Reklama

Reklama

Snímek Muži, ženy a děti sleduje příběh skupiny středoškoláků a jejich rodičů, kteří se v době všudypřítomného internetu snaží zorientovat v měnících se vztazích, komunikaci, milostném životě i v tom, co si o sobě samých vlastně myslet. Film tematizuje sociální fenomény dneška, jako jsou videoherní kultura, anorexie, nevěra, honba za slávou a šíření nezákonného obsahu na internetu. Všechny postavy i jejich vztahy procházejí různými zkouškami a divákům se tak předestírá pestrá škála možností a cest, jimiž se lidé ve svých životech ubírají. Ať už jsou jejich zásadní rozhodnutí slibná nebo tragická, jedno je jisté - nikdo není v tomto roztodivném virtuálním světě imunní vůči obrovským sociálním změnám, které přicházejí díky neustálému používání telefonů, tabletů či počítačů. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (313)

nirvana91 

všechny recenze uživatele

Men, Women and Children alebo slabší odvar Disconnect. Hlavná myšlienka dnešnej modernej internetovej doby bola vystihnutá trefne /aj keď v určitých prípadoch sa podľa mňa zašlo zbytočne do veľkých extrémov -- viď postava Jennifer Garner/. Internet nám slúži ako prostriedok na uľahčenie komunikácie, utiekame sa k nemu každý deň.. a pritom máme navôkol seba ľudí.. sme s nimi a aj tak sa izolujeme.. Ale nejdem tu písať úvahu o internete a jeho využití! Film nesklamal. Forma akou bol dej rozprávaný sa mi páčila, aj keď by asi nebolo na škodu zredukovanie postáv/príbehov. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V dnešním světě kompjůtrů… Více než internetu se po zhlédnutí Mužů, žen a dětí bojím lidí, které film nadchl, jsou přesvědčeni, že pravdivě zrcadlí realitu a hned po doběhnutí titulků se pro jistotu odpojili od internetu. Reitmanův obludný režijní a scenáristický přehmat je vzorovou ukázkou tezovitého snímku (základní teze: všichni žijeme v bublinách), který by strašně moc chtěl být aktuální a vyjadřovat se ke žhavému problému současnosti. (Pokud by vám to nebylo jasné, tak problémy bílých středostavovských Američanů jsou problémy celého světa.) Jeho hlavním problémem ale je, že problémy nehledá, ale uměle vytváří a zveličuje. Nejde přitom o komediální nadsázku, ale vážně míněné varování před škodlivostí moderních technologií, které - psychicky zjevně ne zcela vyrovnaným lidem, což ovšem vyprávění opomíjí - způsobují závislost na pornu a hrách, rozpad partnerství, posedlost vlastním vzhledem, poruchu příjmu potravy, paranoidní chování, ztrátu kontaktu s reálným světem... ___ Film při své exploatační plytkosti a hysterii vrší jeden negativní efekt pobytu ve virtuálním prostoru za druhým a nepřipouští, že by internet, tablety a chytré mobily mohly mít i nějaký pozitivní přínos. Trefné pointy a výstižné paralely (úvahy nad vlastní nicotnosti vs. přeceňování vlastní důležitosti) zanikají v přívalu nápadů nedovařených, nepřesvědčivých nebo naprosto pitomých. ___ Nad užitím síťového vyprávění Reitman zřejmě nepřemýšlel nad rámec přesvědčení, že by se hodilo k filmu o sítích a propojeném světě. Postav je zbytečně mnoho a tak se musíme spokojit s karikaturami, přičemž oslí můstky mezi nimi jsou nepřesvědčivě vykonstruované. Většina epizod slouží jenom k demonstraci určité teze, takže ani k ničemu nesměřují, stejně jako celý film váznou na mrtvém bodě, a vyznívají do prázdna. ___ Snaha dodat rozdrobenému vyprávění vyšší smysl, vážnost a důležitost „vesmírným“ rámováním a hlasem vypravěčky (sofistikovaně znějící Emma Thompson) hraničí s parodií a představuje vzorovou ukázku toho, co nedělat, nechcete-li, aby byl váš film označen za midcult. ___ Některé z předchozích Reitmanových filmů považuji za dobře zacílené satiry, které si dokázaly udržet lehkost a nadhled. Muži, ženy a děti jsou jen strašlivě těžkopádným, zaujatým a vypravěčsky bezradným pokusem sdělit něco zásadního o moderní společnosti. Kvůli karatelskému tónu a chybějícímu nadhledu ze všeho nejvíce připomínají Patricii, nejděsivější postavu filmu. 35% Zajímavé komentáře: pepo, BoredSeal, Abes ()

Reklama

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Problém Jasona Reitmana je, že by (snad) mohl být vtipný jako jeho otec. Jenže on zjevně nechce. Nebo přinejmenším nechce po celou stopáž. Nadsázka a nějaké vtipy tu vydržely zhruba do 20. minuty, pak už se vlastně nic moc vtipného nestalo. Měl jsem s tím podobný problém jako s Lítám v tom. Na začátku nandám hromadu přestřelených postaviček v přehnaných situacích a rozehraju komedii, u které by se dalo i smát. A pak s těma nereálnýma figurama (dobře, neříkám všechny, ale třeba stalking matka nebo pics-selling matka přehnané jsou) rozehraju existenciální drama o moderním životě, odcizenosti, přetvářce na internetu a tak vůbec. Tak si kurva Reitmane vyber, co chceš točit za žánr a nemať lidi tím, že je tu napsáno "komedie" a v hlavní roli Adam Sandler. Kdyby tu bylo jen drama, dal bych 3. Takhle 2. ()

Khalesi 

všechny recenze uživatele

Vynikajúci film s veľmi silnou myšlienkou, ktorý sa pritom tvári absolútne mainstreamovo a nenápadne ba až holywoodsky bezducho, pritom jeho posolstvo je absolútne jasné a nezpochybniteľné. Tlieskam tvorcom, ktorí ho týmto sposobom dokázali učiniť atraktívnym aj pre priemerné publikum a mládež. Záverečných pár slov vytesať do kameňa! ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Zrcadlo moderní společnosti. I když má film Men, Women & Children v popisku komedie, žádnou komedii nečekejte. Film spíše směřuje k dramatičtějším a syrovějším břehům než jaké udává komediální žánr. Film, ve kterém se zhlédnete a Vaše frustrace, obavy a naděje vyplují na povrch a odhalí se v celé své syté nahotě neberoucí si servítky. Geniální a průkopnické dílo, které má svým pojetím nejblíže k filmu Disconnect. „Like it or not, for the moment The Earth is where we make our stand.“ ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Předlohou filmu byla kniha "Men, Women, and Children" spisovatele Chada Kultgena. (Muerta)
  • Natáčalo sa v texaskom Austine a scény zo školy sa natáčali v Georgetowne, konkrétne na škole East View High School. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Reklama

Reklama