Reklama

Reklama

Fargo

(seriál)
  • USA Fargo
Trailer 1
USA, (2014–2024), 44 h 20 min (Minutáž: 39–69 min)

Tvůrci:

Noah Hawley

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Allison Tolman, Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Russell Harvard, Ewan McGregor, Patrick Wilson, Juno Temple, Kirsten Dunst, Colin Hanks, Carrie Coon (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(51)

Seriál Fargo, inspirovaný stejnojmenným oscarovým snímkem, adaptoval spisovatel a scénárista Noah Hawley. Děj se točí kolem zbrusu nového “skutečného” zločinu a neotřelých postav. Vše je protkáno typicky černým humorem, vraždami a pověstnou “minnesotskou zdvořilostí,” díky nimž se z filmu stala nadčasová klasika... (HBO Europe)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (634)

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// S01: "Můžete našlapovat opatrně jak chcete, ten led se pod vámi dřív nebo později stejnak prolomí." Lester Nygaard (if he could) S02: Příliš do sebe zahleděný wannabe-art, bez pořádné katarze, smyslnuplného charakterového vývoje, pamatování hodných scén nebo pořádné, originální atmosféry. Všechno je vypůjčené odjinud, neustále se odkazuje, ohlíží nazpátek, ohlíží do budoucnosti a jen málokdy to vlastně vůbec dává smysl. Failing letošních seriálů pokračuje, nové řady ze zaběhlých sérií s vyjímkou Pozůstalých prostě ne a ne zaujmout to správné tempo. Bída. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. SÉRIE – Definice řemeslný dokonalosti, vizuální pornografie se vším všudy, perfektní tribute původnímu celovečeráku, atmosféricky nervydrásající katalyzátor adrenalinu, výbordelná černohumorná satira, nekompromisní kritika americkýho konzervatismu a systémovýho korporativismu, revoluční gamechanger kriminálního žánru, a z hlediska scénáře nejvíce komplexní milník v dějinách televize. Bezchybný takřka ve všech aspektech a složkách. Jedním slovem: ženiální. Nemám slov. Onanie pro cinefily. Sledování v zimním období výhodou! Lorne Malvo, jehož ztvárnil démonický Billy Bob Thornton, je zcela bezkonkurečně král antihrdinů, respektive záporák záporáků. No a Martin Freeman mu zdatně sekunduje...... [VERDIKT: 20 sraček spadlejch do zimáku z 10! Noah Hawley a bratři Coenovi se bezprecedentně zapíší do dějin moderní kinematografie - jelikož jejich příběh mě absolutně odpálil do emocionální stratosféry] _____________ 2. SÉRIE – Sedmdesátkový ufoporno, delikátní řezničina, sociálně-kulturní polemika o tom že karma je děvka, psychedelická oslava gore zábavy, a v neposlední řadě grandiózní óda o strastech a radostech kriminality, v níž krása střídá nádheru - až mi ruka z tý instantní cinefilní masturbace odumřela. No neber to šamane! Kulervoucí zážitek........ [VERDIKT: 9,4 skalpů indiánského lovce Hanzeeho z 10] _____________ 3. SÉRIE – Do třetice všeho dobrého. Tentokrát ze soudku existenciálně tragikomický balady plné groteskních až karikaturních (a nijak charakteristicky černobílých) postaviček, jejíž narativní princip tkví v jednom prostém ponaučení: 1 střep = doživotní záruka štěstěny.... Jednoduše grandiózní filharmonický (ten symfonický hudební doprovod fakt nemá chybu), dramaturgický a herecký koncert par excelence, který nezapomíná na neodmyslitelný absurdní černý humor. Můj milášek Evžen MekŘehoř, primární deviza a pomyslné gró celé show, se může bezprecedentně stavět na vrcholný piedestal dvojrolí - takže výhra Zlatého Globu je zcela legitimně zasloužená. Ačkoliv musím uznat, že každý účinkující herec (zejména Mary Elizabeth Winstead a David Thewlis naprosto excelují) by měl získat Golden Globe jen za to, že si zde navzájem notoricky nadávají do flegmatických pačuráků - kéž by! Fargo každopádně opět avizuje zřejmý fakt, že jde o momentální etalon kriminální tvorby - a to nejen v rámci televizní produkce........ [VERDIKT: 9,3 tampony do každé rodiny z 10!] _____________ 4. SÉRIE – Tam, kde všichni SJW a woke fanatici žalostně sbíraj kramfleky, tak přesně tam ikonické Fargo bezprecedentně exceluje. Leč Noah Hawley, dle mě nejtalentovanější scenárista současný televizní sebranky, buď přes první diskovlnu koronapičusu moc prokrastinoval, anebo se přidal do sekty lazy writerů.... Čtvrtá série si sice udržuje svý klasický žánrový proporce - když vezmu v potaz dosavadní syntézu seriálu - ale v mnoha ohledech vyzní velmi antiklimaticky, a evokuje velmi zmatečnou mozaiku rádoby random vygenerovaných kriminálních storek, jež na sebe velmi sporadicky navazují. Což nemusí být nutně pejorativum, ale v rámci téhle kultovky je to neodpustitelný stigma a těžce promarněný potenciál. Radši ani nemluvě o hereckém charismatu Chrise Rocka, kterého jsem zpočátku považoval za tahouna příběhu - ale skutek utek. Velmi výrazně zde až akutně chybí ta komplexní scenáristická sofistikovanost, díky níž Fargo vždycky tak notoricky vybočovalo z regulérní seriálové rutiny - navíc kontinuita s předchozími řadami je prakticky nulová a skalní fanboys mohou tak jedině žalostně šoupat dřevákama. Mezi superlativy a jiný plusový devizy se tak bezesporu řadí typicky Coenovský černý humor, filozofický synekdochy které slouží jako kritika americké společnosti a nihilistická existenciální moudra. Nelze taky ani opomenout klasický étos show, tedy (doslova) pestrobarevné panoptikum kuriózních postaviček - nejpozoruhodnějšími vagabundy jsou bezpochyby Timothy Olyphant a jeho šmakulózní obsese mrkví, taliánský šibal Schwartzman který si každou scénu krade pro sebe, no a manipulativní sestřička Jessie Buckley který je takový chodící clusterfuck. Přestože jde ve výsledku o kvalitativně ambivalentní řadu, stále je mnou mülované Fargo nejen v rámci krimi žánru nadstandardní pozlátko současné quality TV a seriálového neo-formalismu........ [VERDIKT: 7,9 negr-amotných gangsterů z 10] () (méně) (více)

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem původně napsat, co je na tomto seriálu skvělého a proč byste jej měli vidět. Když jsem ale narazil na komentáře několika chytřejších, konkrétně na komentář hobitího trolla Bluntmana (Eru, ty víš, že ho od srdce nesnáším), pochopil jsem, že větší službu lidstvu udělám, když jeho fundovaný komentář plný exatní erudice přeložím do lidštiny, tak, aby ho pochopil i debil mého či snad horšího formátu. Vezměme to po(s)tupně. Hobitovy věty budiž kurzívou, překlad tučně. Pilot FARGA je ozvláštňující tím, že oba coenovské přístupy... Pilot jménem Farga činí vše jiným, zvláštním a to tím, že dva vztahy - přístupy někdejších režisérů, bratrů Coenů... (příčinně provázanou sérii černohumorných epizod a spíše umělecky odvyprávěnou a žánrově obtížně kategorizovatelnou tragikomickou existenciální nálož) Tohle se fakt blbě vysvětluje, mno, zkusím to: Seriál, který je plný černého humoru a je z nějaké příčiny provázaný, je vyprávěn uměleckou formou, lze jej těžko zařadit mezi žánry, určit kategorii... bytostná nálož... Nevím, zde možná chybí kus původního textu. Záleží asi na každém, jak to zkusí přeložit. A poslední věta ze Dna pytle: spojuje do jednoho soudržného celku, jenž nejvíc potěší ty, kteří mají filmografii bratří nakoukanou horem spodem. Tedy, na konci vám připomene seriál jakýsi celek, který bude pravděpodobně nějak soudržný... Opět trochu tápu... Tento seriál jakožto tedy soudržný celek potěší nejvíc asi ty, kteří od režisérů původního Farga, bratrů Coenů, viděli všechny jejich další filmy. Doufám, že jsem Vám byl tímto nápomocen. Kdybyste později náhodou narazili na komentář od dalšího ufona, jehož galakčtině nerozumíte, obraťte se na starého dobrého Segrouše. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Je velice pozitivní, že seriálové Fargo nemá s tím filmovým mnoho společného, jde tedy o vcelku originální kousek. Kousek, který je podobně zamotaný, podobně satirický, až černohumorný jako film, ale přitom se zápletka odvíjí jinak, charaktery se vykreslují jinak a překvapení se tvoří nová. Jistá nepředvídatelnost je v této zamotané krimi esenciální, seriál se neodvíjí tak, jak by obyčejný divák čekal a to je dobře. Míra absurdity je znatelná, ale míra realističnosti je ještě mnohem vyšší a za to náleží tvůrcům (podobně jako dřív Coenům) velký respekt. Pocit ze seriálu je skutečný i mrazivý zároveň a to zejména díky famóznímu Billy Bobovi - troufám si říct, že se jedná o jeho životní roli! 9/10 ()

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

1. SERIA: Po tom velkom hypu som celkom sklamany. Hlavnym plusom serialu je styl, ktory dokonale napodobnil styl filmovej verzie. V tomto smere som absolutne spokojny. Co sa tyka kvalitny, tak po famoznom pilote v ktorom sa toho udialo fakt neskutocne vela, neustale klesala nizsie a nizsie a posledne 3-4 diely mi pripadali strasne natahovane az som sa nevedel dockat konca. Ustredna zapletka by dokonale vystacila na jeden film, ale kedze ma serial 10 dielov, tak na nu museli navesat kopu dalsich linii a doslova o nicom scen v ktorych postavy viedli uplne zbytocne rozhovory, ktore mi rozhodne nepripadali vtipne. Strasne ma potesila jedna dejova naväznost na film. To som absolutne necakal. Zo scen povazujem za najpôsobivejsi rozhovor Thorntona a Hanska v pilote z ktoreho islel riadny strach. Z hercov jednoznacne dominuje celemu serialu Thornton, ktory podal fantasticky vykon. Bohuzial jeho postava mi az tak uplne nesedela, pretoze sa spraval obcas dost nezmyselne podla toho ako sa to hodilo scenaristovi. Nejak mu k nemu vôbec nesedelo preco Freemanovi pomohol alebo preco ho v pozdejsich dieloch rovno nezabil. Nebol to ani nijaky zasadovy zabijak, ale svina u ktorej ste nidky netusili co spravi. Na môj vkus zostal cely serial prilis necitatelny, takze keby ho Thornton tak zabavne nezahral, tak by som ho povazoval za velky fail. Zaujimavym vyvojom presiel Martin Freeman ako najprv utapnuchy chudak a neskôr bezcitny frajer. Bohuzial mi vôbec nesadla Allison Tolman ako miestna policajtka. Na famoznu Frances McDormand sa absolutne nechyta. Z hercov mi nesadli ani zabijak Adam Goldberg a dvojica agentov FBI v podani tych dvoch otravnych komikov. Zvysok hercov si tych miestnych vidlakov zahral perfektne. Takze vysledkom je seria, ktora ma uchvatny zaciatok ale postupne neustale kvalita upada az do ocakavaneho neprekvapiveho finale. Na film to ani zdaleka nema, ale za jedno pozretie to stoji. 7/10. 2. SERIA: sa presunula v case z roku 2006 do roku 1979 a zmenila aj styl. Uz to nie je pribeh obycajnych ludi, ktory spachaju zlocin a potom sa snazia zahladit stopy. Uz to je regulerna retrogangsterka v ktorej 2 skupiny bojuju o moc a do toho sa pripletie jeden klasicky vidlacky parik. Zatialco dej prvej serie pôsobil ako keby si ho scenaristi vymyslali za behu a finale pôsobilo absurdne, tak dej druhej serie je ovela kompaktnejsi a hlavne neustale graduje az k finalnej megaprestrelke u O.K. Corral, teda pardon v Sioux City. Prim v prvej serii tvorili postavy okolo ktorych scenaristi vymyslali stale absurdnejsie situacie. V druhej serii su postavy podriadene pribehu, vdaka comu pôsobia vsetky diely napinavejsie. Na druhej strane kvôli tomu druha seria nema tak vyraznu postavu ako bol zabijak B.B. Thorntona, ktory na seba strhol vsetku pozornost. Ale nudza o zaujimave a skvele zahrane postavy nie je ani tu. Tentokrat mi dokonale sadol kasting zlozeny z viacerych mojich oblubencov. Najviac ma bavili tito: policajt Patrick Wilson ako mladsia verzia Keitha Carradineho z prvej serie, Bokeem Woodbine ako filozofujuci gangster, Jeffrey Donovan ako horkokrvny gangster a nastastie mi sadol aj ustredny parik vidlakov v podani Kirsten Dunst a hlavne famozneho Jesseho Plemonsa, ktory sa v mojich ociach vyrovnal aj Thorntonovmu vykonu. Trochu ma mrzelo, ze dost ubudlo humoru na ucet zaostalych vidlakov a atmosfera tejto serie sa az prilis vzdialila od filmoveho Farga. Aj vdaka sedemdesiatkovemu stylu akym je tato seria natocena to pôsobi ako retrogangsterka v ktorej zomrie snad viac ludi ako behom vsetkych sezon Sopranovcov. Napriek tomu ako celok pôsobi tato seria ovela kvalitnejsie ako prva seria. Tesim sa na tretiu, ale dufam, ze sa vratia k stylu prvej serie. 8/10. 3. SERIA: sa z casti vratila ku stylu prvej serie az to miestami pôsobi ako jej vykradacka. Akurat je absurdnejsia a postavy su divne. Nie su zaujimave natolko, aby ste im drzali palce a ani nie su zabavne blbe. Su len divne a jedine co dokazu v divakovi vzbudit, je zvedavost aky dalsi WTF zvrat si scenarista vymyslel. Pritom plan hlavneho zaporaka je dost skoro jasny. Proste dalsi chamtivec, ktory ide po prachoch. A aj ked mam Davida Thewlisa rad, tak jeho kreacia pôsobila otravne a prial som si, aby mal com najmenej scen. Najväcsim sklamanim je Carrie Coon ako miestna policajtka, ktora sa snazi celu zahadu vyriesit. Je absolutne nevyrazna ako väcsina postav. Pritom obsadenie je spickove. Zaujme len Mary Elizabeth Winstead tym, ze je sexy a po hereckej stranke napriek sialenym parochnam zaziari iba Ewan McGregor v dvojulohe surodencov, ktori si idu po krku. Po dejovej stranke mi tato seria pripadala natolko chatrna, ze by vystacila na polovicny pocet dielov a tak je seria natahovana zbytocnymi odbockami, ktore nikam nevedu. Vrcholom je tretia epizode, ktoru ked vynechate, tak o nic nepridete. Rezijne to je pre zmenu casto nezazivne a ani tych par potencialne napinavych situacii postrada napätie. Niekoho snad potesi napojenie na prvu seriu vdaka jednej postave. Oproti predoslým seriam mi v tejto dost chybal humor, ktory by sa triafal do vidlackeho prostredia a postav. Celkovo tu humor dost chyba. Potesil ma len samotny zaver, ktoreho vyustenie si kazdy môze vylozit podla seba podla toho aku ma povahu. Celkovo je tato seria velkym sklamanim a na rozdiel od prvych dvoch si ju uz viac nepustim a vlastne nestoji ani za jedno zhliadnutie. Ani neviem, ci chcem, aby vznikli dalsie serie. 4/10. 4. SÉRIA: Za mňa je toto najslabšia séria. Dejovo má najbližšie k druhej sérii. Znova sledujeme súboj mafiánskych skupín. Tentoraz negrov a umaštených talošov (to sú ich vlastné slová) v 50tych rokoch. Ale pojatím to pôsobí jak paródia na Krstného otca. Hneď niekoľko parodických scén evidentne na Kmotra odkazuje. Bohužiaľ postavy dopadli katastrofálne. Negri sú nevýrazní a ich osud ma vôbec nezaujímal a taloši sú neskutočne trápne karikatúry. Najhoršie dopadlo jedno vyžraté prasa, ktoré neustále gúľa očami a predstiera, že je drsniak, ale ani na sekundu sa mu to nedarí. Potom tu sú ešte línie niekoľkých žien, ktoré mi pripadali, že ich tam dali, aby nejak vyplnili stopáž. Hlavne tá vraždiaca sestrička je WTF. Sklamal ma aj môj obľúbenec Timothy Olyphant, ktorý sa snažil zapadnúť do tej divnej štylizácie postáv a tak ma tiež sral. Ale aspoň mal jeden dialóg s Chrisom Rockom, ktorý ma bavil. V ňom bolo cítiť štipku napätia a naznačil jak dobrá táto séria mohla byť, keby ju napísal niekto schopnejší. Z postáv ešte trochu fungoval vzťah medzi Whishawom a tým malým chlapcom. Celkovo je tu ale strašne veľa postáv a žiadna nemá poriadny priestor a hĺbku, aby nejak zaujala. Jednu hviezdičku dávam za skvelú výpravu a celkovo technickú stránku. A pol hviezdičky za krvavé mordy, ale zato ma sklamali prestrelky, ktoré idú zakaždým proti očakávaniam diváka a ani raz nám nedoprajú poriadne dlhý masaker. Záverečné napojenie na predošlé série je tragikomické. Radšej budem predstierať, že táto séria neexistuje. 3/10. Piata séria je síce lepšia ako katastrofálna štvrtá, ale na viac ako na slabú tretiu sa nedotiahne. Už úvod, ktorý trápne vykráda filmové Fargo, ma sklamal. Všetko, čo vo filme fungovalo, tu totálne zlyháva. Z malej 40-50 kg žienky sa tu stáva Rambo skrížený s terminátorom, ktorý likviduje jedného zloducha za druhým, ktorých na ňu posiela jej ex. Mám rád Juno Temple, ale tak neuvereteľne napísanú postavu by som neveril ani Gine Carano. Jedine, žeby to bola čstokrvná detská komédia ako Sám doma, ktoré tými absurdnými pascami v dome párkrát táto séria pripomenie. Ale to sa berie príliš vážne aj keď sa tu dejú totálne absurdity. Filmové Fargo a aj prvé dve série dokázali balancovať na hladine uveriteľnej absurdity oveľa lepšie. Od tretej série to je už len trápna fraška a žiadny obrat k lepšiemu v piatej sérii nenastal. K tomu ten otrasný trend, že všetci chlapi sú buď svine alebo chudáci. Takže sklamanie. Nemám chuť na ďalšiu sériu, ale zase ju skvele obsadia a zase to risknem a sklamem sa. Je to na hovno. 4/10. () (méně) (více)

Galerie (1 005)

Zajímavosti (29)

  • V čase cca 24:55 jsou na střeše budovy Cold Storage zřetelně vidět sestavy antén pro provoz mobilních telefonů, ačkoliv se příběh odehrává v 50. letech 20. století. (Bolex)
  • 4. série měla být vysílána během jara 2020. Kvůli pandemii koronaviru byla ale odložena na podzim 2020. (fabecc1222)

Související novinky

Seriálový Vetřelec nabírá posily

Seriálový Vetřelec nabírá posily

28.11.2023

Již nějakou dobu víme, že nadcházející celovečerní film ze světa Vetřelce s názvem Alien: Romulus je dotočen a čeká nás příští léto, přičemž jeho režisér a scenárista Fede Alvarez se chlubí tím, že… (více)

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

27.04.2023

Ačkoliv doba přeje rebootům a návratům ikonických hrdinů – ostatně už to nepotrvá moc dlouho, a do kin se vrátí legendární Indiana Jones s tváří Harrisona Forda – jednu konkrétní postavu s tváří jiné… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

10.08.2020

Dnes ráno sfoukneme dvě novinky naráz. Tou první je, že nová prezidentka studia Paramount Pictures Emma Watts stopla vývoj všech tří chystaných Star Trek projektů. Ty zahrnovaly Tarantinův mládeži… (více)

Reklama

Reklama