Reklama

Reklama

Případ komisaře Maigreta

  • Francie Maigret et l'affaire Saint-Fiacre (více)
Trailer

Zavolala ho, aby ji ochránil... Na pozvání hraběnky ze Saint-Fiacru se Maigret vrací do míst, kde prožil své dětství. Hraběnka totiž dostala anonymní dopis, který jí oznamuje, že zemře na popeleční středu. Všichni si pamatují na malého Julese, hraběnčina chráněnce, a tak se domluví, že ho raději nebude oslovovat „komisaři", a pokud možno zamlčí jeho profesi. Maigret je přesvědčen, že dokáže paní hraběnku ochránit. Ale nazítří, při ranní mši stará dáma umírá na infarkt. Maigret je přesvědčen, že srdeční příhoda nebyla dílem náhody a začíná vyšetřování. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (54)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Mám hodně rád seriál, kde postavu Maigreta hraje Bruno Cremer. Teď se konečně taky dostávám i k těm starším kouskům s Jeanem Gabinem, na který jsem byl hodně zvědavej. A už jsem to psal u Maigret klade past (1958), že mě to teda moc nenadchlo. I kdybych ze seriálu s Cremerem vybral úplně náhodně jakoukoliv epizodu, tak podle mě bude na 100% lepší. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin je zkrátka neskutečně charismatický, a díky němu postava Maigreta nabírá úplně jiný rozměr oproti dalším představitelům. Výtečná ponurá hudba, skvěle vyumělkované kulisy stylu Noir dodávají tomuto příběhu velmi realistickou podobu a každého milovníka kriminálek tento film musí nad míru uspokojit. Zejména rozřešení případu o pozvání všech protagonistů do jedné místnosti a usvědčení vraha, je velmi silný zážitek. Škoda, že byli s Gabinem natočeny pouhé tři filmy. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na Maigretovi Jeana Gabina se mi líbí, jak s chutí pije pivo. Na Francii jev skoro nevídaný. Nicméně pravda, v jedné scéně si stěžoval na pěnu, což by klasický český pijan mohl zhodnotit poměrně kritickým dojmem. Po načepování piva s pěknou čipicí si ale na nic už nestěžoval a tak bych to zhodnotil jako mladickou nerozvážnost. Děj je pak krásně Christiovský, odehrávající se v krásném zámeckém prostředí. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Případ komisaře Maigreta dokonale naplňuje představu o filmech pro pamětníky a navíc, přestože se jedná o francouzského detektivkáře, naplňuje i představu o klasické britské detektivní škole ve stylu Agathy Christie. Geniální detektiv si sezve podezřelé k jednomu stolu a v konfrontačním finále neomylně odhalí zlosyna. Přesně tohle mě neoslovuje a mám raději moderní kriminální žánr. Jean Gabin je spíš přirozeně charismatický, než že by se do postavy Maigreta hodil, a dovolím si svatokrádežně tvrdit, že v novodobé sérii adaptací Georgese Simenona mně coby Maigret daleko víc sedl Bruno Cremer. Celkový dojem: 60 % za ukázku francouzské filmové školy 50. let. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Z tajomných parížskych uličiek sme na francúzskom vidieku a atmosféra nie je o nič menej tajomná. Spočiatku bez zápletky, ktorá sa postupne rozvinie, skomplikuje až do záverečnej slovnej prestrelky. Rozuzlenie pri spoločnom veľkom stretnutí je ako od Agathy Christie a zvládnuté dokonale. V takto starej kriminálke by som takúto gradáciu deja neočakával. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (7)

  • Maigretův (Jean Gabin) příjezd do Moulins se natáčel na nádraží Vaux-sur-Seine na severozápadě pařížského předměstí. (classic)
  • Vesnice Saint-Fiacre byla inspirována obcí Paray-le-Frésil, která se nachází asi dvacet kilometrů severovýchodně od Moulins v departementu Allier. Právě zde Georges Simenon vytvořil postavu Maigreta. (classic)
  • Navzdory rozšířenému přesvědčení nebyla žádná ze scén filmu natočena v kavárně Grand Café v Moulins. Podobná kavárna byla rekonstruována ve studiích Joinville nedaleko Paříže. Pečlivé porovnání záběrů ve filmu a skutečného interiéru Grand Café ukazuje, že tomu tak skutečně je: vnitřní balkonová mříž je v Grand café jemně opracovaná a ve filmu jednoduše industriální, poloha schodiště vedoucího na balkon je v Grand café vlevo a ve filmu vpravo, proporce dveří na fasádě je ve skutečnosti mnohem vyšší a rámy nástěnných zrcadel (které jsou ve filmu zastíněny) jsou zcela jiné. (classic)

Reklama

Reklama