Reklama

Reklama

Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, „výdělek“ ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice GabinBrialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (200)

Rathalos 

všechny recenze uživatele

Trosku mi vrta v hlave,ze preco je tento film oznaceny ako komedia,ked s tymto zanrom to nema takmer nic spolocne,utek z vazenia ci unos lietadla by som zaradil niekam inam,ale co sa tyka toho,co som videl,tak musim prejavit spokojnost,zaujimava zalezitost s vybornym Jeanom Gabinom v hlavnej ulohe i skvelym ceskym old dabingom,ktory uz dnes vymizol,co je skoda...:-) ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin je herec-pojem, o němž lze bez nadsázky napsat, že zatímco jiní herci se o role ucházejí, v Gabinově případě platí, že je poctou pro roli, kterou si vybere. Vynikající "šprechr", skvělý mistr uměřeného realistického herectví, charakterizovaného maximální sevřeností a až strohou úsporností gest i mimiky, záříi ve svém posledním filmu způsobem, který bere dech. Nepochybně i proto, že má vynikající sekundanty v "lupinovi" Jeanu-Claudu Brialim, stále půvabné Danielle Darieuxové i v neméně zdatném policejním komisaři Barbierovi v podání pro mne zcela neznámého Henri Virlojeuxe a znamenitém, skvěle vypointovaném scénáři Galeyově a Vilfridově, jehož přednosti dále zdůrazńuje skvělá režie klasika francouzského hraného filmu Jeana Giraulta. Detektivní komedie, postavená na francouzském espritu, je současně jízlivým pohledem na společnost své doby. Kritické ostří je "mixováno" ne jako hlavní ingredience, ale naopak jako cosi navenek druhotného, s příběhem téměř nesouvisejícího. Ale skutečnost, že prokreslení psychologie a myšlení protagonistů, ale i okrajovějších postav je věnována mimořádná pozornost, naznačuje mnohé, mj. i již konstatovaný kritický osten ať už v konzulově postavě v Tangeru či v podnikatelském pragmatismu zástupce italských aerolinií nebo zjevném diletantství trojice únosců, z nichž se herecky jako nejvýraznější jeví Nicoletta Machiavelli, není náhodná. Pozoruhodně zdařilé sloučení "lehkého" a "hlubokého" pohledu ve zdánlivě běžné klasické detektivce si uchovává svou svěžest, živost a nadčasovost pohledu a záběru i po desetiletích, která uplynula od jejího natočení. ()

Reklama

ilemas 

všechny recenze uživatele

Vidět to dnes poprvé, tak bych hodnotil i odpad. Na filmu už je hodně vidět stáří a naivitu, pár skvělých hlášek je na komedii málo. Gabin je sice opět výborný, ale film působí dnes už jaksi vyčpěle a dost trapně. Před lety, když v tv nic kloudného nebylo a vysílaly se samé komunistické braky to byla vítaná komedie, dnes by bylo hodnocení úplně někde jinde. I tak po včerejším vysílání v tv se tak vysokému hodnocení divím. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Vzdycky kdyz nekdo unese letadlo odnesou to nevini lide zbabelci! prasivy kreteni! nejzabavnejsi unos letadla co jsem kdy zkouknul Gabin se svym suchym humorem je totalne nad veci nadhled je tu davkovan az pekelne a monseniur je v prdeli co dodat tezka zabava zadna blazniva komedie spis hlaskovaci jizda jako hrom ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Dejte mi pokoj, já už přispěl." Svatému roku musím dát vysoké hodnocení už jenom proto, že jde o poslední film Jeana Gabina, který na nabídku režiséra Giraulta ještě dodatočně kývl po cca 2 letech ukončení své kariéry a krásně se tak rozloučil se svými diváky. Ale ono je to ještě ke všemu i stále svižná a skvěle propracovaná komedie, kde není nouze o invenci a originální pointy. Na začátku ještě před titulky dokumentární vstup z televizních zpráv o pápežských oslavách Svatého roku 1975, na to se pak postupně rozvíjí absurdní příběh o úteku z vězení a nečakaném střetu dvou zcela odlišných gangů (skupina teroristů a dva utečenci z vězenci) v jedném letadlu, na konci máte spolu s hlavními hrdinmi pocit, že ta boží vůle v tom "svatém roku" opravdu zafungovala a to hned několikrát. Každopádně jsem rád, že zafungovala, protože v tomto filmu sice s vážným kriminálním tématem, ale v odlehčené náladě, jsem si optimistický konec snad od samého začátku přál. Film splnil svůj záměr dokonale, pobavil, ale zároveň mne též nečekaně přivedl k zamýšlení nad ukázkou jakési nespravedlnosti, jakožto si "věčný vězeň" z drobných zločinů mohl pozitívně vykoupiť svou minulost a vykonat významný dobrý skutek pouze díky dalším a daleko odvážnějším zločinům. ---------- ,,Ať mi Bůh i kamarád odpustí. Pán Bůh určitě, ale ten kamarád...!" :-) 90% ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Bernard Menez byl poprvé osloven pro roli Pierra Bizeta (Jean-Claude Brialy), ale odmítl ji, protože se mu nelíbil scénář. Později přiznal, že hluboce litoval, že promeškal tuto jedinečnou šanci zahrát si s legendárním hercem Jeanem Gabinem (Max Lambert). (sator)
  • V průběhu filmu se střídá letadlo s logem fiktivní Air Italia s letadlem tehdy ještě existující společnosti PAN AM. (krysarr)
  • Závěrečná scéna během titulků je natočena na náměstí Piazza Navona. (classic)

Reklama

Reklama