Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (146)

Martinibaby 

všechny recenze uživatele

Hm.. Asi by to bylo o hvězdičku míň, kdybych se na film podívala jinak naladěná, ale i přes celkově pomalé tempo filmu a zdánlivou absenci děje se nedá říct, že by byl film obsahově prázdný nebo chudý. I když asi záleží hlavně na tom, co v tom chce člověk hledat. Nicméně po herecké a celkově audiovizuální stránce to mnou prostě nějak hnulo. ()

xargos 

všechny recenze uživatele

Nevím kolik z nás si uvědomuje, že k tomu, co popisoval již Orwell, jedna část civilizace směřuje. Protipólem jsou všichni, kteří usilují o návrat k přírodě, obecně označováni jako "zelení". Na obou stranách jsou radikálové a řekněme si rovnou - všeho moc škodí. Další kapitolou je náboženství (kterékoliv a opět ta radikální forma), která má tendenci ničit vše, co není podle nich. A poslední velká kapitola je politika. Ve výsledném efektu je každá ideologie schopná totalitního způsobu jednání. Eguals mi - možná nechtěně - připomíná již zmíněného Orwella a jeho již klasický román 1984. Rozdíl obou děl je patrný samosebou na první pohled. Zůstanu u té první části civilizace... Za pár let se můžeme dočkat očipování již při narození, naše auta nás mohou záměrně zpomalit, když vyhodnotí rychlost a situaci kolem za nebezpečnou, naše ledničky nás nemusí pustit k jídlu, pokud se budeme přejídat a problém nemusí zůstat u zavřených ledniček, ale všechny naše spotřebiče se k nám mohou chovat tím "nejlepším" způsobem. Ale kdo nebo co má právo určit, co je nejlepší...??? Ještě je čas, abychom byli svobodnými lidmi i v budoucím věku. Abychom se sami mohli rozhodnout a sešlápnout pedál. Abychom se klidně přežrali a žádný umělý systém nás za to nekáral. Dosud jsme tvořili svět ke svému obrazu (i když to někdy bylo i je pod obraz). Ať nás tedy žádný "systém" neoseká do šediváckého stejnokroje. Příběhů o tom už bylo napsáno i natočeno docela dost. A Equal je v řadě jedním z nich. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Lidstvo postihla jistá Velká válka, oni žijí v chladných komunitách, pracují v podivných týmech, fyzický kontakt a emoce jsou naprosto zakázané a potlačované, jsou vyjevení z čmeláka, žijí po jednom, před spaním řeší hlavolamy, ctí tvrdá pravidla, jsou mírumilovní a klidní. A mezi nimi je jistý Silas, který právě „chytl“ oslabující nemoc, kdy jeho problémové geny znovu ožívají. „Čistá“ podle všeho není ani Nio, dívka, která odmítla jít k doktorovi, ale Silas to na ní poznal. Zakázaná láska, šnečí tempo a futuristické aranžmá. Režisér Drake Doremus, autor pro mě dvou velmi slušných vztahových kousků Zamilovaní a Breathe In, tentokrát docela zklamal. Rozhodl se pro ambiciózní látku, využívá japonskou architekturu, nerozvíjí striktní pravidla téhle společnosti, sází na příběh. Jenže ten nemá pevné švy. Chemie mezi těma dvěma navrch není nějak zvlášť silná, oba se sice snaží, ale na slušné herce a atmosféru to tentokrát neuhrajeme. Chybí spád, chybí vyloženě dramatické momenty. Ale něco do sebe to přeci jenom má. Uvidíme, s čím mladý tvůrce přijde příště. Možná méně ambicí. ()

Lovely.Bones 

všechny recenze uživatele

Až nebezpečně připomínající levná verze Dárce z roku 2014, ale i přesto velmi atmosférická romantika. Vůbec, ale vůbec, nečekejte sci-fi typu Star Wars nebo Pátý Element. Dokonce i Ex Machina mi přišla oproti tomuto jako epické výpravné sci-fi. A to ještě v Equals nejsou žádné triky. Tímto způsobem se režisérové většinou snaží upozornit na příběh. Ten je tady sice prostě jednoduchý, ale o to více okouzlující. Herecké výkony jsou skvělé. Nicholas Hoult přesvědčil, že nenechá svojí hereckou kariéru ve svojí nejznámější roli bezduchého a humorného jezdce v Mad Maxovi. Doufejme, že i nadále bude brát tyto charakterní role, protože mu jdou obdobně skvěle. Ať už si o Stewartové říkáte co chcete, už to není Bella z Twilightu. Ani zdaleka ne. Za každou svoji novou roli dostává lepší a lepší ohlasy a jestli v tomto trendu bude nadále pokračovat, možná se dostaneme ještě k prestižnějšímu ocenění, než její César za Sils Maria. Z vedlejších rolí bych vypíchnul Jacki Weaver v roli staré a zkušené ženy, která ji velmi sluší. Mimo herecké výkony ale zaujme i audio-vizuální stránka tohoto filmu. Kamera je přitažlivá a hudba je, hlavně v druhé polovině filmu, naprosto úžasná. Režie je taková... zajímavá. V kladném i záporném slova smyslu. Do té doby, než to mezi Nicholasem a Kristen propukne, tak je ta režie taková "meh", ale hned potom to díky jeho zkušenostem s romantickým žánrem (Like Crazy) skvěle funguje. Nicméně, nenechte se zmást označením sci-fi a pokud hledáte romantiku na pozdní večer, tak je tohle ideální. Když se vám totiž nebude líbit, tak u něj, dle mého, bez problémů usnete ;-) ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Každý z nás už podobný film viděl. Jenže jak už jsem se několikrát přesvědčil, Kristen Stewart si dokáže vybírat skvělé malé filmy. Equals mě dokázal rozebrat a donutil mě film prožít srdcem a dle toho ho i hodnotit. A pokaždé, když se tohle nějakému filmu podaří, jsem za to neskonale rád. Equals je film o lásce a její (ne)pomíjivosti. Pokud se filmu podaří takové téma dobře zakonzervovat, je plný od začátku až do konce. 9/10 ()

Galerie (54)

Zajímavosti (6)

  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)
  • Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
  • Tvůrci chtěli, aby lokalita pro natáčení působila pokud možno co nejvíce futuristickým dojmem, nakonec zvolili Tokio a Singapur. (Ajjinka)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama