Reklama

Reklama

Snímek Muži, ženy a děti sleduje příběh skupiny středoškoláků a jejich rodičů, kteří se v době všudypřítomného internetu snaží zorientovat v měnících se vztazích, komunikaci, milostném životě i v tom, co si o sobě samých vlastně myslet. Film tematizuje sociální fenomény dneška, jako jsou videoherní kultura, anorexie, nevěra, honba za slávou a šíření nezákonného obsahu na internetu. Všechny postavy i jejich vztahy procházejí různými zkouškami a divákům se tak předestírá pestrá škála možností a cest, jimiž se lidé ve svých životech ubírají. Ať už jsou jejich zásadní rozhodnutí slibná nebo tragická, jedno je jisté - nikdo není v tomto roztodivném virtuálním světě imunní vůči obrovským sociálním změnám, které přicházejí díky neustálému používání telefonů, tabletů či počítačů. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (313)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Zaprvé: smažte už někdo, prosím, to označení komedie, protože tenhle film je všechno možné, než třeskutá legrace. A teď k mému hodnocení tohohle snímku. Men, women and children vyprávějí o krizi rodiny a o tom, jak mezilidské vztahy ovlivňují média, v tomto případě zejména mobilní telefony, internet a počítačové hry. Jednotlivé postavy a jejich příběhy se jemně proplétají, ale každého zřejmě zasáhne něco jiného. Mně se nejvíc dotkl asi příběh Adama Sandlera a jeho ženy, kteří spolu žijí spíš už jen ze zvyku a jejich život je stereotypní, až mrazí. Jejich řešení je sice poněkud předvídatelné, ale mrazí z něj stejně jako z oho vztahu, který oba označují jako nudu. Zaujal mě hlas vypravěčky, která se snaž filmu dát trochu jiný punc. Jinak jde o průměrný americký film o tom, že bez mobilních telefonů by nám bylo rozhodně lépe. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Úsměvná deprese. Reitman nabízí pohled do dnešního reálného i virtuálního světa, ve kterém, ač si to sami vlastně ani neuvědomujeme, nefunguje prakticky nic tak, jak by mělo fungovat - ať už se jedná o rodinu, sex, nebo samotnou, prostou mezilidskou komunikaci. A člověk se nemusí ani moc zamýšlet, aby mu dal za pravdu. Reitman opět zabodoval. 85% ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"YEAH, HE PREFERS TO HAVE A REVERSE COWGIRL SO HE DOESN'T HAVE TO LOOK YOUR MOTHER IN THE FACE." ------------- Toľko nesympatických, odporných postáv som na jednom mieste pokope nevidel už pekne dlho, a to je čo povedať. Zmračený som bol konštantne celých 120 minút. Nemôžem však bohužiaľ povedať, že by bol film nezaujímavý, nepestrý. Bol viac menej autentický, lebo tí ľudia sú tak hlúpi aj reálne, nie len na papieri scenára. Majú svoje priblblé problémy (rozumej problémy prvého sveta), majú svoje pribrblé starosti a útrapy (a za všetko si môžu i tak sami, takže meh), ktoré ti film s radosťou dve hodiny prezentuje. Neraz som si veru povedal: "Vám to teda dobre j*be!" Herecky je to tiež celkom pustatina aj napriek relatívne slušnému obsadeniu, hore to ťahá paradoxne a prekvapivo len Ansel Elgort, miestami Dean Norris (samozrejme ešte J.K. Simmons, avšak ten tu bol dohromady tak 2 minúty, takže to sa neráta). Vyzdvihnúť by som chcel objednávanie escort služieb na mieru by Adam Sandler a Chrisa (Travis Tope), ako lojálneho fanúšika Tori Black. Drobné detaily vždy potešia. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

V dnešním světě kompjůtrů… Více než internetu se po zhlédnutí Mužů, žen a dětí bojím lidí, které film nadchl, jsou přesvědčeni, že pravdivě zrcadlí realitu a hned po doběhnutí titulků se pro jistotu odpojili od internetu. Reitmanův obludný režijní a scenáristický přehmat je vzorovou ukázkou tezovitého snímku (základní teze: všichni žijeme v bublinách), který by strašně moc chtěl být aktuální a vyjadřovat se ke žhavému problému současnosti. (Pokud by vám to nebylo jasné, tak problémy bílých středostavovských Američanů jsou problémy celého světa.) Jeho hlavním problémem ale je, že problémy nehledá, ale uměle vytváří a zveličuje. Nejde přitom o komediální nadsázku, ale vážně míněné varování před škodlivostí moderních technologií, které - psychicky zjevně ne zcela vyrovnaným lidem, což ovšem vyprávění opomíjí - způsobují závislost na pornu a hrách, rozpad partnerství, posedlost vlastním vzhledem, poruchu příjmu potravy, paranoidní chování, ztrátu kontaktu s reálným světem... ___ Film při své exploatační plytkosti a hysterii vrší jeden negativní efekt pobytu ve virtuálním prostoru za druhým a nepřipouští, že by internet, tablety a chytré mobily mohly mít i nějaký pozitivní přínos. Trefné pointy a výstižné paralely (úvahy nad vlastní nicotnosti vs. přeceňování vlastní důležitosti) zanikají v přívalu nápadů nedovařených, nepřesvědčivých nebo naprosto pitomých. ___ Nad užitím síťového vyprávění Reitman zřejmě nepřemýšlel nad rámec přesvědčení, že by se hodilo k filmu o sítích a propojeném světě. Postav je zbytečně mnoho a tak se musíme spokojit s karikaturami, přičemž oslí můstky mezi nimi jsou nepřesvědčivě vykonstruované. Většina epizod slouží jenom k demonstraci určité teze, takže ani k ničemu nesměřují, stejně jako celý film váznou na mrtvém bodě, a vyznívají do prázdna. ___ Snaha dodat rozdrobenému vyprávění vyšší smysl, vážnost a důležitost „vesmírným“ rámováním a hlasem vypravěčky (sofistikovaně znějící Emma Thompson) hraničí s parodií a představuje vzorovou ukázku toho, co nedělat, nechcete-li, aby byl váš film označen za midcult. ___ Některé z předchozích Reitmanových filmů považuji za dobře zacílené satiry, které si dokázaly udržet lehkost a nadhled. Muži, ženy a děti jsou jen strašlivě těžkopádným, zaujatým a vypravěčsky bezradným pokusem sdělit něco zásadního o moderní společnosti. Kvůli karatelskému tónu a chybějícímu nadhledu ze všeho nejvíce připomínají Patricii, nejděsivější postavu filmu. 35% Zajímavé komentáře: pepo, BoredSeal, Abes ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Pokud bych si k snídani něco nedal, tak vajíčka. Směsice dramaticky tragických příběhů mladých i těch odrostlých, které josu poměrně dobře podané a doplněné hezkými obrázky :) Překvapují mě tady ty obecně uváděné žánry, nějak si nevybavuji nic, co by film v hlavní kategorii mělo řadit do "Komedie", fakt nic. Až dosud, až na jeden úlet, nenatočil a nenapsal Reitman nic vyloženě špatnýho, poklona a jen tak dál. Tohle sice nebudu nominovat na Oscara, ale vidět a se to dá, aniž byste chtěli poté vyletět z kůže někam poblíž Voyageru :) ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • Předlohou filmu byla kniha "Men, Women, and Children" spisovatele Chada Kultgena. (Muerta)
  • Pracovný názov "Pale Blue Dot" vychádza z rovnomennej knihy z roku 1994 od Carla Sagana a taktiež z rovnomennej fotografie, ktorú v roku 1990 vytvorila kozmická sonda Voyager 1. Obe pevne súvisia s dejom filmu. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Reklama

Reklama