Reklama

Reklama

Slow West

Trailer 1

Šestnáctiletý Jay přicestoval ze Skotska do amerického Colorada 19. století, aby pátral po ženě, kterou miluje. Evropskému zelenáčovi dělá společnost nájemný zabiják Silas, který souhlasil, že ho za úplatu na cestě ochrání. Divoký západ však není místo, kde by věci vycházely přesně podle plánu, a tak Jay zažije během svého putování celou řadu zvratů v nekompromisním duchu tohoto vysoce autorského westernu. (AČFK)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Vidět Fassbendera ve westernu pro mě mohl být svým způsobem vlastně sen. Jenže tohle je hodně zvláštní western, hodně se těším na nových Sedm Statečných a hlavně na novinku Quentina Tarantina. Tady jistý John Maclean nabízí příběh o klukovi, kterému vlastně nedošlo že jej jeho vysněná vůbec nechce. Průvodce mu činí právě Fassy. Závěrečná přestřelka u mě byla jasnou podmínkou, abych filmu udělil minimálně 3 hvězdy. Nic víc si v mých očích nezaslouží. Stopáž rozumná, ale pravděpodobně si film nebudu mít potřebu nikdy více pustit, protože toho pro mě zase tolik nenabízí. 60% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Slow west, young man. Jestliže většina westernů sleduje ustavování civilizačního řádu v divočině, Slow West se tomuto schématu nezpronevěřuje, ale zároveň jej problematizuje. Stejně jako řadu dalších klasických westernových elementů. MacLean zobrazuje Divoký západ bez lesku a idealizování, ale zároveň s respektem k zákonitostem klasických zástupců žánru – od Forda a Hawkse po Peckinpaha (podobně jako u Forda je zde například středobodem vyprávění žena). ___ Jay se od Silase učí, jak pít, střílet a přežít v divočině, na kterou je díky cestovatelské příručce možná připraven teoreticky, ale rozhodně ne prakticky. Aby zůstal naživu, musí přijít o svou nevinnost, přestat být naivním romantikem. Silas na druhou stranu díky mladíkově nesobeckému uvažování (na rozdíl od všech ostatních postav mu nejde o vlastní prospěch, ale o život Rose) opatrně přehodnocuje svůj nihilistický postoj ke světu. Možná civilizace ještě není odsouzena k zániku. Vývoj obou postav potvrzuje slova jednoho ze Silasových bývalých parťáků o padajícím andělovi a ďáblovi na vzestupu. ___ Kontrast mezi oběma muži, mezi divočinou a civilizací, mezi dynamickými kompozicemi a statickou kamerou, mezi naturalismem a magickým realismem (zvláštní náhody, podivná setkání, nápadné biblické odkazy), mezi syrovým násilím a fraškovitým humorem, pohání vyprávění spolehlivěji než přestřelky a fyzická akce. Většina příběhu se odehrává ve zvláštním zastaveném čase před akcí, před tím, než se něco zásadního přihodí. Když pak konečně zaútočí Indiáni nebo přijde déšť, je to svou náhlostí překvapující a hodně to pomáhá rytmu nepříliš dějového, do značné míry epizodického filmu, který je sice pomalý, ale zároveň velmi živý. ___ Nečekaná setkání a střídání obtížně slučitelných nálad (strach, humor, patos) zároveň odpovídá Jayově prožitku z (doslova) Nového světa. Je zmaten a nepřipraven, a protože se nechová jako protřelý kovboj, opakovaně se ocitá ve značně nestandardních situacích, na něž reaguje odlišně, než bychom ve westernu čekali (lovcům Indiánů, kteří na něj míří zbraněmi, se zdvořile představí, když omylem zabloudí do cizího tábora, zůstane v něm dost dlouho, aby si vyslechnul historku jako z Jarmuschova Mrtvého muže apod.). ___ Setkání akcelerující proměnu obou ústředních postav jsou – jako i zbytek filmu – natočena se stejnou úsporností, s jakou mezi sebou Jay a Silas komunikují. Sdělují si jenom nejnezbytnější slov a cokoli je řečeno, má význam pro vyprávění. Strohý styl filmu dává vyniknout nejen suchému (a někdy krutému) humoru, ale i režisérovu výtvarnému citu. Ví, kam výmluvně rozmístit figury, jak výstižně pracovat s barvou, kdy záběr projasnit nepřirozeně jasným světlem a kdy jej ponořit do tmy. Díky kompozicím připomínajícím malby amerických krajinkářů je radost film sledovat i tehdy, nezobrazuje-li nic výživnějšího než dva muže jedoucí na koních pomalu krajinou. ___ Vyladěnou malbu bez barvy nebo tahu navíc asociuje celý Slow West. Má mnoho vrstev, které jsou spolu v harmonii, jaká u debutů nebývá obvyklá. Apendix: Milovníky poezie by mohlo zajímat, že Silas ve filmu recituje báseň The Haunted House od anglického autora Thomase Hooda. 80% Zajímavé komentáře: Anderton, eye candy () (méně) (více)

Reklama

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Hrdina vyrazí zachránil svoji milovanou a přitom zjistí že vůbec nepotřebuje zachránit. A hned musím vychválit, prostředí, krásné a děsivé zároveň, hory, lesy, pole, bouřka to všechno a další, to bylo tak úžasné. Jen dívat se na to prostředí bylo úchvatné, ale postavy byli........zajímavé. Kodiho postava mně ze začátku moc nebrala, ke konci se naštěstí vytáhne, ale Fassbender, ten tady pro mně byl tím hlavním tahounem. Ale celý film je netradičně pojat a vystilizovaný, film má mnoho bizardních postav a ještě bizardnějších situací. A to ani nemluvím o akci, akce je zde hlavně ke konci a to jak je pojata a ztvárněna, je lehce úsměvné. Humor zde, je sarkastický a jízlivý, a byť nemá cenu nijak výrazně útočit na bránice, tak nejeden úsměv asi vykouzlí. Western co neni westernem, takže pro ty co chtějí milion mrtvých, tak asi budou zklamáni, byť počet mrtvých má zde docela vysoké číslo. Ale asi díky tomu jak je tenhle film pojat, tak asi tím si mně získal a proto si zaslouží takové hodnocení, jaké má. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Klasické westernové schéma už nedostačuje. Tvůrcům možná víc než divákům. Nač vyhledávat dosud nespatřené filmy s Johnem Waynem, když už je tady "Meek's Cutoff" a brzy se snad ke mně dostane i "First Cow" od Kelly Reichardtové (už rozhovor s ní je nadějný) a na druhé straně tíživě existenciálníí westerny typu "Slow". Je jasné, že western má budoucnost, a budoucnost není nikdy beze změny. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Melancholický antiwestern rozjímavé nálady a dobře prokresleného vizuálna i charakterů. Zadumané tempo dává vyniknout krásným obrazům i úsporným hereckým výkonům, kdy hrdiny zdánlivě posunuje podle své vůle osud, aby pak v rozhodující chvíli ukázali, že jednají sami za sebe, podle vlastní přirozenosti. Motiv je velice jednoduchý, ale nabaluje na sebe rozporuplné charaktery, které v nečekaných kombinacích dává dohromady i staví proti sobě._____ I když se na první pohled jeví, že je jasně dané, kdo je padouch a kdo hrdina, není tomu tak. Každá z postav má v sobě něco z anděla a zároveň i něco z ďábla. Padouchové předvedou nečekaně lidské gesto a naopak naivní idealista se dopustí skutku, který ho definuje jako podlého zbabělce. Dialogy jsou občas kontrastně plné vznešené mluvy, zatímco řečníci se utápějí v mizérii a ubohosti. Snímek s dlouhým dozníváním. /20. 6. 16./ ()

Galerie (112)

Zajímavosti (4)

  • Film se natáčel na Novém Zélandu. (ČSFD)
  • Natáčanie začalo 21. októbra 2013 na Novom Zélande. Pokračovalo v škótskych horách a v Colorade. (chesterko)
  • Rose vo filme Jayovi cituje Rómea a Júliu od Shakespeara: „These violent delights have violent ends.“ Týmito slovami brat Vavrinec žiadal Rómea, aby miernil svoju lásku k Júlii a varoval ho pred následkami. (denulik)

Související novinky

Westerny jsou zpět

Westerny jsou zpět

22.02.2015

Velkorozpočtové westernové žánrové mixy v podobě Osamělého jezdce a Kovbojů a vetřelců si nepochvalovali diváci ani kritici, ale jinak tento tradiční americký žánr rozhodně neskomírá. V různých… (více)

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

28.09.2014

Úspěch Opravdové kuráže bratrů Coenů a Nespoutaného Djanga Quentina Tarantina oživil popularitu westernů a blíží se hned několik zajímavých projektů. U Pistolnice Jane nikdo moc netuší zda se… (více)

Reklama

Reklama