Reklama

Reklama

První světová válka právě skončila a v  jednom zapadlém městě kdesi ve střední Evropě začíná primátor Dangl snít svůj velký sen. Plánuje připojení města ke Spojeným státům americkým a přejmenování na Wilsonov (na počest svého přítele, prezidenta Woodrova Wilsona). Vše klape, až na jeden nepříjemný problém! Ve městě prý řádí tajemný vrah. Oběti mají ukousnutý jazyk a hrůzou umírají ještě dříve, než vůbec dojde ke skutečnému napadení. Místní policejní sbor tápe, a tak primátor požádá o pomoc za oceánem. A sám Wilson okamžitě posílá příslušníka americké FBI. Ta má specialisty na mafie, drogy, komunisty, socialisty i jinou verbež. A má také machra na mytologii a mystiku. A tím je Aaron Food (Jiří Macháček), muž v dlouhém kabátě a klobouku, který si jen zřídka sundává z hlavy. Muž vychovaný českou kojnou. Po celém světě už vyřešil 513 vražd a teď pomůže i Wilsonovu. A aby ve městě nebloudil, k rukám dostává mladého policejního čekatele Josefa Eisnera (Vojtěch Dyk). Strhující honba po stopách šíleného vraha může začít. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (313)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Předlouhá ponudnělá manýra aneb Dejte si radši wilsonburger s brynzou. 1) Někteří komentátoři připodobňují Wilsonovo k filmům Adéla ještě nevečeřela, Tajemství hradu v Karpatech nebo Mazaný Filip. Inu, něco na tom bude, při sledování zmíněných snímků jsem se také dost nudil. 2) Ale výprava je roztomilá a vpravdě cimrmanovské průpovídky občas rozčeří nevrušivou hladinu tohoto příliš dlouhého a příliš manýristického snímku. 3) 49letý Jiří Macháček je spíš inspektor Trachta než démonický agent FBI Aaron Food. Nevýrazného 30letého Vojtěcha Dyka (policejní čekatel Eisner) jsem vůbec nepoznal. Stylový byl naopak 62letý Jan Kraus (policejní ředitel Wittich). 4) No, je to za námi. Musím jít. Právě jsem dostal tajnou depeši. V Casablance se prý přemnožili zombie. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Ačkoli jsem film Adéla ještě nevečeřela (který tvůrci často zmiňují jako inspirační zdroj) viděl nepočítaně, mám chuť si ho teď hned, bezprostředně po skončení novinářské projekce, pustit znovu, abych si spravil chuť - odchod z kina pro mě už dlouho nebyl takovou úlevou. Wilsonov mě vyloženě otrávil, nebavil, minul a téměř uspal - nesedl mi jeho humor, atmosféra, nadsázka ani výtvarné pojetí (což jsou samozřejmě výtky čistě subjektivního rázu - jiný to může vidět docela jinak). Na filmu jsem byl nejvíc zvědavý na herectví mé velké oblíbenkyně Táni Pauhofové, bohužel jsem se ale pouze utvrdil v dojmu, že (snad s výjimkou Hořícího keře) se s ní stále táhne hraní v samých kravinách, a skutečně pořádná role, ve které bych si ji přál vidět, je zatím v nedohlednu. Ač Silvestr ještě daleko, osobně se nemůžu už teď rozhodnout, jestli bylo nejslabší letošní premiérou toto, nebo Život je život - marná sláva, nějak jsem těm současným českým komediím zatím nepřišel na chuť (z čehož úplně nemám radost, protože každý ví, jak tu místní komunita každý nový český film s oblibou roznese na kopytech, ale nelze jinak - na kvalitní film mám určité požadavky, a Wilsonov se beztak o návštěvnost jistě bát nemusí, protože tu zajistí Macháček na plakátech). Prchal jsem z kina jako o život, přátelé! ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele

1* slabé, hodně slabé .... a přitom to mělo dobře nakročeno. O to víc to mrzí. Líbila se mi stylizace, kamera i příběh nebyl úplně špatný. Ale co s tím provedl ten Mašín a hlavně kdo vybíral obsazení? Téměř nikomu v hlavních rolích jsem nedokázal uvěřit, ale stejně říkali většinou hlouposti - rádoby vtipné hlášky často založené na xenofóbních narážkách, či oplzlostech. Podobný pocit jsem měl u Mazaného Filipa, který však působil snad ještě kultivovaněji než toto dílko, pokud to ještě jde ;-). [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 0 (3*MAX) ] ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tomáš Mašín na mě působí jako inteligentní režisér. Proč se zahodil s touhle nevtipnou podivností, ví jen on sám. Odněkud byl vyštrachán soubor povídek ne moc známého spisovatele, které mají údajně zcela odlišný ráz, než jaký prezentuje film, v němž Macháček na amerického detektiva mluví až moc kvalitní češtinou, ke všemu jeho ztvárnění vyšetřovatele tajemných vražd není nikterak zábavné. O zbytku hereckého ansámblu to platí dvojnásob. Dyk jde proti svému typu, ale nic z toho nevytěží, Pauhofová už je moc okoukaná a herecky mě nebaví. Film se zcela utopil ve své absurditě, která se považuje za mistrovskou. Městečko, dnešní Bratislava, zcela vážně usiluje o nezávislost, následně jde ještě dál a zcela vážně se chce stát oficiálním státem USA! Do toho vraždy s absurdním rozuzlením a další mini příběhové linie, které mnohdy působí nadbytečným dojmem, zvláště když má divák potíž vstřebat ty dvě kravské dějové linky. Ono se řekne PARODIE, ta pojme všechno. Ale musí se umět s ní zacházet. Ani příliš neobstojí argument, že po revoluci se do tohoto žánru pustila jen hrstka tvůrců, tudíž tady tenhle žánr již dekádu nemá pokračovatele. Mašín určitě není zdatným nástupcem Lipského, co do řemeslného zpracování, je technicky zručnější, než třeba Marhoulova práce na Mazaném Filipovi, ale dohromady dal vzniknout solidnímu utrejchu, nad kterým se divák nemůže bavit. Hlášky strojené, detektiv Food nemá kladný přístup k lidem, i když jeho rasistické, šovinistické i jiné poznámky mají ráz stylizace, tudíž nedají se brát vážně, přesto nejsou prezentovány noblesně a sympaticky, nýbrž zhýrale a trapně. Trapné pojetí je výstižným synonymem pro tenhle film. Na filmu je znát, že rozhodně nebyl levný. Pěkné kostýmy, snímání kamery, stylizovaná výprava, výtvarné řešení, to vše je přepychové. Uniká mně podstata tohoto díla. Není jasné, co se vlastně paroduje. Možná filmy, v nichž do zapadákova přijíždí špičkový detektiv, aby rozlouskl záhadu zamčeného pokoje, v tomto případě vražd. Silně ale pochybuji, že mám pravdu. Tvůrci byli tak absurdně bezradní, nebo možná bezradně absurdní, že sami ztratili nosnou myšlenku celého projektu. Nezbylo jim nic jiného než dvě hodiny v kině šaškovat, tajtrlíkovat a ještě si za to nechat platit od diváků, kteří měli v úmyslu jít na kvalitní film. Ne na abnormální spletenec krejzy kravin. Wilsonov bych přejmenoval na Kocourkov. I když se možná "kocourkovští" obyvatelé cítí tímto dotčeni. Divák přesto pocítí určitou satisfakci z nekorektního přístupu i humoru, který v českém filmu má jen minimální zastoupení, respektive žádné. 40% ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Hvorecký očividne neznáša slovenské symboly, zvyky a tradície a potrebuje si svoje komplexy vybíjať takouto prapodivnou sériou historiek (odporúčam mu odsťahovať sa za veľkú mláku, tam sú na jeho umelecké schopnosti všetci zvedaví :)). Potom to s entuziazmom prevezmú akože československé špičky a "god bless...us"! Ešte k tomu s otravným rukopisom a dementným IQ, čiže je to na míle vzdialené i akémusi žoviálnejšiemu a inteligentnejšiemu humoru, toto je vyslovene brak a des. Sa čudujem, do čoho sú schopní investori pristúpiť a kam sa dokážu až (niektorí) herci ponížiť s vidinou vyššieho honoráru. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (11)

  • Film se natáčel i v Muzeu hudby v Praze, které za  Rakouska-Uherska a 1. republiky sloužilo jako zemské četnické velitelství. Ve scéně, kdy agent Aaron Food (Jiří Macháček) informuje Kolmana (Jan Kraus) o mučení, lze na zdi jasně vidět latinský nápis VIRIPUS UNITIS, tedy špatně napsané heslo Františka Josefa I. Viribus unitis (spojenými silami) a nástěnné malby rakousko-uherských četníků ve slavnostních uniformách. (Pimburger)
  • Často je vo filme zobrazená americká vlajka, avšak súčasná s 50 hviezdami, ktorú v USA začali používať až v roku 1960. Navyše sa vo filme opakovane hovorí o tom, že Wilsonov chce byť 49. štátom USA a na vlajku (s 50 hviezdami) sa herci snažia prirobiť 49. za Wilsonov. (Raccoon.city)
  • Počas nakrúcania v Bratislave bola historická budova Slovenského národného divadla spredu zahalená veľkou americkou vlajkou, čo mnohých miestnych zaskočilo aj pobúrilo. Nevedeli totiž, že vlajka je súčasťou nakrúcania filmu a ide iba o rekvizitu. (Piri)

Reklama

Reklama