Režie:
George Tillman Jr.Scénář:
Craig BolotinKamera:
David TattersallHudba:
Mark IshamHrají:
Britt Robertson, Scott Eastwood, Alan Alda, Jack Huston, Oona Chaplin, Melissa Benoist, Lolita Davidovich, Danny Vinson, Gloria Reuben, Michael Lowry (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Film Nejdelší jízda vznikl na motivy světového bestselleru proslulého autora Nicholase Sparkse a po jeho zhlédnutí uvěříte na opravdovou lásku. Když Luke (Scott Eastwood), bývalý jezdec rodea, který se snaží o návrat, potká vysokoškolačku Sophii (Britt Robertson), jež se připravuje na vysněnou práci v New Yorku, oba se spolu vydají na neobyčejnou — i když nejistou — romantickou cestu. Zatímco jejich odlišné životní cíle prověřují odolnost vznikajícího vztahu, čeká je osudové setkání s Irou (Alan Alda), jehož dojemné vzpomínky na vlastní manželství se stanou mladému páru inspirací a jednou provždy změní jejich životy. (Bontonfilm)
(více)Videa (23)
Recenze (207)
Byl jsme na pochybách, jestli dát 4* nebo 5*, ale nakonec jsem dal 5*. Rozmýšlel jsem se proto, že úplně nemusím romantické filmy. Naproti tomu mám rád Alana Aldu. A tenhle film mi trochu otevřel oči. To, že není nejmladší, vím. Ale nikdy mě nenapadlo, že to s ním jednou mohlo být takto vážné, byť snad v současnosti není. Proto jsem rád, že jsem si film kvůli němu užil, protože nových filmů s ním nemusí moc přibývat, ale pevně věřím, že jich ještě pár bude. Bylo by to určitě fajn. A pokud odhlídnu od Aldy, tak je tu jedna zajímavá paralela mladýho a starýho Eastwooda. Ten starší začínal jako cowboy, ten mladší tady docela podobně navázal. Prostě klobouky mají v rodině. Nejspíš se to dědí. ()
„Je to jen osm sekund. S tou dívkou bys mohl být po celý život.“ Typický Sparks, nabízí se napsat. Rok nezávodil, protože se tenhle kovboj vylízával ze zranění, které mu způsobil vážný pád z býka v aréně. Jakmile si ovšem tenhle narcis znovu nasadí klobouk a sedne na býka, je v kalhotkách několika slečen v publiku zatraceně živo. Jenže staromódní ramenatý hošan, který jakoby z oka vypadl Clintu Eastwoodovi :-), pokukuje po studentce a milovnici umění s tváří Britt Robertson. Ač oba pocházejí z různých světů, zamilují se, navrch zachrání z havarovaného auta starého muže, který rozvypráví zase svůj příběh, přijdou první potíže, prostě tak, jak to ordinuje literární předloha. I s překvapivým aukčním dovětkem. Sparks jednoduše pokračuje tam, kde naposledy skončil. Sympatičtí hrdinové, vystyleovaní do posledního detailu, umělé zápletky, druhé šance, atraktivní prostředí (večeří se tu romanticky u rybníku, aniž by dvojici nesežral hmyz). Všichni jsou dokonale upravení a zabalení v teplých barvách. Sparks vše tapetuje neuvěřitelným kýčem, který se nicméně dá snést. Znovu sází na dvě časové roviny (druhá je z období druhé světové války, na kterou vzpomíná stařičký Alan Alda), znovu je nesmírně sentimentální, znovu klouže po povrchu a hází hrdinům do cesty klacky z umělé hmoty, ale co už.. Takový prostě je, vezmi, nebo nechej být. ()
Film má hned několik nedostatků, zároveň i přebytků, bohužel se ale navzájem nevyvažují. Za hlavní mínus považuji upřednostnění docela nezajímavého současného rámcového příběhu, který ve spojení s příjemně (hlavně díky obsazení kombinace Chaplin-Huston) ztvárněným retrospektivním vyprávěním pokulhává. Snaha navázat dva příběhy jejich podobnostmi (totiž spíš vzájemnou rozdílností partnerů obou párů) pak působí velmi plánovaně a zanechává pocit konstruovanosti. Jsou zde i drobné, avšak zásadní chyby typu: teď nám donesli večeři na bar, tak jo, jednou do toho šťouchneme a jdeme pryč. Člověk pak přemýšlí i nad vztahem s nejlepší kamarádkou. Působí podezřele, když se tzv. nejlepší kamarádka hlavní postavy neukáže během její největší krize jako podpora, naopak už o ní není vůbec řeč. To diváka vždycky vyhodí z konceptu. Přebytky se týkají hlavně filmových klišé, za všechny mluví využití deště snad v každé trochu dramatické scéně. Všichni musí být mokří, jinak se to přece ani nedá autenticky zahrát... nebo ne? (Pozitivum na závěr: pohádkové zakončení v podobě zkoušky alá sůl na zlato se povedlo.) ()
Taková obyčejná romantika, která působí naředěným dojmem. Tvůrci si očividně řekli, že nemají moc, co vyprávět a tak místo příběhu jednoho páru budou vyprávět o párech dvou. A ten druhý bude samozřejmě z minulosti a poznamenaný válkou, protože na to lidi letí. A ne, ani závěrečné gesto neospravedlní to, že to bylo zbytečně dlouhé (protože jsou tam dva páry). Plus je, že mladého Iru hrál můj favorit z Boardwalk Empire (Jack Huston), na druhou stranu nepochopím, proč si mladej Clint Eastwood "vybral" ufňukanou Angie z Under the Dome namísto Supergirl (já bych volil opačně). Na herce a herečky se kouká dobře a někdy je taková romantika zapotřebí, ale určitě by to šlo zkrátit. Prostě nic nového a objevného se nekoná. ()
Po prvních pár minutách jsem si myslel, že se těm Kenům a Barbienkám v kloboucích a kožených tangách budu na konci cynicky vysmívat. Tedy pokud bych to vůbec přetrpěl. To se nakonec podařilo, a dokonce to ani nebylo tak zoufalý, jak jsem původně předpokládal. Byl to romantický film a z hlediska žánru se povedl. Jasně, bylo to cukrkandlový, byl to pouťovej kýč, ale bylo to milý, pěkný, milejší a pěknější než reálný životy, ty to může jen rozsvítit, tak proč to zatracovat... ()
Galerie (71)
Zajímavosti (9)
- Vo filme zmieňovaná Black Mountain College bola experimentálna umelecká vysoká škola, ktorá skutočne existovala v rokoch 1933 až 1957 v Severnej Karolíne. (Laslo)
- Film v USA vyšel 10. dubna, tedy ve stejný den, kdy se Ruth (Oona Chaplin) a Ira (Jack Huston) poznali. (BMW12)
- V tomto filmu se sešli tři potomci slavných filmových režirérů. Scott Eastwood (Luke Collins) - syn Clinta Eastwooda, Jack Huston (mladý Ira Levinston) - vnuk Johna Hustona a Oona Chaplin (Ruth Levinston) - vnučka Charlieho Chaplina. (hendrich6)
Reklama