Režie:
Mikkel NørgaardKamera:
Eric KressHrají:
Nikolaj Lie Kaas, Fares Fares, Pilou Asbæk, David Dencik, Danica Curcic, Sarah-Sofie Boussnina, Johanne Louise Schmidt, Marco Ilsø, Beate Bille (více)Obsahy(2)
Kdo stojí za 20 let starou sérií vražd a znásilnění? Všechny stopy vedou ke skupině studentů prestižní internátní školy, jako pachatel byl však odsouzen místní podivín. Složka s případem se dostává do speciálního kriminálního oddělení Q na stůl detektiva Carla Mørcka (Nikolaj Lie Kaas). Carl a jeho asistent Assad (Fares Fares) okamžitě poznají, že v případu něco nesedí a znovu jej otevřou. Ve složce najdou poznámku o tísňovém volání zoufalé mladé dívky. Ta však zmizela beze stopy. Brzy se ukáže, že Carl a Assad nejsou jediní, kdo se snaží najít dívku, jejíž svědectví by mohlo nepříjemně zasáhnout ty nejvyšší vrstvy uhlazené dánské společnosti. (Aerofilms)
(více)Videa (1)
Recenze (403)
Kvalitatívne takmer na rovnakej úrovni ako prvý príbeh z oddelenia "Q" - Žena v klietke. S rovnakými plusmi aj mínusmi. Film je to výborný, o tom niet pochýb. Bohužiaľ, napriek tomu, že sa divák vďaka solídnemu spracovaniu snímku postupne dozvedá nové a nové skutočnosti, obrovskou škodou zostáva fakt v podobe poznania identity samotných zabijakov. Pre thriller je proste neprípustné, aby nedisponoval zvratom, ktorý diváka neusadí do sedla. Dávam prednosť filmom v tomto žánri, keď neviem, kto, čo, prečo pácha. ()
Sebedestruktivní polda řeší starý případ dvojnásobné vraždy, zapomenutého zločinu, chcete-li, postav se objevuje a mizí hodně, divák má lehce problém se v nich zorientovat, ale pořád se těší hlavně na další skandinávskou detektivku, které si mezi publikem udělaly v posledních letech velmi dobré jméno. Nebojí se násilí, nebojí se sexu, nebojí se dívat na věci takové, jaké jsou. A spoléhají na lahůdkovou atmosféru. Jenže příběh tentokrát tak úplně nestrhne, funguje, ale není to žádné terno. Oddělení Q nám toho navrch o sobě příliš neřekne, moc netušíme, proč je detektiv Nikolaj Lie Kaas místy takový idiot, sledujeme jen občasné nelogické chování postav a může i zamrzet, že se s prominentními vrahy lépe nepracuje. Protože zahraní jsou velmi slušně. Poměrně zajímavým prvkem jsou i změny lokalit a skoky v čase. Určitě velmi slušné tři hvězdy, ale tím, jak zajímavé kapitoly už skandinávská kinematografie napsala, víc dát nechci. ()
Druhý díl se Dánům povedl víc než první, řekl bych. Propracovanější a zajímavější příběh, vykreslenější postavy, akčnější a napínavější děj... Jasně, klišé, vyumělkovanost a melodramatický pathos jsou v tom furt, ale dá se to vydržet. A taky jsem se už smířil s šablonovitou postavou Assada, je to docela sympaťák a časy se holt mění - Němci mají na dálnicích Simira, komisařka Lescaut má barevnou půlku ansámblu, no a není možná daleko doba, kdy bude v nějakém dementním seriálu z planety Nova exhibovat policejní důstojník Dezider Čonka. ()
Volné pokračování "Ženy v kleci" je více propracované a rozmáchlejší. A ani mi moc nevadilo, že tu není motiv či pachatel velkou neznámou a jde spíše o získání důkazů a svědka, a hlavní kriminalisté mají dost omezené výrazové prostředky. Jediné, co mi napínavý film v závěru kazilo, bylo naprosto neprofesionální emotivní jednání detektiva. 75% ()
Vyhrocenost a přepálenost peripetií, postav a zvratů překračuje hranici obyčejného žánrového braku k úrovni prvoplánově ponurých a drsňáckých komiksů pro rádoby dospěláky. A to nemluvě o exploatačně jedovatém ventilování agrese vůči zlaté mládeži a vyšším společenským kruhům, které jsou zde vykreslené jako sebranka amorálních perverzáků a sadistů, vedle jaké blednou i záporáci z kultovek Gartha Ennise. Vyprávění štváčsky kupí jejich zvrácené excesy, aby pak mohlo publiku dopřát ventilaci hněvu v náležitě plebs ukájejícím středověkém duchu. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (8)
- Okrem Dánska, kde prebieha dej filmu, pracovali filmári aj v nemeckom Hamburgu. (MikaelSVK)
- Režisér Mikkel Nørgaard o obsahu filmu: "Ak by som mal troma krátkymi slovami povedať, o čom film je, tak sú to: sex, násilie a moc." (Arsenal83)
- Režisér Mikkel Nørgaard musel dlho obsadzovať mladých hercov, pretože film obsahuje veľa sexuálnych a násilných scén: "Veľmi dlho som obsadzoval mladých hercov. Koniec koncov, bolo to o tom, že som potreboval ľudí, ktorí by dokázali uniesť násilné scény, ale ktorí boli tiež pripravení objaviť sa v sexuálnych scénach filmu nahí. Bolo nevyhnutné, aby do násilných scén išli „všetko do toho“, aby sa stalo uveriteľným." (Arsenal83)
Reklama