Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (146)

tom.nosek 

všechny recenze uživatele

Překvapivě herci nejsou zlí a prostory se soundtrackem jsou velice příhodně líbivě sterilní. Film je tedy v tomto vynikající, má jenom dvě drobné vady. Zaprvé, příběh nemohl být otřesnější. A zadruhé, ostřešnější být příběh nemohl. Teoreticky jde o jednu vadu, ale je tak významná, že jsem ji musel uvést hned dvakrát. Obecná orwellovská premisa je dobrá a také velice podobná i jiným dílům, jak knižním, tak filmovým. Nemusíme ale zacházet do detailů, stačí základní rozkreslení děje a zjistíme, že příběh je dost stupidní a nemá ani pořádný konec. (Následují spoilery.) Za zmínku stojí: 1) Niiny SOS nákazy si všimne jenom Silas. 2) Silas dost silně stalkuje Niu, ale opět si toho nikdo nevšímá. 3) Nia a Silas se spolu "skrývají" na očividně veřejných místech. Opět, nikdo si nevšimne. Rozlehlá veřejná místa jsou prázdná i přes den. Podobně je na tom skrývání se v zahradách za děravým keřem, kterým je vidět. 4) Silas je tak hloupý, že se divím, že se nezranil na hlavě vícekrát. Je šance, že Niu pustí, a jeho spojenci mu výslovně řeknou, ať počká doma, a on hned odchází... Komu tím prospěje? Druhé straně? Ideální je se bezcílně potulovat po městě. A ani na chvíli ho nenapadne, předtím než se chce zabít a než si nechá dát injekci, že by teoreticky mohla ona čekat na něj. Ona poměrně chytře (i když to, předpokládám, vlivem idiocie scénáře nebylo schválně) nechala svou "bundu" u něj na gauči. Takže by si Silas po příchodu všimnul, že tady nám něco hapruje a pokud to není nějaký zlý vtípek od souseda, Nia asi žije. 5) Jejich kámoš jim tvrdí, ať se ptají na Olivera, že ten do jejich zaslíbené země s nimi poletí. Na konci ale co? Na konci jedou vlakem, který tam má vyloženě zastávku! Tak proč byl potřeba nějaký Oliver? Na co tolik plánování? Nia si také dělá starosti, že neprojde checkpointy po cestě ven. Tuto část film ale vůbec nerozebírá, jednoduše ji přeskočí. Krom toho, je silně nepravděpodobné, že by nevzbudili podezření, když dva lidé, kteří tam nemají co dělat, najednou cestují směrem ven. 6) Nejlepší nakonec. Hrdinové spolu i přes injekci odjíždí, ale 6a) proč to Silas dělá? A 6b) co znamená ten neurčitý konec? Celé je to nejasné, bez pointy. Závěrem bych dodal, že zajímavost, která říká: "Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí," přesně odpovídá stavu celého filmu. Slepenec zvláštních a velice těžko navazujících momentů. Jako kdyby tam chybělo mnohem víc meziscén. No prostě, lepší podívat se znovu na Equilibrium nebo V jako Vendetta. ()

iXtr3m3 

všechny recenze uživatele

Neskutočná nuda s dobrým začiatkom, náhlym ale predvídateľným koncom a neskutočnou vatou uprostred. Kristen nesklamala, aj keď už má od dôb Tvaljatu nacvičenú tretiu mimickú obrnu tváre, je tak hnusná, že Nicholas fakt radšej mohol zabudnúť, že spolu niečo mali. Zlaté Equilibrium. To na béčkové pomery vtedajšej doby bol oproti tomuto fakt bombový zásah. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Byly chvíle, kdy bych i ty tři hvězdy dal, ale celkově je to tak utahané na tak prostou myšlenku a tak děsivě pomalé ve vyjádřeních, až by jeden plakal. Chápu, že pro ty lidi v takových podmínkách je dotknutí se prsty naprostá bomba, ale jako divák to sledovat tři minuty, to je člověk popohání očima, ať si pohnou a děj jde dál. A o tom to je - všechna ta pomalost (a časem i hraní s barvičkami, kdy se z chladně modrošedé přejde do nádechu červené nebo skutečných barev) jen zastírá, jak myšlenkově impotentní ten film je. Vše je dáno základní premisou - svět, kde nejsou dovoleny emoce. První, co vás napadne, že někdo se tomu vzepře. Autor pak opíše jediný přítomný konflikt ze Shakespeara a z Romea a Julie (jo, to s tím jedem) a nedobere se ničeho, nic nerozebere, nikam se nedostane. Do toho věčně vykulený hlavní hrdina a jako chlap vypadající hlavní hrdinka, a vyleze z toho něco nekoukatelného. SPOILER Prostě v té bezemoční společnosti hlavní hrdina zjistí, že má emoce, dokonce že se mu líbí holka z práce, po 45 minutách se konečně jeden druhého dotknou, pak plánují útěk, do kterého vstoupí jedno nedorozumění, ale nakonec to vypadá, že se zase jeden druhého dotknou. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Mám rád podobné filmy, kde je ľudská spoločnosť zobrazená podobne ako aj v tomto snímku - niečo v štýle Veľkého brata, dystopické, uniformné a s nejakou zaujímavou myšlienkou. No tá tu žiaľ bola rozvedená do nezáživného a nudného scenára, bez dramatickej hĺbky a bez emócií. Jediné čo trochu vyčnievalo nad ostatné bola úplná sterilita, ale v každom smere, samotný koniec filmu nevynímajúc. 40/100 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Podobných snímků je v poslední době hodně. Young adults sci-fi, které táhne, a to hlavně proto, že jsou zde silní hrdinové, případně nějaká hezká romance. "Equals" tohle má, ale přitom je to slabé. Tvůrci se pokusili o umělečtější přístup místo akčního, ale nemyslím si, že by to fungovalo. Zdlouhavé a předvídatelné. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (6)

  • Média uvedla, že se jedná o adapci románu George Orwella z roku 1984. Film ale s románem nemá nic společného. (Steel32)
  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama