, ať si o mě myslím každý co chce, ale prostě mi to tak přijde. Je jen škoda, že se film nepovedlo natočit, neboť s Johnnym Deppem by to mohlo mít úspěch. ()
Opravdu zvláštně podaný dokument, který vám přiblíží útrapy tvůrců nad jedním filmem. Když jsem se dodívala, napadá mě jen, že Don Quijote je snad prokletá kniha, kterou se podaří natočit asi jen těžko. Film byl díky tolika katastrofám dokonce vtipný, to už jenom kroutíte hlavami, že to snad ani není možné, aby jeden film potkalo tolik neštěstí. Opravdu sugestivní podání, něco o filmování se také dozvíte... Mně se to celkem líbilo a je škoda, že se film dosud nepodařilo dotočit, byl by bezesporu přinejmenším zajímavý. ()
Souhlasím s recenzenty, že tento umělecký dokument K.Fultona a L.Pepeho je strhující a fascinující. Ale co na něm shledali zábavného?! Už dlouho se mi nechtělo po skončení projekce tak plakat, protože zpráva o zmarnění jednoho životního snu mého oblíbence T.Gilliama nutí zoufale vykřiknout: „Dejte mu proboha někdo ty zatracený prachy!“ ()
Zlé štúdio, ktoré vlastne ani štúdio nebolo, vhodná lokalita bohužiaľ blízko vojenského priestoru, natáčalo sa za zvuku neustále preletujúcich stíhačiek, po prvom natáčacom slnečnom dni sa strhla búrka pričom malo byť tri dne stále pekne a všetko odplavilo, mokrá zem, slnko ostalo skované, hneď na to znovu ochorel hlavný herec a to bol začiatok konca filmu namiesto ktorého vznikol tento dokument... Film podáva pohľad na situáciu keď sa 10 ročná túžba natočiť film mení na prekliate natáčanie až po znechutenie už niekedy natočiť svoj vysnený projekt. ()
Dokument o marném boji jednoho Dona Quijota s větrnými mlýny. Quijotem zde byl Terry Gilliam, jehož každé natáčení nemá daleko k živelné pohromě. Nezávisle na tom, zda-li k nějaké skutečně dojde. Během realizace projektu Muž, který zabil Dona Quijota smetlo krupobití techniku za mnoho tisíc dolarů, místo natáčení neustále ohlušovaly prolétající stíhačky a hlavní představitel – Jean Rochefort – začal trpět takovými prostatickými bolestmi, že nebyl schopen sedět na koni. Don Quijote bez Rosinanty? Nemyslitelné! Ztracen v La Macha je fascinující nejen množstvím zajímavostí souvisejících s natáčením podobné velkoprodukce, je rovněž smutným příběhem jednoho muže, jehož sen se postupně mění v noční můru. Podstatnou část filmu tvoří materiály pořízené před a během několika málo dní natáčení, zbytek je pak vyplněn informacemi o Donu Quijotovi, o jeho filmových adaptacích, o neuvěřitelné smůle provázející snad každý Gilliamův film. Výsledkem je dílo natolik zajímavé, až se nabízí otázka, jestli by Muž, který zabil Dona Quijota dokázal svými kvalitami předčít tento dokument o jeho nevzniknutí. 85% Zajímavé komentáře: Oskar, arkie, CrazmydRed ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
Reklama